الفصل السابع

57 4 0
                                    

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
كيف حالكم بس شايفين الصورة اللي فوق 👆دى فازورة اللي يعرف إجابتها يقول فى التعليقات تمام
دلوقتي و تجاهلوا الأخطاءالإملائية من غير ما أطول يلا نبدأ
                
                 بسم الله الرحمن الرحيم 

صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم

يلا نولع الجو
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
فى قصر المنصوري

ما تلم نفسك يا عمار و حسن ملافظك أحسن و ديني لأوريك النجوم في عز الضهر فاهم. هذا ما قاله أدهم و هو غاضب و يمسك عمار من لياقة قميصه 👔 من الخلف تكلم عمار و أجاب عليه بضيق: إيه يا عم هولاكو متعصب على ايه بس كل ده عشان أنا قولت على البت اللي لابسه ترينج أرزق كريم كراميل 🍮 تقوم مزعق جامد اوي دا أنا بعتبرها مرات أخويا متأڤورش يا كبير الله. بمجرد أن سمع أدهم منه هذا الكلام و أنه يعتبرها زوجة أخاه حتى تركه ثم قال له: متكررش الكلمة دى تانى بس هي هتبقى مرات أخوك بجد مش هزار و هتشوف بنفسك. نظر عمار له بصدمة و كان يفتح فمه بطريقة بلهاء جداً و قال: إيه انت بتقول ايه يعني انت قابلتها و اتكلمت معاها كمان.   
❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥
في نفس الوقت

كانت ليلى تجلس في غرفة لؤلؤه على سرير الخاص🛏 بلؤلؤه فسألتها ليلى: ها مين اللي كان بيكلمك و احنا كنا في العربية ها مين يا ستي. أجابت لؤلؤه وهي تجلس بجوارها على السرير: أبداً دا كان سيادة المقدم عمار كان بيقولي أنه قال لسيادة اللواء يديني أجازة بسبب الإصابة و كمان كان بباركني على الترقية الجديدة يا ستي دلوقتي بقيت سيادة الرائد لؤلؤه يا عمري. وقفت ليلى من على السرير الخاص بلؤلؤه ثم قامت بإطلاق زغروطه طويلة جداً: لولولولولولولوي ألف مبارك عليكي يا حبيبتي الترقية الجديدة يا قلبي والله فرحانة علشانك يا عمري. كانت لؤلؤه سترد و لكن سمعت صوت عالي جداً موسيقى أشبه بموسيقى الكباريهات انزعجت لؤلؤه😠 كثيراً من هذا الصوت العالي وقفت من على سريرها وقالت وهي غاضبة جداً: لأ بقا لأ بقا كده كتير أوى والله مش هخليها الرجاصة💃🏻 دى تقعد هنا في العمارة ثانية واحدة كمان لأ كده كتير أوى والله لمخرجها من العمارة و الحارة كلها. ثم خرجت من غرفتها إلى باب الشقة ثم من الشقة التي تسكن بها متجهة إلى الشقة المجاورة لهم بمجرد أن وصلت إلى أمام باب الشقة قامت برفع كمي قميصها👔 إلى مرفقيها و قامت بالطرق على الباب بكلتا يديها على الباب ثم قالت بصوت عالي جداً تقول: افتحى يا سوسو افتحي الباب بدل ما اكسره على دماغك انتي و اللي معاكي يا ست انتي افتحي بقولك. ثم فتح الباب و خرجت منه إمرأة في منتصف عقدها الرابع ترتدي ملابس تكشف أكثر من مما تستر و كانت تقف على الباب بطريقة مائلة و تمضغ اللبان بطريقة مقرفة جداً ثم قالت بصوت ملئ بالدلال: نعم يا أوختشي في حاجة حصلت ولا ايه بظبط جاية تخبطى عليا كده ليه بالطريقة الهمجية دى مش عارفة عشان لو حصل مصيبة حصلت ولا ايه. تكلمت لؤلؤه وهي تحاول منع نفسها😠 من الانقضاض عليها و تحدث بصوت عالي جداً حيث أغلب سكان المنطقة قد اجتمعوا على صوتها: اسمعني يا ست انتي لو ما بطلتيش اللي انتي بتعمليه هبلغ عليكي بوليس الآداب و يخدوكي انتي و اللي معاكي ملفوفين بملايات فاهمة مش كل يوم تعملي كده في النهار كباريه و بليل تقلبها شقة مفروشة انتي فاهمه يا ست سوسو. تحدث المدعوة سوسو إلي لؤلؤه بإستخفاف و قالت بصوت ملئ بالدلال: اعملي اللي تعمليه ما همينش أبداً يا أختي في حاجة حتى على الأقل احترمني أنا أكبر منك. نظرت لؤلؤه لها و قالت و صوتها ملئ بالغضب: احترمي سنك إنتي واحدة كسرت الأربعين سنة وانتي كمان واحدة معندكيش دم ولا بتحسي على دمك حتي. ثم رفعت يديها تدعي: يارب يتسترها و تعقلها هي و اللي معاها يا تخدها هي واللي معاها على جهنم الحمره يارب العالمين 🤲. نظرت تلك المدعوة سوسو إلي لؤلؤه بإستخفاف: اعملي اللي انتي عايزاه ولا يهمني و احنا مشغولين أوى فلو مفيش مشكلة خالص يبقى خلاص متعطلينش سلام يا أختي. ثم أغلقت الباب  بوجه لؤلؤه بقوة تحدثت لؤلؤه بإنفعال شديد جداً: والله مش هخليكي تقعد هنا في العمارة ولا في الحارة كلها يا تربية الكباريهات. ثم قامت بالبصق على الباب🚪 و توجهت إلى الشقة التي تسكن بها و فتحت الباب ثم دخلت و أغلقت الباب وراها جيداً ثم جلست على الأريكة🛋️ في غرفة المعيشة تحدثت عمتها نعمة قائلة: استهدى بالله معصبة نفسك على ايه بس كل ده عشان واحدة زى دى عايزة الحرق بجاز وسخ دا أنا ياما اتحيلت لأم سعيد ماتسكنش الرقاصة💃🏻 دى هنا في العمارة و لأ مفيش فايدة والله مش عارفة ضحكت على أم سعيد ازاى و قال إيه جاية هربانة من أهلها اللي في الصعيد عشان قال إيه عايزين يجوزها واحد أكبر منها بأربعين سنة و هي ماعندهاش أهل أصلاً ولا شافت بتلات تعريفة تربية أساساً دى أصلاً واحدة هربانة من شغلها كانت شغالة في كباريه في بورسعيد عشان الشغل ماكنش عجبها و جيت هنا القاهرة عشان تشتغل في كباريهات شارع الهرم. نظرت لؤلؤه لعمتها و قالت بعدم تصديق: لا بقا كده شغل نصابين بقا أنا لازم اطرد الرجاصة دى مش هتقعد هنا في العمارة دى لازم اطردها من العمارة و من الحارة كلها هي واللي معاها كمان. سألتها ليلى بإستغراب: و انتي هتعملي إيه يا لؤلؤه مش ناقصين مشاكل مع الست دى بالذات أو مع غيرها. ردت لؤلؤه عليها قائلة: أبداً يا ليلو أنا هكلم ناس حبايبي شغالين في بوليس الآداب و ليا حد كبير هناك هطلب توصية جامدة اوي على الست الغالية سوسو. ثم دخلت إلى غرفتها.
😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈
فى نفس الوقت

انتقام التوأمحيث تعيش القصص. اكتشف الآن