السلام عليكم ورحمه الله وبركاته يا حبايب قلبي أسفة على إللي حصل على الفصل السابق و أرجو منكم انكم تسامحوني على التأخير و أحاول بقدر الإمكان إني أعوض عليكم التأخير ده نعمل ايه أنا واللي زيي من المؤلفين الروايات النت زفت وحاجة رخمة أوى من غير ما أطول هنبدأ الفصل و تجاهلوا الأخطاء الإملائية
بسم الله الرحمن الرحيمصلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم
يالا نبدأ نولعها
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
بعد إنتهاء أدهم من إحدى الصفقات مع أحدى الشركات العالمية كان يجلس على كرسي مكتبه الخاص و كان يفكر كيف يمكن أن تكون الفتاة التي كانت تظهر في أحلامه هي نفس الفتاة التي قابلها في المشفى اليوم كان يشعر بحيرة شديدة جداً من أمره بعدها قرر أنه سيعود إلى منزله قام بإستدعاء السكرتيرة الخاصة به ليرى إذا كان هناك أى شىء آخر أم لا قال لها: في أى مواعيد تانية النهارده يا مروة. لكن مروة لم تكن تعئ أى شىء و تتأمل وجهه و شاردة الذهن لم تعئ سوى عندم نادها: أنسة مروة انتي سمعتي أنا قولت ايه يا مروة. قال أدهم هذا ببرود و كان يرفع إحدى حاجبيه شعرت مروة بإرتباك و لكنها أخفته بسرعة: آه في اجتماع الساعة واحدة الضهر مع الشركة الألمانية عشان تناقشوا الصفقة يا فندم. رد عليها أدهم ببرود شديد: أجلي الإجتماع لغاية بكره لإني تعبان شوية و عايز ارتاح. هزت مروة رأسها و قد تفاهمة موقفه: تمام يا أدهم بيه. ثم خرجت من مكتبه وهي تحدث نفسها: آه امتي تحس بيا ياباي علي برودك بس برضو مز. كان تتمني أن يلاحظها لكي يتزوجها و لكن هيهات لم تدرك أنه لا يفكر بها ولا في أى أحد من النساء كلهن سوى خاطفة قلبه و التي لم تكن سوى ليلى و أخذ يفكر كثيراً حتى قرر أنه سيعود إلى القصر أخذ سترته و هاتفه ثم خرج من مكتبه و ذهب و ركب المصعد لينزل ثم خرج من الشركة و ركب سيارته و بعد مرور عشر دقائق وصل إلى القصر و صعد السلالم و كان سيدخل إلى غرفة النوم الخاصة به و لكن سمع صوت أغاني تخرج من غرفة نوم عمار استغرب من ذلك كثيراً و قال لنفسه متي عاد هذا الأحمق إلى البيت ألم يقل أنه سيتأخر في عمله بعدها قرر الدخول إلي غرفة عمار ليتفأجا بعمار و هو يشغل الأغاني على أعلى صوت و كانت أغنية شوفتك اتلخبط لراغب علامة و كان عمار يردد كلمات الأغنية و يقول: شوفتك اتلخبط فز قلبي و نط انتي انسية ولا جنية ولا إيه بالظبط آه شوفتك اتعذبت قولت لما تعبت العيون ديا بحر حنية بس فين الشط آه شوفتك اتلخبط فز قلبي آه انتي انسية ولا جنية ولا إيه بالظبط آه شوفتك اتعذبت قولت لما تعبت العيون ديا بحر حنية بس فين الشط انتي داهيه انتي بلوه انتي ماليه عيوني ملوه خلتيني ما شوفش حد انتي تحفة انتي لقطة لو بعدتي يجيلي نقطة ولا أموت بجد انتي داهيه انتي بلوه انتي ماليه عيوني ملوه خلتيني ما شوفش حد انتي تحفة انتي لقطة لو بعدتي يجيلي نقطة ولا أموت بجد ولا أموت بجد لكنه توقف عندما توفقت الأغنية نظر و وجد أدهم يقف بالقرب من حاسوبه الخاص و كان أغلق الأغنية و قال أدهم له: ياريت تموت و أخلص من هبلك ده و من جنانك يا شيخ و ارتاح إيه مشغل أغاني لأ و كمان أغنية شوفتك اتلخبط لراغب علامة والله مش عارف امتي تعقل بقا. نظر عمار له و على وجهه ابتسامة كبيرة و قال: و النبي يا أدهومي شغل الأغنية عشان أنا خلاص لقيت اللي تقدر تخطف قلبي بالله عليك شغل الأغنية بقا. تحدث أدهم بغضب شديد😠: أد إيه أدهومي في عينك في إيه يا ولاه و كإنك وقعت في الحب وحبيت كمان. قال أدهم آخر جملة بإستفهام رد عمار عليه وهو يتنهد بعشق من كثرة المشاعر داخل قلبه قائلاً: مش وقعت بس لأ دا أنا غرقت و عشقت كمان. نظر أدهم له و كان فمه مفتوح ببلاهة: ايه انت بتقول ايه انت تعبان ولا إيه بالظبط ياض اتكلم. كان عمار مازال على نفس الحالة التي كان عليها: لا مش تعبان ولا حاجة أنا بتكلم بجد يا أدهم خلاص لقيت اللي قدرت تسرق قلبي و عقلي و روحي كمان. نظر أدهم له و كان في حالة صدمة حين رأى أن ابن عمه يتصرف بطريقة غريبة عن المعتاد: مين دى يا عمار قولي مين البت دى بقا. اغمض عمار عينيه الرمادية وهو يتخيلها تقف أمامه: لؤلؤه اسمها لؤلؤه دى اللي قدرت تسرق قلبي من غير احس خالص.
