Part 3 : Mengerang ghairah di Bilik Mesyuarat

6K 22 0
                                    

Suasana sekitar Madrasah telah menjadi sunyi sepi, tidak seperti awal tadi yang meriah. Kemungkinan para jemaah yang datang pada malam itu sedang berehat.

Sepuluh minit berlalu. Rafiz meninggalkan Suzi berseorangan di dalam tandas lobi tersebut. Suzi masih belum mendapat kekuatan untuk melangkah kaki menuju ke bilik mensyurat seperti yang diarahkan oleh Encik Rafiz.

"Ya Tuhan, kau berikan hamba mu kekuatan untuk lalui apa saja yang akan berlaku malam ini", bisik hati Suzi sambil perlahan-lahan mengatur langkahnya ke arah tempat yang dituju.

Untuk sampai ke bilik mensyurat, Suzi terpaksa melalui bangunan lobi. Di mana, pada awal tadi terdapat beberapa lelaki yang sedang mengopi dan berborak santai di sana.

" Janganlah Daddy ada dekat situ lagi. Jalan terus tunduk jangan tegur sesiapa. Jangan pandang sesiapa Suzi" gadis itu mengomel sendiri cuba mendapatkan kekuatan untuk berjalan melepasi kawasan tersebut

"Ehhhhh Suzi!!"

Langkah Suzi terhenti setelah hampir sahaja melepasi lobi itu.

"Mampus aku" bisik hati Suzi. Dirinya kenal sangat akan suara yang memanggilnya itu.

Dengan muka yang tak bersalah. Suzi berpaling ke arah pemilik suara tersebut.

" Ehhh Daddy!! tak perasaan Daddy dekat sini. Ingatkan dekat dalam tadi" kata Suzi sambil tersengih ke arah bapa kandungnya.

Di dalam hatinya hanya tuhan yang tahu betapa seram sejuknya dirasakan pada saat itu apabila melihat bapanya sedang duduk semeja bersama Rafiz dan Pak Itam.

"Kamu dari mana ni. Mama kamu cari dari lepas tarawih tadi. Kami ingatkan kamu dah balik rumah" tanya Tuan Jefri.

"Errrrr..", Suzi terkaku seketika. Otaknya tidak dapat mencari alasan yang munasabah di atas 'kehilangannya' pada malam itu.

"Ohhh Suzi teman saya dekat pejabat tadi Tuan Jefri. Seram pulak nak buat kerja sorang-sorang. Tu yang minta Suzi temankan" jawab Dara yang tiba-tiba muncul di belakang Suzi.

" Hahhh yer Daddy. Tadi Suzi teman Dara dekat pejabat" kata Suzi sambil matanya silih ganti memandang Pak Itam dan Rafiz yang pada ketika itu tidak memberi reaksi apa-apa.

Tiba-tiba Pak Itam bangun dan merapati mereka berdua.

" Hahhh Dara. Kunci pejabat saya ada dekat kamu kan?" tanya Pak Itam Madrasah itu

"Ya Pak Itam! Ni kuncinya." jawab Dara.

"Aku nak pergi mandi wajib kejap. Terima kasih tolong aku malam ni" Pak Itam berbisik pada telinga Dara, namun ianya dapat di dengar pada telinga Suzi. Maka terjawablah persoalan apa yang berlaku pada dirinya malam itu memang dirancang oleh dua iblis tersebut.

"Dah aku nak pergi pejabat kejap." beritahu Pak Itam kepada kawan-kawannya yang sedang mengopi di lobi itu.

"Dara! Jom teman Ayah!" Dara terus mengikut Pak Itam menuju ke arah pejabat.

"Hahhhh!! yang kamu kena tercegat kat situ lagi. Nak duduk minum kopi jugak ka?" tanya Tuan Jefri pada Suzi yang seperti sedang mengelamun.

"Ehhh! tak Daddy. Suzi nak pergi teman Mama lah ni. Bye" kata Suzi sebelum berlalu pergi dari situ.

Rafiz hanya memerhatikan gelagat Suzi sehingga susuk tubuh gadis itu hilang dari pandangannya.

"Cantik sungguh anak si Jefri ni. Untung lah Pak Pak Itam dapat merasa dulu" bisik hati lelaki separuh usia itu.

Seketika kemudian, Rafiz bangun dari kerusi dan berlalu pergi meninggalkan rakan-rakannya yang yang masih rancak berbual kosong.

"Assalamualaikum"

Malam yang panjangWhere stories live. Discover now