Year 3 - Part 2

266 7 13
                                    

Hagrid aaide met trots in zijn ogen zijn hippogriff Buckbeak, vandaag was de eerste dag dat hij les mocht geven aan Hogwarts, Dumbledore had hem dit baantje gegeven omdat de originele docent care of magical creatures op een lange reis was. Het geluk was er dat hij bij de eerste les Sanne en haar vriendinnen les mocht geven, zijn lievelingsleerling van de hele school, daarom had hij iets speciaals uitgekozen wat ze zeker weten allemaal leuk zouden vinden. Na een tijdje zag hij de klas aan komen lopen. Ze hadden allemaal een groot harig boek in hun handen. Toen ze dichterbij kwamen zag hij dat Neville zijn monsterboek had opgemaakt, het begon te happen en Neville viel op de grond. Hij zag dat Sanne en Mari er lachend heen renden en hem overeind hielpen. Draco liep naast Lisanne, beide hadden ze het boek onder hun arm geklemd. 'Hé! Ehm, wat moeten we hiermee? En hoe krijgen we het open?' vroeg Lisanne en Hagrid glimlachte. 'Aaien, natuurlijk,' Draco trok een wenkbrauw op. 'Aaien, ja, natuurlijk. Had ik zelf niet aan gedacht,' grijnsde hij en hij begon het boek op de rug te aaien. De rest van de leerlingen volgden zijn voorbeeld, de boeken begonnen zachtjes te spinnen en kwamen tot rust. 'Zo, leg ze nu allemaal weg,' Quinty, Sanne, Nouka, Mari en Mariska legden hun boeken op een stapel. De boeken begonnen zachtjes te grommen tegen elkaar en Mariska giechelde.

Hagrid klapte in zijn handen, 'Zo, allemaal hierheen komen! Zorg dat jullie 't goed kenne zien,' hij had even voordat de groep aankwam Buckbeak het bos ingestuurd, zodat de verassing groter was. ''k Mot goed beginnen, dus 'k heb wat speciaals geregeld voor jullie,' glunderde hij en hij floot op zijn vingers. Een paar leerlingen slaakten een kreet toen Buckbeak het bos uit kwam lopen. Sanne keek glimlachend naar Hagrid en hij stak zijn duim op naar haar. 'Dit, is een hippogriff. Hij ken vliegen en hij is wel 7 meter breed als 'ie zijn vleugels uitspreid. Het zijn vleeseters en erg gevaarlijk als je niet weet hoe je met ze om moet gaan. Op Hogwarts hebbe we 12 van die beessies, maar dit is mijn eige, Buckbeak,' Hagrid aaide zijn hippogriff over zijn snavel. 'Ze kenne dus ook vliegen, zoals 'k al zei. Wie wil het proberen?' het was stil. Sanne stapte naar voren. 'Ik wil wel,' zei ze moedig, en Hagrid wenkte haar. 'Oké, San, luister. Kallempies aan, zoek oogcontact.. probeer niet te knipperen. Hippogriffs hebben 't niet op lui die teveel met hun ogen knipperen,' Sanne bleef Buckbeak aanstaren totdat er tranen in haar ogen verschenen van het niet knipperen, maar ze hield vol. 'Zo gaat ie goed, ja, zo gaat ie goed. Oké San, en nu buigen,' Sanne trok haar mond strak en voelde er niks voor om Buckbeak haar nek toe te keren, maar ze deed wat Hagrid zei. Ze boog. Hagrid knikte goedkeurend toen Buckbeak op zijn knieën zakte en voor Sanne boog. 'Geweldig! Oké, nu aaien. Aai hem maar, over z'n snavel,' Sanne glimlachte toen ze de koude aanraking van Buckbeak's snavel over haar vingertoppen voelde. Alle leerlingen klapten, behalve Draco, die chagrijnig een appel aan het eten was, en Lisanne, die gefascineerd met haar armen over elkaar naar Sanne keek. 'Oké, top! Je mag 'm wel berijden denk ik,' grijnsde Hagrid, en voordat Sanne kon protesteren had Hagrid haar al opgetild en op Buckbeak gezet. 'Maar, Hagrid,' begon Sanne, maar Hagrid praatte rustig verder. 'Goed vasthouden, niet teveel aan zijn veren trekken, daar houd 'ie niet van,' zonder op verder antwoord te wachten gaf Hagrid Buckbeak een klap op zijn achterwerk, Buckbeak steigerde en begon te galopperen, daarna strekte hij zijn vleugels uit, flapte er een paar keer mee en ze vlogen. Sanne, die zich goed vasthield aan Buckbeak's veren, keek met een brede grijns op haar gezicht naar haar vrienden, die beneden naar haar stonden te zwaaien. Toen waren ze nog maar kleine stipjes in een groot bos vol met kleine bomen. Sanne's mond viel open toen ze Hogwarts zag, het kasteel zag er prachtig uit, van zo hoog. Het verboden bos ernaast was donker en angstaanjagend, maar toch klein. Buckbeak vloog een paar rondjes om het kasteel heen en dook toen ineens naar beneden, Sanne slaakte een kleine kreet. Iets naast Hogwarts liep een grote brede rivier, Buckbeak dook erop af en even was Sanne bang dat hij erin zou storten, maar net op het laatste moment trok de hippogriff op en scheerde met zijn tenen over het water. Sanne liet voorzichtig de veren los en aaide Buckbeak even over zijn kop. Toen spreidde ze haar armen en liet de wind langs haar gezicht en door haar haar waaien.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: May 30, 2015 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

I gotta get back to Hogwarts.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu