Sudah 3 hari kelihatan Lingham tidak datang ke sekolah. Walaupun bukan lagi guru kelas nya, tapi Zahidah tetap mengambil berat. Ditanya kepada guru kelas Lingham, namun guru kelas nya sendiri tidak mengetahui. Bukan setakat Lingham, tapi Suresh sendiri tidak kelihatan, dan kelibat Suresh memang tidak nampak 3 bulan awal lagi.
Petang tu, dengan inisiatif Zahidah sendiri, dia seorang diri memandu ke rumah Suresh & Lingham untuk mengetahui punca ke mana hilang nya mereka berdua. Sampai saja di perkarangan rumah, kelihatan beberapa orang lelaki dan wanita sedang berborak di luar rumah. Zahidah memberi ucapan selamat kepada mereka, sebelum bertanya tentang hal kedua ayah dan anak.
Rupanya Isteri Suresh, Kavitha, mak kepada Lingham telahpun meninggal dunia disebabkan kanser buah dada. Dan ketika Zahidah sampai waktu tu, Kavitha telahpun selamat dibakar dan disemadikan. Yang ada di rumah ketika itu selain dari laki-laki dan perempuan tadi, hanya ada Suresh saja. Ini kerana Lingham telah di masukkan ke hospital, disebabkan cubaan bunuh diri kerana terlalu sedih. Suresh sendiri pun dalam keadaan sugul dan begitu tak terurus.
Zahidah cuba memujuk dan menasihati Suresh untuk bersabar, sambil memberi kata-kata semangat untuk dia dan Lingham meneruskan hidup walaupun tanpa Kavitha di rumah.
Kumpulan lelaki dan wanita tadi, merupakan adik beradik dan ipar Suresh. Mereka meminta izin pulang dulu pada Suresh dan juga Zahidah, memandangkan tiada apa lagi hendak dibuat. Dan mereka dengan suara sayu, mengucapkan terima kasih pada Zahidah, kerana sudi menziarahi keluarga mereka dan memberikan semangat pada Suresh.
Sebelum Zahidah pulang, dia pergi ke dapur untuk melihat sekiranya ada apa untuk dimakan oleh Suresh. Di atas meja ada lebihan makanan dari tengah hari tadi, cukup lah untuk Suresh mengisi perut, malam tu. Ketika dia hendak berangkat pulang, Suresh mengatakan
"Kavitha sekarang sudah teda, saya sudah teda siapa nak loving-loving, jaga saya sama Lingham. Lebih baik saya mati saja ikut Kavitha dari sunyi macam ni", Suresh menyeka air mata nya yang mengalir deras. Zahidah yang mendengar berasa kasihan dan takut, takut kerana Suresh melakukan tindakan sama seperti Lingham.
Setelah berfikir sejenak, memandangkan Bakar outstation ke Turki, Zahidah offer dirinya untuk menemani Suresh selama sebulan. Dia akan bantu memasak, mengemas sedikit rumah dan memastikan Suresh dan Lingham hidup teratur. Suresh dengan pandangan kosong, hanya mengangguk sedikit, setuju.
Keesokan hari nya, Zahidah pulang dari sekolah singgah sebentar ke rumah nya untuk mengambil bag pakaian, lalu terus ke rumah Suresh. Ke mana Zahidah pergi, tiada isi rumah nya tahu, memandangkan suami nya ke luar negara, anak-anak nya ada di kolej dan mengikut kejohanan sukan di peringkat negeri. Asasnya, dia seorang diri saja di rumah, jadi tak keberatan untuk dia menemani Suresh untuk beberapa tempoh.
Keadaan Suresh seperti semalam, hanya termenung saja. Di meja makan pun senyap, hanya Zahidah saja yang berbicara. Makan pun tak banyak, seperti selalu.
Selepas 3 hari mereka tinggal bersama, Suresh kelihatan sedikit okay, dia dah mula boleh berbual sedikit. Selepas saja mereka makan malam, Zahidah mengemas meja dan membasuh pinggan mangkuk. Suresh yang ketika itu sedang duduk di meja makan, menghirup Teh O yang dibuat Zahidah, ternaik nafsunya, selepas dia merenung belakang tubuh Zahidah terutama di bahagian punggung nya.
Suresh yang tidak keruan selepas melihat pemandangan tu, bingkas bangun perlahan sebelum menanggalkan seluarnya dan terpacak batang kotenya yang tengah keras tu. Dia mendekati Zahidah yang sedang sibuk, lalu diletakkan batang kotenya di celah alur punggung Zahidah. Walaupun Zahidah sedikit terkejut, namun dia kekal tenang. Sudah lah dia tak memakai seluar dalam, apa entah lagi bra. Memang pertahanan nya terlalu nipis lah, tinggal untuk tanggalkan kain batik dan baju nya, semudah 1 sorong, liang faraj nya akan dipenuhi batang kote asing yang hitam dan berkepala merah.
YOU ARE READING
Zahidah
RomanceBila bapa seorang anak murid bernama Suresh yang jatuh cinta pada guru kelas yang merupakan seorang ustazah bernama Zahidah. Suresh selalu berfantasi dia mendatangi ustazah Zahidah hingga mengandungkan anak hasil dari benih nya.