După acea seară m-am dus evident acasă. Speram să mă aștepte Mica, dar și mai evident e că nu își petrecea toată viața în jurul meu. Aveam nevoie să vorbesc cu ea mai mult ca oricând așa că am sunat-o. Inițial am vrut să îi spun absolut tot, dar m-am răzgândit. În secunda în care urma să îi împărtășesc toate gândurile mele.. acestea au luat o întorsătură.. brusc nu mai vroiam să afle ce mi se întâmplase. Era pentru prima oară când se întâmpla ceva de genul, încă nu știu de ce și probabil nici nu o să îmi dau seama.. sau poate îmi era doar prea teamă să îi spun asta, poate îmi era teamă să nu mă judece.
Am închis lumina, doar o sclipire se mai vedea prin geamul meu ușor deschis. Simțeam că acea sclipire era motivul pentru care viața mea avea sens...
Mă uitam în jur și nu mai înțelegeam nimic, dar aveam impresia că cineva îmi vorbește, că cineva știa exact ce simțeam și că mă înțelegea. Imposibil!
Avea voce se auzea din nou.. semăna cu cea a tatălui meu. El a murit acum mulți ani într-un accident de mașină. Tot ce știu despre el e că îi plăcea dansul, iar mama îmi arătase poze cu el.. părea înalt și sigur pe el. În fiecare moment în care mă gândeam la el o lacrimă curgea încet pe obraz, apoi era urmată de alta și de alta..
"Simte!" E tot ce puteam înțelege din acele vorbe.. Credeam că totul e în mintea mea așa că am început să ignor acea ciudată voce. Apoi încet, încet văd o siluetă ciudată. Se apropia de mine, era exact ca cea din pozele mele, ale tatălui meu. La fel de înaltă, iar silueta sa era la fel de subțire.
"Nu! Nu! Nu!" Strigam din ce în ce mai tare pe vreme ce acea figură se apropia de mine..
Mi-a pus mâna pe umăr și mi-a sărutat fruntea. Părea că îmi cunoaște toată viața, chiar mai bine decât mine..
Tot nu înțelegeam. "De ce eu? De ce nu mama..?" Îl intrebam constant, iar răspunsul său era mereu același, un zâmbet larg și o privire călduroasă.
Încetasem să mai caut răspunsuri, dar acel "om" misterios tot nu dispărea. Era acolo de ore bune și nu scotea nicio vorbă așa că am așteptat, poate era doar mai timid. Am cedat.
"Ce vrei de la mine?!?!" Am început să urlu ca și cum era singura mea șansă să trăiesc.
"Semeni mult cu mama ta!" Și mi-a spus-o pe cel mai calm ton pe care l-am auzit, aproape șoptind asta.
"Pleacă! Pleacă!"
"Fie ..dacă așa vrei!"
"Evident.."
"Dar mai întâi.. ai idee cum m-am cunoscut cu mama ta?"
"Nu... de ce mi-ar pasă?"
"Am avut, ca și tine, de ales între două persoane.. nu te gândi pe cine o să rănești .. gândește-te la cine nu o să te rănească. Și apoi ia o decizie." În sfârșit simțeam că am un tată alături. Puteam să îl întreb despre orice doream, toate curiozitățile mele.. aveam șansa să îmi cunosc tatăl, dar acesta a deschis ușa. Am realizat în ultima secundă ce se întâmpla și l-am chemat înapoi. Aproape îmi pierdusem tatăl din nou, dar acum am avut și eu ceva de zis.
Deși părea mândru de decizia mea a încercat să pară un pic supărat, totuși era tatăl, nu?
Am petrecut ore și ore în care mi-a povestit de vechea sa viață, era uimitor. Era faimos și făcea ce iubea cel mai mult. Aproape că îl invidiam pentru asta. Și eu îmi doream altceva, dar mamei nu îi pasă așa mult de asta. Apoi tata mi-a povestit că mama inițial a vrut ca eu să dansez cu tata, dar brusc s-a răzgândit.. adică după moartea acestuia.
Am încercat să îi povestesc și eu câte ceva despre mine, dar știa totul.. față de mama, el era prezent în viața mea, chiar și după ce murise..
Îmi plăcea mult conversația pe care o aveam, dar tot nu răspundea la cea mai importantă întrebare. Cum de era acolo? Cum de reușise să fie lângă mine? Așteptam să îmi spună, dar nici nu a atins subiectul. L-am întrebat eu. Nu mi-a sups nimic, dar s-a îndepărtat de mine. Am încercat să îmi cer scuze, dar a plecat și mai departe. A dispărut. Nesăbuința mea l-a îndepărtat. Reușisem să o dau în bară și cu tatăl meu.. eram "incredibilă" !
Silueta aceea plecase și o lumină albă îi luă locul. Era din ce în ce mai luminoasă, atât de strălucitoare încât nu mai putea ține ochii deschiși.
Brusc m-am trezit. Tot ce trăisem cu tatăl meu, absolut totul.. a fost un vis!