#GoedGevoel

176 4 3
                                    

Pov Caro:

Ik bracht de hele avond door op men kamer en dacht steeds aan de opmerking van Emma, ‘zou zij mij dan toch accepteren’ dacht ik bij mezelf.
De volgende dag vertrok ik naar school en liep ik meteen naar men locker. Ik opende me locker en mijn goeie mood veranderde meteen toen ik zag dat iemand in mijn locker was geweest, men locker zat vol met briefjes, briefjes waarop stond dat ik lelijk was en nog allerlei negatieve commentaren. Ik was er erg van aangedaan maar besloot gewoon naar de klas te gaan. Ik ging alleen zitten maar toen Emma de klas in kwam, werd daar verandering in gebracht, Emma zette zich naast mij. Door de opmerkingen van in men locker was ik nog down en reageerde ik niet eens op het feit dat Emma naast me ging zitten. Emma merkte dat er iets was maar liet het passeren. Tijdens de middagpauze ging ik naar de toiletten waar Camille en haar bende hun make-up aan het doen waren, toen ik hen zag wou ik meteen terug naar buiten keren maar daar stak Camille een stokje voor. ‘Waar denken we naar toe te gaan’, vroeg Camille. Ik reageerde niet en dit vonden de meiden duidelijk grappig, ze lachten me gewoon uit.
Merel overspoelde me met opmerkingen over men lichaam en dit maakte mij onzeker.

Pov Emma:

Caro ging naar buiten, ik zat ook buiten op de speelplaats met men koptelefoon op. Caro had traanogen en dit viel meteen op bij me. Caro ging alleen aan een tafel zitten, haalde haar brooddoos uit waar 3 heerlijke boterhammen met choco inzaten. Ze staarde de volle 2 minuten naar de brooddoos zonder 1 hap te eten, dit vond ik verdacht maar besloot nog niet te reageren. Na enkele minuten stond Caro op en smeet ze haar boterhammen in de vuilbak. Dit ging ik niet laten gebeuren en dus stapte ik op Caro af en gaf ik Caro een koek. Caro keek me vragend aan, ‘eten’ zei ik kort. Caro zei ‘ik heb al gegeten’, ik keek haar aan. ‘Je hebt de vuilbak gevoederd en niet jezelf’, zei ik. Caro wist dat ze niet anders kon en at de koek op. Caro was stil en zei geen woord, ik liet het nu even zo. Na de pauze liepen we samen richting de kleedkamers en gingen we ons omkleden voor LO. Eenmaal op het sportveld ging het weer slechter. Toen de leerkracht even weg was om de nodige materialen te halen zag Merel dit als een kans om Caro weer neer te halen. ‘Awel, hadden we geen honger? Waarom dan een koek eten? Je word dan nog dikker dan nu!’, zei Merel grof. Caro reageerde niet maar kreeg tranen in haar ogen, ik kon dit niet aanzien en reageerde op Merel ‘ey drama lama hou op ze is perfect op haar manier’, Merel keek me pist aan ‘en wat denk jij je te moeien? Je bent al even mislukt als haar’ riep Merel me toe.

Pov Caro:

Ik voelde me slecht dat Emma rot commentaar kreeg door mijn problemen, ik liep weg van de anderen naar de andere kant van het sportveld. Emma keek en ging achter me aan. ‘Heei meid’, zei Emma lief, ik bleef stilstaan en keek naar de grond, Emma probeerde me aan het praten te krijgen en dit lukte wel.

E: niets aantrekken van wat zij zeggen eh
C: nja
E: ey drama lama laat hen zeggen wat ze wil je bent perfect zoals je bent
C: nja misschien
E: nee niet misschien het is gewoon zo
C: jah ik weet ook wel dat ik er niet uitzie als hen
E: thank god
C: yeah
E: ey zo lelijk ben je nu ook weer niet eh
C: jaja

Ik voelde me weer beter dankzij Emma, we gingen terug naar de anderen en deden mee met de les.
Na de les wou ik naar huis doorgaan maar Emma hielt me tegen ‘niet zo snel Timmers’, ik keek vragend, ‘jij gaat eten hé vanavond én genoeg eten verstaan’, Emma keek me streng toe. Ik wou gewoon doorgaan maar Emma hielt me tegen. ‘Jaja’, zei ik kort. Emma wist genoeg aan de toon van me dus zei ’ik ga mee’, ik keek maar ging uiteindelijk door samen met Emma. Eenmaal thuis, ontving Titin, Emma met open armen en zette Titin het eten op tafel maar ik zei snel ‘ik heb geen honger Titin’, Emma keek me streng aan, de blik waarmee Emma keek drong tot mij dus zei ik snel, ‘maar ik ga wel proberen eten’, Emma keek trots toe. Na het eten gingen we naar men kamer.

Nieuwe klasgenote?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu