Part 7 : Batang lama yang sedap

4.2K 16 0
                                    

Bumi Madrasah masih lagi dihujani dengan hujan lebat yang turun mencurah-curah berselang seli dengan dentuman guruh dari selepas waktu Isyak lagi.

"Dah start dah tu.. Rasanya kita pun dah boleh mula ni" kata Encik Amri kepada kawan-kawan setan yang ada di lobi.

"Ishhhhhh Aku tak berani kalau dengan budak tu.. Kau tahu kan budak tu dengan aku ni siapa??", tanya Tok Johan.

"Alaaahh kau ni.. Menantu sendiri pun kau panjat masa Raya tahun lepas tu.. Apa lah sangat dengan si budak ni", kata Mustar.

"Really!!!! Wahhhh...?", terkejut Dr Ghazi mendengar kenyataan Mustar itu. "Cehhhhh kau ni.. Apa hal nak bangkitkan hal lama-lama tu..", marah Tok Johan.

"Baik lah! Aku ikut la.. Tapi jangan sampai kantoi sudah", sambung pesara tentera itu lagi.

"Baik lah.. Kalau macam tu saya pergi tengok dulu dalam bilik mesyuarat tu apa yang Rafiz tinggalkan untuk kita.. Hehe", kata Encik Amri tersengih lalu beredar dari lobi meninggalkan Tok Johan, Mustar dan Dr Ghazi di situ.

Pintu bilik mesyuarat telah ditutup rapat oleh Encik Amri.

"Suzi kan?", tanya Encik Amri pada seorang gadis bertudung yang sedang duduk bersendirian di dalam bilik mensyurat itu.

"Yes saa yaaa. Pakcik ni siapa ya?", jawab Suzi tergagap lalu bertanya apabila melihat lelaki separuh usia yang tidak kenalinya. Mungkin orang baru di sini.

"Pak Cik!!?? Tak apa lah.. Kau nak panggil apa pun. Janji aku dapat kau malam ni", bisik hati Encik Amri apabila gadis itu memanggilnya hanya dengan gelaran pak cik.

"Pak Cik setiausaha baru dekat Madrasah ni. Baru pindah sahaja ke sini. Belum sampai setahun pun lagi", jawab Encik Amri

"Tapi Pak Cik perasan je kamu selalu teman ayah dengan mak kamu tu datang Madrasah ni. Kamu je kot tak perasan Pak Cik. Maklum lah orang tua, siapa lah yang nak pandang", sambung Encik Amri ketika dirinya mula menghampiri gadis yang sedang duduk tersipu-sipu itu lalu berdiri membelangkangi Suzi.

"Maaf! bukan macam tu Pak Cik.. Suzi ni memang jenis tak perasan orang sangat! errrrrr", jawab gadis itu dalam keadaan gementar saat bahunya mula disentuh jari kasar Encik Amri.

"Nihhh Suzi buat apa sorang-sorang dalam bilik mesyuarat ni. Yang lain semua dah masuk dalam", tanya lelaki itu lagi sambil memicit manja pada bahu gadis itu.

"Errrrrrmmmmmm Encik Rafiz minta saya tunggu kawan dia dekat sini", jawab Suzi sambil mendesah.

"Pak Cik ke kawan yang Rafiz maksudkan tu?", tanya Suzi pula.

"Yer! Pak Cik tahu apa yang kamu buat dengan Rafiz dalam ni tadi", bisik Encik Amri pada telinga Suzi.

"Errrrrrrrrrrrrmmmmm Tolong rahsiakan dari orang lain ya? Please.. Suzi nak jaga nama baik Daddy", pinta Suzi itu sambil merenggek apabila Encik Amri mula menjilat dari telinga turun ke lehernya.

"Baiklah.. Pak Cik janji.. Rahsia ni akan Pak Cik simpan sampai bila-bila", kata Encik Amri sambil memusingkan tubuh gadis itu menghadap ke arahnya.

"Ermmmmm Pak Cik!!!", renggek Suzi apabila tubuhnya ditolak oleh Encik Amri sehingga terbaring di atas meja panjang itu. Matanya memandang ke arah lelaki tua yang sedang merangkak perlahan-lahan di atas badannya lalu menindih tubuh anak dara sunti itu.

"Ahhhhhhhh Pak Cikkkkkk Jangaaaaaaan", desah Suzi saat Encik Amri kembali menyembam muka pada lehernya, lalu digigit manja oleh lelaki tua itu sehingga meninggalkan tanda merah.

"Pakai tudung pun masih nampak cantik sungguh kamu ni", puji Encik Amri yang ketika itu sudah bangun dari menindih tubuh Suzi lalu di buka butang baju melayu serta dilucutkan kain pelikat yang dipakainya.

Malam yang panjangWhere stories live. Discover now