***
Pada suatu hari elemental mendapat panggilan kecemasan dari Tapops, Ada power sfera sudah terhempas di bumi dan terjadinya huru hara di bandar pulau rintis yang tenang lagi aman.
Bila elemental sampai ke sana kelihatan Adudu bersama dengan Probe cuba menangkap sebuah power sfera.
Adudu: Cepat serang dia probe!
Probe: Baik encik boss!
???: Pergi jauh dari aku! tolong!!!
Power sfera itu mempertahankan dirinya dengan melancarkan rocket yang sangat banyak terus menyerang adudu dan disebabkan tidak dapat memastikan siapa lawan atau kawan semua orang di bandar turut terkena tempiasnya.
Gempa: Okay korang berpecah dan pergi selamatkan orang ramai dulu.
Baik!
Elemental berpecah selepas dapat arahan dari Gempa, elemental mula selamatkan dan pindahkan orang ramai jauh dari serangan power sfera yang ketakutan itu.
Selepas Gempa habis menyelamatkan orang ramai dia pergi melihat keadaan power sfera tersebut tetapi tanpa dia sedari...
???: Kau buat apa kat sini?
Gempa: Opocot! Hali jangan buat aku terkejut macam tu!
Gempa menghembus nafas geram, kerana abangnya Halilintar tiba-tiba muncul entah dari mana.
Halilintar: Hehe rilex *sentuh kepala gempa* okay apa plan kau?
Gempa: Ehh plan.. maksud kau?
Gempa ingin menolak tangan abangnya tetapi dia membiarkan sahaja tangan abangnya di atas kepala dia.
Halilintar: Takkan kau datang sorang sini tanpa plan untuk hentikan power sfera tu betul tak?
Gempa sedikit terkejut dengan tekaan tepat abangnya.
Gempa: Ehem.. of course ada plan, adik bongsu kita dah inform kat aku mengenai kuasa power sfera tu.
Halilintar: Solar..? Dia baca buku power sfera lagi? Bukan dia ada exam pertengahan tahun ke?
Gempa: Dia lulus exam tu so aku janji aku bagi dia baca buku yang dia nak.
Halilintar: Hmm dia sorang je pon yang boleh harap.. yang lain *sigh*
Bang!
Bang!
Bunyi tembakan dari Adudu ke arah power sfera itu semakin bertambah, power sfera itu mula melancarkan lebih banyak rocket.
Halilintar: Gem kumpulkan yang lain, sementara aku alih perhatian mereka.
Gempa menganguk dan terus menghubungi yang lain, Halilintar berlawan dengan Adudu cuba menghalang dia dari menyerang power sfera itu.
.
.
.
.
.
Beberapa minit kemudian Elemental yang lain datang berkumpul di sisi Gempa.
Solar: Jadi Abang hali ambik perhatian adudu, so senang laa nak selamatkan rocketbot.
Duri: Aaw.. pandai nya adik bongsu kita *usap kepala solar*
Solar: Abang jangan laa *kembung pipi*
Blaze: Alalalaaa comel bila marah *cubit pipi solar*
Taufan: *tolak ke tepi Blaze dan Duri* Korang ni tak baik gitu.. hanya abang je paham solar kan?
Solar: Huh abang kita cuma Abang Hali dan Abang Gem je *silang tangan*
YOU ARE READING
IT ALL FALL DOWN *Complete*
Hayran KurguGempa telah berubah.. dia tidak lagi sama macam dulu "Kau pergi boleh tak, aku rimas!" Kecuali dengan abang sulongnya.. "Jangan pergi abang..." . Apa yang telah terjadi yang membuatkan Gempa berubah? Korang baca laa kalau nak tahu Ehe~ . ♡ Malay lan...