***
Beberapa minit sebelum itu...
Ais yang sedang baring di sebelah Gempa terbangun bila rasa pergerakan datang dari Gempa.
Ais: uuhh Gem...?
Gempa bangun dan memengang kepala nya yang terasa sakit dan pening sedikit. Ais yang melihat Gempa terus bangun dan berdiri di sebelah Gempa.
Ais: Gempa tunggu kejap aku panggil yang lain.
Ais terus berlari keluar dari bilik itu, Gempa hanya berdiam, dia mula melihat keadaan bilik dia.
Gempa: Urghh.. bukan ke bilik ni-
.
.
.
.
.
Kembali ke masa sekarang...
???: Gempa!!!
Duri, Blaze dan Solar berlari masuk ke dalam bilik dan terus memeluk Gempa dengan erat.
Solar: Akhirnya abang Gem sedar!
Blaze: Gempa buat kite orang risau tau tak!
Duri: Betul tu!
Duri dan Blaze melepaskan pelukan mereka dan duduk berhadapan Gempa dengan muka gembira, Ais dan Taufan masuk ke dalam bilik.
Ais: Korang ni dah cakap bagi Gem ruang dia baru sedar tu.
Taufan: Gem *sentuh dahi* kau ok-
Slap!
Gempa yang diam dari tadi menepis tangan Taufan ke tepi, ini membuatkan yang lain terkejut dengan tindakan dia.
Solar: Abang gem kenapa ni?
Gempa: Boleh kau pergi tak? Aku rimas laa.
Mata Solar mula berkaca bila abang yang dia sayang sepenuh jiwa bercakap kasar dengannya, yang lain rasa ada yang tidak kena.
Ais: Gempa kenapa cakap-
Taufan menyentuh bahu Ais dan mengelengkan kepala, Ais berundur ke belakang bersama Solar yang sudah mula menangis.
Duri: Gempa... Kau ada mimpi buruk ke? Jangan risau itu semua mimpi je..
Gempa: Hah.. mimpi kau kata?
Taufan: Gem kenapa ni? Cuba bagi tahu kite orang..
Blaze: Haah ingatkan aku je yang suka cari pasal bila bangun tidur.. tak sangka kau pon sama.
Semua memandang tajam ke arah Blaze.
Blaze: Apa..
Ais: Kau ni nak melawak boleh tengok keadaan tak?
Solar yang berada di sebelah Ais juga mengangguk setuju walaupun sedang tersedu-sedu menangis.
Taufan: *sigh* apa kata kita panggil abang-
Gempa: Abang...?
Gempa dengar sahaja panggilan itu terus dia dengan pantas bangun dan mencekik leher Taufan dengan kuat.
Ini membuatkan Elemental terkejut dengan tindakan Gempa dan Ais cepat-cepat bangun dan pergi ke arah mereka.
Taufan: Ukk... Gem.. a-ku.. tak bo-leh...
Gempa: Mana dia?!!
Blaze: Gempa lepaskan Taufan! Urghh kuatnya!
Duri: Gempa!! *tarik*
YOU ARE READING
IT ALL FALL DOWN *Complete*
FanfictionGempa telah berubah.. dia tidak lagi sama macam dulu "Kau pergi boleh tak, aku rimas!" Kecuali dengan abang sulongnya.. "Jangan pergi abang..." . Apa yang telah terjadi yang membuatkan Gempa berubah? Korang baca laa kalau nak tahu Ehe~ . ♡ Malay lan...