2.5: שני פרחים על צד הדרך / תהליך כתיבה

23 6 35
                                    

שני פרחים על צד הדרך / תהליך כתיבה

יום שני לאתגר MayDay, ובסוף כן הצלחתי לכתוב את הקטע שתכננתי! אני מקווה שאצליח להתמיד גם מחר ולסיים בזמן, אבל זה כנראה יהיה קשה כי אני לא אדם אחראי במיוחד או אוהב את ההנחיה של מחר.

היה לי מאוד קשה לכתוב את הקטע הזה, מכמה סיבות די שונות. דבר ראשון, רומנטיקה זה דבר שלעולם לא אבין, וכל הקטע בנוי על ילד מאוהב.
דבר שני, לא הייתי במצב רוח לכתוב היום בגלל כמה צרות בחיים האישיים שלי, אז יצא שגמרתי לכתוב רק בשלוש וחצי והתחלתי לערוך רק בשמונה בערב. זה פיגור בלוח הזמנים שדי פגע בי, כי תכננתי שיהיה לי ערב חופשי לקרוא אבל בסופו של דבר ביזבזתי אותו על עריכה. אני שונא לערוך, עם כמה שזה נחוץ.
והדבר הכי פשוט שמנע ממני לכתוב הוא שהרגשתי שכל משפט שהקלדתי יצא נורא.

כדי לפתור את זה (כי הבטחתי לעצמי שלא אנטוש את האתגר הזה ממש בהתחלה), נתתי לעצמי שעה בלי כתיבה - התרופה הכי טובה היא לתת למוח לחשוב על דברים אחרים. שרבטתי קצת, דיברתי עם כמה חברים, הסתגרתי בחדר ושמתי את השירים האהובים עלי על לופים¹... בסופו של דבר, איכשהו הצלחתי (אחרי שלוש טיוטות, כן) לגמור את זה סוף סוף.

קחו את זה כדוגמה להאמין בעצמכם ככותבים ואל תוותרו, כי אולי כשתסיימו אתם לא תרצו להסתכל על זה בכלל - אבל העיקר שכתבתם משהו.

כמה דברים קטנים:
• לדקוטה יש עור כהה.
• אכתוב עליהם עוד שני קטעים בהמשך החודש, והם יציגו יותר את חייהם הבוגרים ואת מערכת היחסים שלהם.
• לריו היו שני שמות אחרים בטיוטות הראשונות -סייג', בהתחלה, ואז איוון. בסוף נסגרתי על ריו כי זה שם מקסים:) בניגוד לריו, לדקוטה קראו דקוטה כבר מההתחלה.
• ריו מטקסס
• השיפניים שלהם הוא ריוקוטה האהא
• הקטע שבו דקוטה מציין שהוא לא אלרגי לפרחים מאוד משעשע אותי כי בטיוטה הראשונה הוא דווקא כן היה

¹טיפ: מוזיקה. אם אתם הטיפוס לזה, מוזיקה יכולה לעזור לכם כל כך הרבה בכתיבה - להכניס אתכם למצב הרוח של הסיפור, לתת לכם השראה, להכניס לכם דימויים טובים לראש. אני אוהב לחפש פלייליסטים אקראיים בספוטיפיי, אבל אם יש לכם כמה שירי נוחות ספציפיים שעושים אתכם רגועים ויצירתיים יותר: לכו על זה. אין לכם מה להפסיד.
לכל הכותבים האחרים שכאן שנעזרים במוזיקה כדי לכתוב, אתם יותר ממוזמנים לשתף בתגובות מי הזמרים והלהקות שאתם מעדיפים לשמוע D:

וכאן מסתיים לו היום השני של האתגר! בואו נחזיק אצבעות עבורי שאצליח להתמיד גם מחר. שוב, תרגישו חופשי לבקש ממני פרקים על נושאים שמעניינים אתכם D:

לילה טוב לכולכם3>
- קיילב

קולות בראש // ספר קטעי כתיבהWhere stories live. Discover now