GOODBYE

144 12 2
                                    

***

.

Gempa: Lagi sekali benda ni terjadi.. tinggal kita bertiga sahaja, hahaha memang dunia ni benci kita kan?

Solar: *bisik* Lagi sekali?...

Halilintar: Aku tak tahu apa yang kau cakap sekarang ni, tapi yang pasti aku akan hentikan kau dan selamatkan kau dengan yang lain!

Gempa: Ya betul.. itulah yang kau selalu buat... *tangan tanah hilang* kau selalu hisk... selalu je cuba... selesaikan semua sendiri hisk... *Tunduk muka ke bawah*

Halilintar: Gem...

Halilintar merasa sedikit bersalah menengking Gempa, hatinya mula menjadi lembut, dia tidak ingin memarahi adiknya setelah melihat Gempa mula menangis, Halilintar perlahan-lahan mendekati Gempa.

Halilintar: Gempa, aku tahu kau ada masalah...






.

Gempa: Hisk! kau tak paham...

Halilintar: Bagitahu aku apa masalah kau...






.

Gempa: Hisk... tak.. tak...

Halilintar: dan kita selesaikan sama-sama okay...






.

Halilintar sampai ke depan Gempa dan menyentuh bahunya lembut, Gempa masih lagi menunduk tidak menatap wajahnya.

Halilintar: Gem aku sentiasa ad-urhkk!

Stab!




?!!!

Solar: Aaaa-a-aa-aaa--a-abang Haliiiii!!!

Solar melihat Halilintar di cucuk oleh ceracak tanah yang tajam ke badannya. Darah mula mengalir keluar dengan deras.

Gempa: Betul tu Thunderstorm... dengan cara ni kau akan sentiasa ada dengan aku *smirk*

Gempa lap air mata palsu dia dan mula menyentuh muka Halilintar dengan lembut dan menariknya masuk ke dalam dakapan dia.

Halilintar: Aa-aa-aaa-ge-urhhkk! *muntah darah* burrghhh...

Gempa: *ceracak tanah dicabut* Shuuuss jangan cakap~

Mata Halilintar menjadi kabur dan degupan jantung dia menjadi semakin perlahan kemudian Halilintar perlahan-lahan jatuh ke dalam pangkuan Gempa.

Gempa: Sekarang tiada siapa boleh pisahkan kita lagi~

Gempa hanya tersenyum sambil memeluk dan mengusap lembut rambut Halilintar.

.

.

.

.

IT ALL FALL DOWN *Complete*Where stories live. Discover now