XunZiအကြောင်းပါနော်

138 2 0
                                    

Xunzi၊ ကွန်ဖြူးရှပ်၊Menciusတို့ နှင့်အတူကွန်ဖြူးရှပ်ဒဿန၏ ရှေးဦးဗိသုကာကြီး သုံးဦးထဲမှ တစ်ဦးဖြစ်သည်။နည်းလမ်းများစွာဖြင့် သူသည် Mencius ထက် ကွန်ဖြူးရှပ်အယူဝါဒကို ပိုမိုပြီးပြည့်စုံပြီး ခေတ်မီဆန်းပြားသော ခုခံကာကွယ်မှုကို ပေးသည်။Xunzi သည် Warring States ကာလ (ဘီစီ 453-221 ဘီစီ) အဆုံးတွင် နေထိုင်ခဲ့သည်၊ ယေဘုယျအားဖြင့် နောက်ပိုင်းတွင် တရုတ်ဒဿနအများစုအတွက် ပုံစံထုတ်သောခေတ်အဖြစ် သတ်မှတ်သည်။ဂန္တဝင်ဂရိနိုင်ငံနဲ့ ယှဉ်နိုင်တဲ့ တွေးခေါ်မှု မျိုးစုံရှိတဲ့ အချိန်ဖြစ်လို့ Xunzi ဟာ ပြိုင်ဆိုင်မှု စိတ်ကူးစိတ်သန်းများစွာနဲ့ သိကျွမ်းခဲ့ပါတယ်။ထိုအချိန်က အခြားသော တွေးခေါ်ရှင်အချို့ကို တုံ့ပြန်ရာတွင် ကျင့်ဝတ်၊ လောကုတ္တရာ၊ နိုင်ငံရေး သီအိုရီ၊ ဘာသာစကား ဒဿနိကဗေဒနှင့် ပညာရေး၏ အလွန်ဖွံ့ဖြိုး တိုးတက်သော အတွေးအခေါ်တို့ကို လွှမ်းခြုံထားသည့် ကွန်ဖြူးရှပ်အယူဝါဒ၏ စနစ်ကျသော မူကွဲတစ်ခုကို ထုတ်ဖော်ပြသခဲ့သည်။Xunzi သည် လူသားမျိုးနွယ်၏ မူလသဘာဝကို ပြုပြင်ပြောင်းလဲရန်အတွက် ထုံးတမ်းဓလေ့သည် အရေးကြီးသည်ဟု ယုံကြည်သောကြောင့် လူသိများသည်။လူ့သဘာဝတွင် ဇာတိကိုယ်ကျင့်တရားအိမ်မြှောင်မရှိ၊ငြင်းခုံမှုတွေနဲ့ ကမောက်ကမတွေ သူ့အလိုလို ကျန်ရစ်ခဲ့တာမို့ Xunzi ဟာ လူ့သဘောသဘာဝကို ဆိုးသွမ်းတဲ့လက္ခဏာအဖြစ် သတ်မှတ်ပါတယ်။ထို့ကြောင့် ထုံးတမ်းဓလေ့သည် တည်ငြိမ်သောလူ့အဖွဲ့အစည်း၏ မရှိမဖြစ်အစိတ်အပိုင်းတစ်ခုဖြစ်သည်။သူသည် စည်းစနစ်ကျသော လူ့အဖွဲ့အစည်းတစ်ခု၏ အခန်းကဏ္ဍများနှင့် ကျင့်ထုံးများကို ဖန်တီးရာတွင် လူသားမျိုးနွယ်၏ အစိတ်အပိုင်းကို အာရုံစိုက်ကာ ကောင်းကင် သို့မဟုတ် သဘာဝတရားအား စည်းစနစ်ကျသော သို့မဟုတ် အကျင့်စာရိတ္တဆိုင်ရာ အရင်းအမြစ်အဖြစ် ခေတ်က အခြားတွေးခေါ်ရှင်အများစုထက် ပိုမိုသေးငယ်သော အခန်းကဏ္ဍကို ပေးခဲ့သည်။သူ၏ အတွေးကို နောက်ပိုင်းတွင် ကွန်ဖြူးရှန်း ထုံးတမ်းစဉ်လာ ပြင်ပတွင် ယူဆခဲ့သော်လည်း၊ ၎င်းသည် တရုတ်နိုင်ငံတွင် အလွန်သြဇာညောင်းဆဲဖြစ်ပြီး ယနေ့အထိ စိတ်ဝင်စားစရာ အရင်းအမြစ်တစ်ခုအဖြစ် ရှိနေသေးသည်။(ကြည့်သူ၏ အတွေးကို နောက်ပိုင်းတွင် ကွန်ဖြူးရှန်း ထုံးတမ်းစဉ်လာ ပြင်ပတွင် ယူဆခဲ့သော်လည်း၊ ၎င်းသည် တရုတ်နိုင်ငံတွင် အလွန်သြဇာညောင်းဆဲဖြစ်ပြီး ယနေ့အထိ စိတ်ဝင်စားစရာ အရင်းအမြစ်တစ်ခုအဖြစ် ရှိနေသေးသည်။(ကြည့်သူ၏ အတွေးကို နောက်ပိုင်းတွင် ကွန်ဖြူးရှန်း ထုံးတမ်းစဉ်လာ ပြင်ပတွင် ယူဆခဲ့သော်လည်း၊ ၎င်းသည် တရုတ်နိုင်ငံတွင် အလွန်သြဇာညောင်းဆဲဖြစ်ပြီး ယနေ့အထိ စိတ်ဝင်စားစရာ အရင်းအမြစ်တစ်ခုအဖြစ် ရှိနေသေးသည်။(ကြည့်တရုတ်ဝေါဟာရများအတွက် Romanization စနစ်များ။)

 ထန်မင်းဆက်ခေတ်တွင် စိတ်အေးလက်အေး နေထိုင်ခြင်းWhere stories live. Discover now