الفصل الخامس..⁦❤️⁩✨

943 40 14
                                    

#الفصل_الخامس
#روايه_ليطمئن_قلبي

‏"ما أكثر الناس وما أندر الإنسان."

- ميخائيل نعيمة ।📔

فوت قبل القراءه يقمرات🫠🥰 وشير الروايه لصحابكوا ع توصل اسرع واللي مش عامل متابعه يعمل ع نبقا اسره مع بعضينا😂🫠

______________________________

الكل وصل الحفله اللي عاملها الشركه وكان أول الواصلين نوح وعائلته وكل الأنظار كانت عليه بطلته اللي خطفت الأنظار واتوجهت كل الانوار ليه ، دخل وهو أيده ف ايد بنته وكارمن جنبه من ناحيه وسميره جنبها ومن الناحيه التانيه فاطمه جنب جوري ، نوح اخدهم لتربيزه قريبه بحيث عينه تكون عليهم طول الوقت وقعدهم ، واتحرك هو يقابل كل رووساء الشركات والممولين ورؤساء الشركه اللي هيعملوه الصفقه معاهم ،

نوح صك ع أسنانه بغيظ وغضب لما لقي شهاب السيوفي وابوه موجودين ، حمزه لو عرف بوجودهم هيقلب الدنيا ؟! .. ازاي حاجه زى دي تروح من باله هو كلف سكرتيره مكتبه انها تبعت دعوه لكل رووساء شركات الاستيراد والتصدير بس محددتش مين؟! كلفها بالمهمه دا ونقطه زى دا راحت عن باله خالص؟! نوح اتحرك ناحيتهم حياءهم وسلم عليهم بهدوء وسلم ع شهاب من غير مايمد أيده وشهاب كمان اكتفي بهز راسه وهو بيبصله بهدوء ع عكس اللي جواه ؟!

حمزه ف الوقت دا كان وصل هو وتمارا ، حمزه وصل للفندق وأيده ف ايد تمارا بتملك كبير ، شكلهم وطلتهم مع بعض خطفت أنظار الكل ليهم، وخصوصا جمال تمارا اللي بيغطي ع كل اللي حواليها ف اي مكان تروح ..؟! 

نوح قرب ع حمزه بسرعه قبل ما يدخل من الباب وصل عنده وهمس له ببعض الكلمات ، حمزه كور أيده بغضب وعينيه احمرت وكأنها بركان وعيونه اتوجهت للمكان اللي موجود فيه شهاب والاتنين باصين لبعض ف نظره كلها كره وحقد ، شهاب قرر يقطع حرب النظرات دا بينهم رسم ابتسامه ملتويه ع شفايفه وقرب عليهم ووقف قدام تمارا وعيونه عليها هي بيبصلها بنظره خلت تمارا ترجع لورا بتلقائية وخوف ..

شهاب نظره الخوف ف عيون تمارا وجعته بس مبينش دا بص لحمزه وسلم عليه وقال بسخريه ...
" مش غريبه تبقوا صحاب الحفله وآخر ناس جايين ؟! "

حمزه قرب ع تمارا وحط ايده ع خصرها بتملك وقال وهو بيبصلها بحب وببسمه ماكره ...

" انت عارف يشهاب اننا عرسان جداد وعقبال ما تمارا حبيبتي جهزت "

حمزه اتكأ ع كلمه حبيتي قدام عيون شهاب اللي بيبصله بكره وحقد العالم كله ليه، بيبصله بتوعد ، حمزه مال ع خد تمارا وباسها قدام عيون شهاب اللي عامله زى جمرات نار وقال برقه..

" مش كده يحبيبتي؟!" تمارا بلعت ريقها بصعوبة وابتسمت بتوتر وهى بتهز راسها بمواقفه.

شهاب قرب من تمارا قدام حمزه اللي عايزه يموته ويشيل عيونه اللي بتبص لحاجه ملكه كده ، وقال ..

لِيَطْمَئِنّ قَلْبِي⁦❤️⁩✨Where stories live. Discover now