deel 1! :)

135 10 4
                                    

heeeee! hier is deel 1, hopelijk vinden jullie het leuk en vergeet hem ook geen like te geven! Tips zijn altijd welkom, veel plezier met lezen!

Pov Liv:

18:20

Ik trek snel mijn voetbalkleren aan want ik heb om 19:00 voetbal training. Ik moet een half uur fietsen naar de training. Als ik al mijn voetbalspullen aan heb gedaan en meegenomen loop ik naar beneden toe. 'doei pap en mam ik ga naar de voetbal!' roep ik als ik mijn fietssleutel pak.      ' doei veel plezier meiss!' schreeuwt mijn moeder terug van boven. Aangekomen bij de training zie ik iedereen al staan. 'hoi' zeg ik als ik bij het team sta. ' hee kom er bij!' zegt Romy. We hebben een gezellige training gehad. Ik pak mijn tas weer en fiets naar huis toe. Ik loop het huis binnen en zie mijn ouders samen op de bank zitten. 'oke wat is hier aan de hand?' 'we moeten je wat zeggen' zegt mijn vader. 'oke vertel...' 'je gaat het huis uit!' zegt mijn moeder. 'IK GA WAT? JE DEED VANMIDDAG NOG WEL ZO AARDIG!' begin ik te schreeuwen. ' je gaat naar jeugdzorg, en je moet nu je spullen pakken binnen een 20 minuten ben je weg!' schreeuwt mijn moeder terug. 'OKE WEETJE WAT STIK ER IN! IK GA WEL!' en ik ren hard de trap op naar boven en ik pak alle spullen bij elkaar die ik wil hebben. Ik weet dat mijn ouders willen dat ik naar de jeugdzorg ga maar nee ik ga daar niet heen! Ik ren met al me spullen de trap af, 'HEE IK GA EN TOT NOOIT MEER!' ik bel Joëlla. 'hee joëlla' 'hee meiss, hoe gaat het?' 'nou niet goed, ik ben zojuist uit huis geplaatst' 'ach nee toch meid, wacht even' 'o huh ja oke' paar minuten later is Joëlla weer terug. 'hee hier ben ik weer' 'o hee wat was er?' 'ik heb heel goed nieuws, je mag bij mij komen wonen!' 'o super bedankt' ' geen dank! Je verdient het, kom maar naar mij huis.

Later ben ik bij Joëlla en heb mijn spullen uitgepakt. Het is dinsdag dus morgen hebben we gewoon weer school. Ik heb er helemaal geen zin in! Met joëlla hebben we wel afgesproken dat we over 2 weken naar het optreden gaan van de bankzitters in Tivoli, daarna gaan we slapen.


' tringg tringgg' de wekker gaat af om 7:00 , we moeten zo weer naar school. Ik heb de laatste tijd steeds meer last van vermoeidheid en ik weet echt niet waar het vandaan komt. 'goedemorguhh' zegt Joëlla. 'goedemorguhhhh' 'kom we gaan omkleden en eten en dan op naar school!' 'okeeeeee is goed!' We hebben alles gedaan en springen op de fiets. We lopen de school binnen en starten met een les gym, waar ik al HELEMAAL geen zin in heb. We zitten net in een potje trefbal maar ik begin me duizelig te voelen, mijn armen en benen beginnen ook veel pijn te doen. Voordat ik het weet ben ik flauw gevallen.

Pov Joëlla:

We zitten in een potje trefbal maar ik zie dat Liv zich niet heel goed voelt en ze valt opeens flauw. 'Liv hallo word alsjeblieft wakker!, meneer bel nu de ambulance' schreeuw ik. 'de ambulance komt eraan!' zegt de meneer. Ik zie de personen van de ambulance aankomen lopen, ze leggen Liv op een brancard. 'Ze moet mee naar het ziekenhuis want er zit meer achter' zegt de mevrouw van de ambulance. 'Ik ga mee' zeg ik en loop mee naar de ambulance. Ondertussen zijn we aangekomen bij het ziekenhuis en er loopt een traan over mijn wang, hoe kan zo'n meisje dit overkomen want ik wil haar echt niet kwijt.

Liv is nu al 15 minuten in een kamer waar ik niet mag komen. Opeens komt de verpleegkundige aanlopen, ' Helaas moeten we mededelen dat Liv een ziekte heeft en die heet.......'

Jaaaa mensen! Dit was het eerste deel, ik weet het is niet al te best maar dit is het begin maar het gaat echt nog leuk worden! Vertel maar ook even in de reacties wat je der van vindt. Vergeet die like ook ff nie!

Lees ook even de boeken:

-' is dit een droom of...'

- ' 1e klas van het MBO'


DE GROETEN!

Tot de volgende lezertjess!

xx

Een laatste wens... of toch niet!?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu