EPISOD 4 🌹

34 4 0
                                    

Pagi telah pun tiba. Hani sedang berselubung di dalam selimut sambil termenung. Matanya sembab akibat menangis malam tadi.

Zafrul pula sedang lena tidur disebelah Hani.  Hani kemudiannya mencapai pakaiannya yang bersepah di atas lantai lalu memakai pakaiannya. Lalu Hani membuka pintu biliknya secara perlahan untuk memastikan tiada siapa yang tahu bahawa Zafrul berada di dalam biliknya.

Melihat ketiadaan orang di kawasan depan biliknya, Hani pun keluar dari bilik dan menutup pintu semula. Dia pergi ke arah bilik Sofea.

Sofea yang masih tidur di atas katil terus terbangun apabila mendengar pintunya diketuk lembut.

Sofea (berkata sendirian): Hmm siapa pulak ni.

Dengan dirinya yang masih mamai, dia pun pergi membuka pintu biliknya. Kelihatan Hani yang berdiri di depan pintu biliknya.

Sofea: Oh, Hani. Kau nak apa?

Hani tidak berkata apa. Malah Hani masuk ke biliknya itu dan menutup pintu. Lalu Hani terus menangis di depan Sofea membuatkan Sofea terus segar dari mamai kerana terkejut melihat rakan baiknya itu menangis secara tiba².

Sofea: Eh kenapa weh? Hani, kenapa ni? Hani, cuba cakap dengan aku. Asal ni? Siapa buat kau? Apa jadi? Kenapa kau nangis? Tell me.

Hani tetap tidak berkata apa malah hanya menangis. Sofea kemudiannya membawa Hani duduk di atas katil. Dia mengusap² bahu Hani sambil cuba memujuk Hani.

Sofea: Bagitahulah aku, Hani. Kenapa kau nangis sampai macam ni? Whats wrong?

Hani: ...Aku takut, Sofea..

Sofea: Takut apa?

Hani: Aku takut nak bagitahu kau tentang hal ni.

Sofea: Sokay. Kau percayakan aku kan? Just cerita kat aku. Kau tak perlu takut. Pasal apa ni? ....Hani?

Hani: Zafrul... Malam tadi Zafrul paksa aku tidur dengan dia.

Sofea: Ha?!

Hani: Shh. Jangan bising weh. Aku tak nak orang lain tahu pasal ni.

Sofea: No i meant errrgh apa yang jadi ni?.. Is that mean Zafrul... R-rape you?

Hani menganggukkan kepala. Sofea seolah berasa tidak percaya akan berita tersebut. Keluhan besar keluar daripada mulut Sofea.

Sofea: Bagitahu aku dari A sampai Z. Kenapa Zafrul sampai sanggup buat kat kau macam ni?

Hani pun mula menceritakan tentang Zafrul yang pada awalnya mempunyai perasaan terhadap dirinya namun cinta Zafrul itu ditolak maka disebabkan itu membuatkan Zafrul mengganas seperti malam tadi.

Sofea: Damn.. Aku tak sangka Zafrul sanggup buat macam tu. Ni Kahar tahu tak?

Hani: Tak. Please. Please rahsiakan perkara ni dari Kahar. Aku tak nak dia tahu.

Sofea: What?

Hani: Kau tahu kan Kahar tu macam mana? Aku tak nak ada orang lagi jadi mangsa Kahar. Aku tak nak Kahar jadi seorang pembunuh.

Sofea: Haih... Fakhri?

Hani: Tak juga. Aku tak bagitahu sesiapa pun weh. Kau sorang je tahu. Please, aku harap kau dapat rahsiakan perkara ni.

Sofea: Hm.. Tapi lepas ni macam mana? Kau still nak hadap si Zafrul tu?

Hani: Buat masa sekarang aku terpaksa.

Sofea: Haishhh. Aku rasa kita patut bagitahu at least kat Fakhri lah.

Hani: Tak nak. Please dont. Aku merayu Sofea. Aku merayu kat kau, just rahsiakan tentang ni.. Kau jangan risau okay? Aku tahu apa yang aku akan hadap dan buat.. Sorry tau sebab meluahkan kat kau pagi² macam ni.

🥀 ||  Projek Cinta Kita  ||Where stories live. Discover now