Chapter ~14~

26 2 1
                                    

Yinjun pandang Chanmi yang sedang menghirup minuman. Gadis itu kelihatan sangat bahagia dapat menikmati strawberry smoothie nya.

"Minum perlahan-lahan. Aku takkan rampas air kau!"tegur Yinjun. Chanmi tersengih. "Aku haus dan lapar. Kau tak tahu aku terpaksa control tadi depan eomma appa kau!"bidas Chanmi.

 Kau tak tahu aku terpaksa control tadi depan eomma appa kau!"bidas Chanmi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yinjun tersenyum. "Nae, nae. Kau nak cakap apa dengan aku?"tanya Yinjun ingin tahu. Dagunya di topang menggunakan tangan. Memerhatikan bakal tunangnya.

"Syarat lepas kahwin!"balas Chanmi. Airnya terus diletakkan di tepi meja. Fokus diberikan kepada Yinjun. "Minumlah! Aku tak halang!"ujar Yinjun.

"Ani! Aku nak kita berdua fokus dalam perbincangan ni!"balas Chanmi. Yinjun mengangguk faham. "Kau nak bincang tentang apa?"tanya Yinjun.

"Berapa gaji kau?"tanya Chanmi secara terus. Yinjun yang baru menghirup minumannya terus tersedak. "Uhuk! 70k! Wae?"balas Yinjun.

"Tahunan atau bulanan?"tanya Chanmi lagi. Bibir Yinjun terus mengukirkan senyuman sinis. "Bulanan. Wae? Kau takut aku miskin?"ujar Yinjun.

Chanmi terus ternganga. Gaji Yinjun mengalahkan gajinya sebagai anggota polis negara. "Berapa nafkah kau nak bagi aku? rumah kau sewa atau hak persendirian?"soal Chanmi lagi.

"Nafkah? 30k? Eottae?"tanya Yinjun. Chanmi terdiam. "Tentang rumah...rumah aku sendiri. Kereta dan motor juga hak milik aku sendiri. No sewa and no hutang. Ada lagi soalan?"ujar Yinjun.

"Aku nak bekerja sebagai florist. Kau okay?"tanya Chanmi. Senyuman sinis Yinjun semakin bertambah. "Jujur saja kau mahu buka tempat pengumpulan maklumat. Aku okay dengan semua tu selagi keselamatan kau terjamin!"balas Yinjun.

Dia terus menghirup minumannya. Chanmi sedikit terkejut apabila Yinjun tahu akan rancangannya. Kedai bunga di hadapan dunia tetapi tempat pengumpulan maklumat di sebalik tabir.

Itulah rancangan chanmi yang sebenarnya. "Uhurm. Kau dah fikirkan berapa orang anak kau mahu?"tanya Chanmi seraya mengalihkan pandangan.

"Buat masa ni aku nak fokus kes kau jika kau tak kesah. Selepas kes ni tamat. Aku nak 2 orang anak. Aku tak kesah jika dua-dua perempuan atau lelaki. Apa yang aku kesah kesihatan kau terjamin!"balas Yinjun jujur.

"Kau ada nak tambah apa-apa?"tanya Chanmi kepada Yinjun. Asyik dia sahaja bertanya kepada Yinjun. Mustahil lelaki itu tiada soalan untuknya.

Yinjun tersenyum. "Syarat aku mudah, Chanmi. Aku nak kau kekal selamat dan kesihatan kau dalam keadaan yang baik!"balas Yinjun.

Tubuhnya dipeluk. Matanya memandang Chanmi penuh lembut. Chanmi tergamam. "W-wae awak layan saya macam ni?"gumam Chanmi perlahan.

Yinjun tersenyum. "Kau akan tahu juga nanti, Chanmi. Tapi bukan sekarang. Aku akan bagitahu kau segala-galanya juga."ujar Yinjun. Chanmi mengangguk faham.

The Hidden : TruthWhere stories live. Discover now