part 69

159 1 0
                                    

Aku membuka mata dengan perlahan-lahan lalu aku ternampak mama yang sedang berdiri.

"Mama..." Suara ku yang serak-serak itu cuba memanggil mama. Kemudian dia menoleh memandang aku dan ada bayi di pangkuannya.

"Kila..." Dia berjalan menghampiri aku. Aku memandang pelik pada bayi yang berada di pangkuannya.

"Siapa ni mama?" Tanya ku dengan pandangan pelik.

"Anak Kila" senyum mama. Aku memandang perut aku. Tidak buncit lagi? Anak aku? Anak aku dan Fasih?

"Anak Kila dan Fasih?" Mama hanya mengangguk tersenyum. Aku perlahan-lahan cuba untuk sandar pada katil. Aku menghulurkan tangan kepada mama lalu dia berikan bayi itu pada aku.

Lama aku memandang bayi itu. Bayi perempuan. Air mata aku jatuh menitis. Fasih pergi tapi gantikan aku dengan bayi yang secomel ini. Aku mencium pipi anak aku dengan penuh kasih sayang.

"Assalamualaikum" aku dan mama saling pandang ke arah pintu. Ternampak ada Aminah, Inshira dan Fakrul.

"Ya allah comelnya anak kau Kila!!!" Aminah sudah pun datang dekat ke anak aku.

"Hai Kila junior! Selamat datang ke dunia" kata Shira yang mengambil tempat di sebelah aku.

"Nama? Nama?" Tanya Aminah dengan teruja. Aku hanya tersenyum memandang mama dan abang yang berada di sebelah Fakrul.

hilangnya sayap Where stories live. Discover now