† פרק 1 †

777 49 8
                                    

"מול חלונך וגם מול חלוני,

בלילה שר אותו זמיר עצמו,

ועת ירטיט ליבך בחלומו-

 

זואי פותחת את ספר הצרפתית באנחה, מנסה ללמוד למבחן המסכם שיתקיים לאחר סוף השבוע. היא יודעת שאם תיכשל בו, מדאם ליליאן תאלץ להכשיל אותה בקורס, שכן שני הציונים בבחנים האחרונים שלה בצרפתית נשקו ל'כמעט טוב'.

אבל היא מוצאת את עצמה מיואשת- ידיה מכסות את אוזנייה כשכבה מבודדת מן הרעש שבקע מבית השכנים, וכל ניסיונותיה לחזור ללמוד היו לשווא. מבטה החד ננעץ בתוך הספר, ועיניה מצטמצמות בחוזקה, מתרכזות ככל הניתן במילים הכתובות, שעד מהרה הופכות לסלט שחור על גבי הדף הלבן.

לעולם לא היו לזואי בעיות כל שהן בלימודים. זה היה הוא שהסיח את דעתה מהספרים וגרם לכישלונותיה.

מייק אנדיווי.

לא היה עוד מישהו שהצליח להטריף כך את זואי. עם החזות הקרירה שלו והחוסר אכפתיות שלו מכולם. אבל לה היה אכפת- אכפת מהציונים שלה. אז היא החליטה להתרומם מהכיסא ולגשת אל חלונה, שניצב אל מול חלונו.

זה היה כמעט כמו מנהג קבוע בין השניים. הוא היה מדליק את המוזיקה הרועמת שלו, והיא הייתה מבקשת בתחנונים שיחליש. לפעמים הוא היה נכנע ומכבה לגמרי, ולפעמים היה מגביר עוד יותר רק כדי לעצבן אותה. היחסים ביניהם היו מוזרים למדי.

זואי פותחת את חלונה ונהדפת לרגע מגלי הקול שחודרים לחדרה. אולי עדיף היה להשאיר את החלון סגור?

היא מכווצת את פנייה כתגובה מידית ואוטמת את אוזניה בעזרת האצבעות, צורחת בכל מעודה את שמו של הבחור ומחכה בייאוש לתשובה.

המוסיקה הרועשת שלו, שלא לדבר עד כמה שהייתה איומה ונוראית, סוגרת אותו בעולם בועתי משל עצמו; עולם של כעס, שנאה, רעש וצרחות. הרבה צרחות. 

"מייק!" היא צורחת בשנית, מחכה שיפתח את החלון במבט האדיש שלו.

היא מכניסה את ראשה חזרה אל תוך חדרה, מחפשת בכוס שעל שולחנה כמה עטים שלא תזדקק להם יותר. היא מתחילה להנחית את העטים על חלונו של מייק, מקווה שיישמע את הנקישות החלושות מבעד למוסיקה. העט הראשון מחטיא את החלון בכמה סנטימטרים אך השאר מצליחים לפגוע במטרה.

היא מצליחה להבחין בצל המתקרב לעבר החלון דרך וילונותיו. לא עובר הרבה זמן וזואי פוגשת בפרצופו של מייק, שמסיט את וילונותיו ובוהה לכיוון חוץ. היא מסמנת לו ללא מילים לפתוח את החלון, וכך עושה.

"מה?" הוא שואל באדישות מחרפנת ומניח את מרפקיו על אדן החלון. שיערו השחור מונח בפרעות על מצחו, וכמעט שאי אפשר להבחין בעיניו הכחולות בחשכה שעטפה אותם. הם דיברו בקול רם, מנסים להתעלות על המוסיקה.

Deal With The Devil | עסקה עם השטןWhere stories live. Discover now