Aku mengetuk-ngetuk pintu bilik perempuan tu.
Aku hampir mati sebab tersedak maggie tadi. Humph! Semuanya disebabkan perempuan tu.
"Woi bukak pintu ni wahai manusia!"
Aku dengan garaunya berteriak.Lupa aku memang dah mati.
Humairah membuka pintu biliknya perlahan-lahan dan terserlah wajah kacak lagikan handsome Adam.
"Kau sape huh?! Macam mana kau boleh masuk dalam rumah aku?!"
Aku bertanya dalam nada yang agak kasar dan tinggi menyebabkan lelaki itu sedikit tersentak.Ahh peduli apa aku,dia yang masuk-masuk rumah orang. Dahlah tak bagi salam hmm.
"Tch! Nama aku Adam Darwish dan aku pasti yang engkau tak nak tahu kenapa aku boleh ada kat sini"
Adam melakukan hair flipnya dan berlalu meninggalkan Humaira yang terkebil-kebil memandang Adam.
"Baik awak bagitau saya macam mana awak ni boleh ada kat sini" Humairah mengecilkan matanya memandang ke arah Adam.
Adam hanya mengangkat bahunya sambil menikmati keindahan rasa maggie ayamnya.
"Kalau awak tak nak bagitau,saya call polis" Disebalik suara lembutnya,ada terselit nada ugutan ya disitu.
"Betul ni awak nak tau macam mana aku ni boleh ada kat sini?"
Adam Darwish akhirnya mengalah dan mengalihkan pandangannya ke arah Humairah yang mengelip-elilpkan matanya seperti budak kecil.
Comel
Bisik hati kecil seorang Adam Darwish.
"Hah macam mana awak?" Humairah duduk berdepan dengan Adam Darwish.
Lelaki ni tak nampak macam jahat so i think its okay kut
"Cam ni cerita dia..."
Flashback
Adam menyangkut blazernya di tempat penyangkut baju sebelum masuk ke biliknya.
Dia mengambil tuala dan lantas dia pergi ke bilik mandi untuk mandi.
Setelah 30 minit berlalu,dia akhirnya keluar dari bilik mandi dan memakai pakaiannya.
Dia menunaikan solat terlebih dahulu sebelum berlalu ke dapur untuk memasak makan malamnya.
Sedang Adam Darwish menikmati makan malamnya,handphonenya berdering mengejutkan dia.
Dia mengomol tulang ayam yang bersaiz xxl sambil menjawab panggilan tersebut.
"Assalamualaikum ibu!"
"Waalaikumussalam Adam"
"Ni kenapa call ibu?"
"Saja je nak bagitau yang Melissa on the way nak pergi apartment kamu tau! Bagi dia tumpang sekejap kat sana boleh kan?"
Dan tak semena-mena Adam Darwish tertelan tulang ayam tersebut lalu tercekik dan dia bertemu dengan sang pencipta pada malam itu.
"Begitulah ceritanya!" Dengan sedutan maggie yang terakhir dia menamatkan ceritanya.
"Ouhh jadi awak ni mulanya penyewa kat sinilah?" Humairah dengan muka polosnya bertanya kepada Adam.
"Haah" selamba badak je Adam Darwish menjawab pertanyaan Humairah.
"Eh bukan awak kata awak mati sebab tertelan tulang ayam xxl erk?"
Sekali lagi dia bertanya dengan wajah polosnya."Haaah" Adam Darwish pula menjawab persoalan Humairah dengan mukanya yang dibuat-buat bosan.
"Jadi macam mana awak boleh ada kat sini? Bukan awak dah mati ke?"
YOU ARE READING
𝐎𝐮𝐫 𝐅𝐨𝐫𝐛𝐢𝐝𝐝𝐞𝐧 𝐋𝐨𝐯𝐞
Romantik-𝐎𝐮𝐫 𝐅𝐨𝐫𝐛𝐢𝐝𝐝𝐞𝐧 𝐋𝐨𝐯𝐞- Setelah lama tinggal dengan hantu yang bernama Adam Darwish, hati Hanani Humairah mula berpaut kepada dia. Namun, tanpa dia ketahui,Adam mempunyai kisah silam yang erhh susah digambarkan dengan kata-kata. "Kau ma...