6 tahun sudah pun berlalu sejak perbubaran Projek High Council di KUDRAT. Kini, para alumni KUDRAT yang 6 tahun lalu masing² mempunyai kehidupan sendiri. Ada yang sudah berkahwin, ada yang sambung belajar, ada yang sudah bekerja, dan juga lain².
Naim kini telah menjadi seorang doktor di hospital swasta. Hani dan Fakhri pula kini menjadi salah satu influencer terkenal. Hani dan Fakhri juga mempunyai satu team yang dikenali sebagai Hype House.
Hype House merupakan team dibawah company Hybrid. Dimana ahli² Hype House ini akan duduk di satu rumah yang mewah untuk melakukan kerja sebagai influencer (content creator) bersama². Setiap hari mereka perlu membuat video menarik dimana mereka perlu merakam dan juga mengedit video untuk diupload. Kesemua mereka juga turut perlu aktif di setiap laman social media terutama sekali tiktok.
Mereka mempunyai 13 ahli, 6 orang perempuan dan 7 orang lelaki. Kesemua mereka dikehendaki duduk di dalam satu rumah. Separuh daripada ahli Hype House terdiri dari alumni KUDRAT iaitu Hani, Fakhri, Kahar, Ayam, Hakeem dan juga Amir.
Manakala ahli mereka yang lain terdiri dari pelbagai latar belakang yang berbeza iaitu dikenali sebagai Sofea, Lara, Misya, Zana, Mika, Naufal dan Zafrul.
Sejak pertubuhan Hype House diperkenalkan, populariti semua ahli mencanak² sehinggalah sekarang. Boleh diperkatakan pertubuhan Hype House ini amat memberangsangkan.
----------------------------------
Di Hype House
Di sebuah rumah banglo mewah yang mempunyai halaman ruang privasi besar di sekitar rumah tersebut, kedengaran suara² yang bergelak ketawa riuh di dalam rumah tersebut.
Para ahli Hype House semuanya sedang sibuk membuat persiapan untuk party 1st anniversary Hype House yang akan diadakan esok.
Sedang membuat persiapan, sambil itu mereka masing² bergurau dan membuat lawak jenaka kepada satu sama lain.
Hakeem: Weh aku suruh beli sudu garfu warna hitam. Bukan putih.
Zana: Pakai jelah.
Hakeem: Eyh. Tak classy ah. Apa barang warna putih.
Zana: Hengko tak nak pakai sudah. Esok kau ambil lah sudu garfu lain. Yang tu untuk tetamu and kitorang je. Settle kan? Banyak songeh pulak.
Misya: Eh dah dah. Daripada korang gaduh benda kecik, baik korang tolong aku tiup belon ni.
Amir: Tah. Penat tau banyak nak kena tiup ni.
Sofea: Weh Mika, tolong aku pasang ni.
Mika: Berehhh.
Fakhri: Yam, tolong aku sat angkat benda alah ni.
Ayam: Jom.
Masing² semuanya membuat tugas masing² dengan agak riuh.
Manakala Hani berada di dapur berseorangan. Hani sedang melihat ke arah satu kotak yang terletak tinggi di atas kabinet dapur.
Hani melihat sekeliling dapur dan mencapai satu kerusi serta kerusi bangku pendek di letakkan ke atas kerusi tersebut. Lalu Hani memanjat dan berdiri di atas tindihan kerusi tersebut untuk mencapai kotak itu.
Walaupun sudah disokong oleh dua kerusi, Hani masih terkial² untuk mencapai kotak tersebut. Jari kakinya terjengkek².
Selepas itu, kestabilan terhadap kerusi tersebut telah menghilang. Kerusi tersebut bergoyang dan menyebabkan Hani tidak dapat mengawal kestabilan.
YOU ARE READING
🥀 || Projek Cinta Kita ||
Romance~Sambungan series Projek High Council , this series lebih memfokuskan ke arah romance stories of Hani. Includes more new characters!!~ . Setiap percintaan tak seindah seperti yang disangka. Cinta Kahar terhadap Hani menyebabkan Kahar adakalanya bert...