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
في مكان أخر في الصعيد و تحديداً في محافظة سوهاج كانت هناك إمرأتان تحدثان مع بعضهما البعض فقالت أحدهما و قد نفذ صبرها: ها و بعدين ياختي كيف راح نرجع البنية هي و التانية اجده مش هنعرف نأخد الأرض منهم ها ساكتة ليه ماتنجي يا حرمة. أجابت عليها الآخرى: كيفياكي حديت يا جمالات أنا بس بفكر في اللي هيحصل ايه مستعجلة جوي اجده على ايه بس. تحدث المدعوة جمالات مجيبة عليها: ها جولي بتفكري في إيه يا أمونة ياختي. نظرت تلك المدعوة أمونة أمامها بشر و خبث شديدين: اصبري شوي اجده لأن اللي هانسويه محتاج مساعدة و تفكير جمان فهمتي يا حرمة. ردت جمالات عليها: فاهمت أما نشوف نرجعهم هما الجوز. تحدث أمونة بشر: اصبري الصبر حلو برضو ياختي تمام اجده.
😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈
أما في القاهرة على الطريق المؤدي إلى الحي الذي تسكن به ليلى و لؤلؤه كانت ليلى قد قررت أنها ستقود السيارة هذه المرة لأن لؤلؤه مصابة بالكاد تستطيع تحريك ذراعها الأيسر قليلاً و ليس تماماً أخذت إذن مسبق بالخروج من المشفى من مدير المشفى لأجل لؤلؤه و طلبت إجازة لها لكى تعتني بلؤلؤه و وافق المدير على طلبها و هما على طول الطريق كانت ليلى تقوم بتوبيخ لؤلؤه و تقول: عجبك اللي حصل ليكي يا ست لؤلؤه ها ردى عليا بقا دا أنا هوريكي ده لسه عمتو ما تعرفش باللي حصل لو شافت الجرح ده مش عارفة هتعمل فيكي ايه والله. أجابتها لؤلؤه وهي تشعر بالملل قالت: خلاص يا ليلى ده مجرد جرح بسيط مش كبير يعني مش أكتر إيه لازمة أم المحاضرة دى بقا أنا أعمل ايه هو اللواء محمود هو اللي بعتني فى أم المهمة دى أعمله إيه يعني بقا يالا جاوبني. نظرت ليلى إليها ثم نظرت أمامها من أجل الطريق و قالت: بصي أنا بس كنت قلقانة عليكي أول ما شوفتك بالحالة اللي كنتي فيها و انتي متصابة بالرصاصة كنت بحسب إن تكون الرصاصة في منطقة خطرة فى جسمك كنت خايفة يجرى ليكي حاجة فخوفت كان ممكن تكوني ميتة فاهمة. فهمت لؤلؤه قصدها بخوفها و قلقها الزاد عن حده لأن ليلى لا تعتبر لؤلؤه ابنة عمها بل تعبيرها أختها الصغرى لذلك قالت هذا الكلام لأنهما عاشتا معاً منذ كانتا صغيرتان دائماً كانت كل واحدة منهما تعتبر الآخرى أختها كانت أحدهما لا تفرق الآخرى أبداً سواء أكانت في المدرسة أو في البيت لذلك قالت كل هذا الكلام لأنها كانت قلقة عليها حمدت لؤلؤه الله لأنه جعل لها شخص يخاف عليها و يهتم لأمرها و يقلق عليها بعد والدها رحمه الله لذلك قررت أنها ستجد الشخص الذي ستأمنه على أختها و يحفظها.
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في قصر المنصوري
أنت تقرأ
انتقام التوأم
Ficção Geralفتاتان تعيشان حياة عادية لكن تخفيان ماضي مؤلم الأولى إسمها ليلى وهي طيبه تعمل في مستشفى المنصوري الخيرية لعلاج بالمجان أما الثانية لؤلؤه وهي إبنة عم ليلى وهي أختها بالرضاعة أيضاً و تعمل شرطية تكون صارمة في عملها أما مع ليلى تكون مرحة و هما تعيشان مع...