01 Elyn Baby

402 16 4
                                    

Dato' Jeffrey pressed 200km/h on his Bentley insanely. Elyna held tight on the handle and screamed.

Elyna: Daddy! Jangan la laju sangat!

Daddy: Hold tight my girl. Daddy tengah test dia ni.

A very familiar red ferrari cornered him and stopped his car. Marwan came out of the car with anger.

Marwan: Kau memang nak korek kubur sendiri ke? Kalau ye pun tak payah la bawa Elyn.

Daddy smirked.

Daddy: Saje aku nak test kau. Aku tak salah orang kau memang boleh jaga anak aku.

Marwan: Memang kerja gila. Jom kita nak makan kat mana?

Elyna: I nak makan pasta.

Daddy: Ah takde! Daddy lapar nak makan nasi. Ha tu nasi kandar pun boleh.

Elyna rolled her eyes.

Elyna: Nasi kandar lagi.. I'm sick of it.

Marwan: Takpe bagi daddy you makan dulu. Nanti kita dua pergi cari pasta eh. I pun bosan dah..asal meeting pun mamak.

He whispered to Elyna.

Elyna and Marwan watched Daddy scooping the rice scrumptiously with his hand. The gravy dripped from between his fingers. He finished eating in an instant.

Elyna: Lapar betul daddy..

Daddy: I didn't have my breakfast.

Elyna: Elok la gastrik lagi baru tau.

Daddy mimic her, feeling annoyed of her nagging.

Elyna: Elyn bagitau mak long..

Daddy: Eh jangan la..

Elyna: Tau pun takut.

Mak Long is Daddy's sister who lived with them. She's indeed very fierce but loving at the same time.

Daddy: Ha ni Daddy nak bagitau. Bulan depan you kahwin dengan Marwan. I dah sedia semua cuma cincin je belum. You pilihla dengan Marwan nanti.

Elyna eyes widened. She could not believe her ears.

Elyna: Ha? Kawin? Dengan pakcik?

Daddy nod while slurping his teh ais.

Daddy: I only trust him to take care of you. And you dah habis belajar kan.

Elyna: No, I tak nak!

Daddy: Tak nak, masuk office kerja dengan daddy. No more jadi photographer.

Elyna couldn't take it that she stood up.

Elyna's pov: senang je suruh orang kahwin dengan pakcik. Ingat aku takde perasaan ke. Cakap aku dah ada Darwish ni nanti lagi parah..

Elyna turned to Marwan who was silently eating his ABC like nothing happens.

Elyna: Pakcik takkan diam je? Say something.

Marwan lifted his head facing Elyna.

Marwan: I have nothing to say..

Elyna: Jangan cakap you setuju eh Pakcik!

Marwan raised his eyebrows and smiled guiltily.

Elyna: Ya Allah.. pakcik jom! We need to discuss this. Daddy, sampai hati you buat I macam ni.

Daddy: If you're in my shoes, you're gonna do the same. I risau tau tak?

Elyna: I dah tak.. ish malas nak cakap.  Cepatla Pakcik! Lapar ni! Rasa lagi nak marah.

Marwan chuckled.

He started the ferrari engine.

Elyna: Jangan laju-laju eh, I rasa nak muntah dari tadi.

Marwan drove to the nearest western food restaurant. Elyna ordered Carbonara Fettucine and seafood Aglio Olio for Marwan.

Elyna: Pakcik, you hutang dengan Daddy I berapa juta sampai setuju nak kahwin dengan I?

Marwan laughed.

Marwan: Eh, I ni investor company you maksudnya kalau hutang, daddy you yang hutang dengan I.

Elyna: Habistu macam mana boleh jadi macam ni?

Marwan: Jodoh..

Elyna side-eyed him.

Elyna: Cliche nya jawapan...

The food arrived. Marwan tested the food for her because she would never eat from a restaurant that she's not used to. Her daddy started the habit of tasting the food first before giving it to her since Elyna suffered food poisoning when she was little.

Marwan: I dah rasa, makan la Elyn baby.

Elyna sighed and looked dispirited.

Marwan: Makan la ke nak I suap?

Elyna: Takpe I belum cacat lagi.

Marwan: Baby jaga mulut tu..

Marwan glared at her.

Elyna: Baby? Siapa baby?

Marwan: You la siapa lagi?

Elyna: I'm used to Elyn baby. Sebab dari dulu you panggil I macam tu. Tapi baby je rasa pelik.

Marwan: Apa yang peliknya? Malam ni kita tunang. My parents datang bagi cincin.

Elyna put her fork down.

Elyna: Kenapa semua tiba-tiba sangat ni? Cuba bagitau awal-awal.

Marwan: You kan baru habis exam so tak nak la bagitau awal nanti you tak focus.

Elyna: I dah ada orang lain.. I tak boleh kahwin dengan you.

Marwan: Cut ties with him or you nak I jumpa dia?

Elyna: Pakcik boleh buat apa je kalau jumpa dia pun?

Marwan: You tau I boleh buat apa don't you?

Elyna's pov: Memang la University tu pun parents dia punya. Dah la Darwish belajar lagi kat situ. Tak silap-silap kena transfer branch kat Australia bagi tak jumpa aku langsung.

Elyna: Memang.. semua benda nak kongkong I. Semua kena ikut Daddy dengan pakcik. I nak belajar dekat cambridge tak bagi. Nak drive pun tak bagi. Semua tak boleh. Memang I takde life, takde perasaan. About Darwish tu I boleh terima. Memang tak elok pun couple. I pun bukan serious dengan dia. Dia yang suka I.

Marwan: Elyn baby.. cuba you tengok diri you. Macam mana kiteorang nak bagi you drive kalau everytime you nak cross bridge even dalam kereta pun tutup mata. Lepastu, nak pergi Cambridge sorang-sorang, kalau tiba-tiba you punya trauma tu attack balik. Tak ke kiteorang yang susah.

Elyna sighed heavily.

Elyna: Pakcik.. tak ke rugi kahwin dengan I. Dahla tak normal macam orang lain, cantik pun tak.

Marwan: Mai sini I tengok.

He moved forward closer, observing Elyna's face that made her blushed.

Marwan: Cantik je I tengok. Indah ciptaannya. Mia pun selalu cakap you cantik and memang betul pun.

Elyna: Mia.. you rindu dia kan?

Marwan: Always..



CARDIGANWhere stories live. Discover now