ℳ𝓇𝓈 𝒜𝒹𝒶𝓂 𝒟𝒶𝓇𝓌𝒾𝓈𝒽 6

6 1 0
                                    

Aku dan Adam pun mulai mengenali diri masing-masing. Walaupun dia tau sikit sebanyak je pasal diri dia,tapi at least aku tau yang dia bukanlah orang yang jahat.

"Eh saya lupa nak tanya,umur awak berapa erk Adam?" Humairah bertanya kepada Adam.

"Umur saya sekarang ni 24 tahun, nanti minggu depan birthday saya yang ke-25.

Kalau masa tu saya masih lagi wujud sebagai hantu kat sini,jangan lupa wish tau" Kata Adam Darwish kepada Hanani Humairah sambil menyengitkan matanya.

"Sure,nanti saya wish. Itupun kalau awak masih wujudlah hehehe" mengekek Humairah ketawa.

Kesunyian yang melanda mereka berdua menandakan yang mereka sudah kehabisan topik untuk dibualkan.

Maka,seorang Hanani Humairah masuk ke dalam biliknya untuk mandi dan menunaikan solat.

Adam pulak?

Dah terlentang di lantai,tido!

Setelah selesai mendirikan solat,Humairah pergi ke dapur untuk menyediakan makan malam.

Eh,Adam boleh makan ke erk??

Tanya Humairah dalam hati. Dia menggaru kepalanya yang tidak gatal. Setelah berperang dengan nyamuk di dapur,dia membuat keputusan untuk membangunkan Adam.

"Oii Adam!" Humairah mencuit bahu Adam Darwish.

"Oii bangunlah! Hantu pun boleh tidur erk" digeleteknya kaki Adam tetapi dia masih belum menunjukkan sebarang tanda untuk bangun.

"Haalah lelaki ni orang cakap bangun tak sedar! Oii bangun!" Humairah menendang betis Adam dan dengan serta-merta Adam Darwish terbangun dari tidurnya.

"Woi perempuan! Kau dah kenapa tendang-tendang aku ni! Kurang beras ke apa?!" Marah Adam sambil mengusap betisnya yang ditendang oleh Humairah.

"Dah aku kejut kau beribu kali yang kau tak nak bangun kenapa!? Kalau kau ni bukan hantu dah lama aku ingat yang kau ni dah mati.

Bolehlah aku terus mandikan pastu sarung kain kapan" Marah Humairah panjang lebar.

"Boleh kejutkan baik-baik kan?" Adam melembutkan suaranya. Puas nak bertekak dengan Humairah.

"Hish yelah yelah aku salah. Dah bangun cepat! Makan" Marah Humairah sambil membetulkan tudungnya yang senget.

"Yeayy makann! Awak,awak masak apa?" Tanya Adam sambil mengelip-elilpkan matanya.

"Maggie" Jawab Humairah sambil membuat muka toyanya.

"Halamak maggie je? Tu aku pun pandai masak.  Aku dah lama tak makan yang sedap-sedap. Makanan yang real,maksud aku yang dimas-
Takde papelah aku un malas nak explain. Makan jelah"

"Hahaha taklah. Aku masak kari ayam. Dah jomlah makan" Humairah melepaskan tawanya apabila dia melihat muka kecewa seorang Adam Darwish.

"Ihhhhh tak naklah kawan dengan kau!" Kata Adam sambil berjalan menghentak-hentak kakinya menuju ke dapur.

𝐎𝐮𝐫 𝐅𝐨𝐫𝐛𝐢𝐝𝐝𝐞𝐧 𝐋𝐨𝐯𝐞Where stories live. Discover now