***
Elemental mula mencari di mana Gempa berada, mereka cuba mengesan jejak langkah mereka semula.
Dan mereka jumpa Clonebot sedang terbaring di atas tanah.
Taufan: Hoverboard!
Taufan dengan pantas guna kuasa dia untuk panggil hoverboard dia dan terbang ke arah Clonebot, Taufan turun dari Hoverboard dengan segera dan periksa Clonebot terus dia sedari yang Clonebot telah di matikan.
Taufan: Ehh power sfera takkan shutdown sendi-
Solar: Hati-hati abang Taufan!
THUM!
Tiba-tiba keluar tangan tanah dan terus memengang badan Taufan dengan kuat.
Taufan: T-to-tolong.... Uhhk!...
Taufan yang tidak menjangkakan itu, terus jatuh pengsan bila jantungnya tidak dapat berdegup akibat dari mampatan tangan yang kuat ke badan nya.
Blaze: Apa yang jadi? Ada power sfera lain ke kat planet ni?
Duri: Korang hati-hati tanah tu bergerak ke sini!
Ais: Ishh dinding Ais!
Boom!
Tanah dan ais berlanggar dan menyebabkan hentaman yang sangat kuat.
Solar: Abang Ais.. * pengang hujung baju Ais* So-solar.. risau mungkin abang gem kena tangkap? Ki-kita.. kena selamatkan abang Gem dan abang taufan..
Solar mula berasa sedikit risau dan takut, dia berada di sisi Ais sejak ombak tanah itu muncul.
Ais: Solar ini mungkin-urghh!!
Blaze: Ais bertahan! Kuasa-
Duri: Jangan guna kuasa abang, nanti kita yang susah!
Semakin banyak tanah datang bagaikan ombak besar menghentam ke arah elemental.
Blaze: Habis apa aku nak buat?!
Duri: Abang tolong cover Duri, Duri pergi selamatkan abang Taufan!
Blaze: Okay!
Blaze mengapuskan semua batu-batu kecil dan besar yang melantun disebabkan hentaman dengan dinding Ais.
Duri cari peluang untuk keluar, Dia panggil akar menjalar dan terus akar itu menarik dia ke arah di mana Taufan dan Clonebot berada.
Duri: Abang bagun! Abang taufan!!
Taufan langsung tidak sedar tetapi mukanya menunjukkan dia susah nak bernafas, Duri periksa badan dia dan melihat kesan lebam yang besar di dadanya.
Duri: Macam mana boleh jadi teruk macam ni?!
Ombak tanah berubah dan pergi ke arah Duri, Ais terus terduduk ke bawah bila ombak tanah itu pergi, tenaga dia semakin berkurang akibat menahan ombak tanah itu.
Solar: Abang Ais! Abang okay?! Nak solar tolong...
Ais: Huff... Hufff... Hubungi abang Hali, solar...
Solar: Abang Ais jangan cakap, abang perlu rehat.
Ais: Solar pedulikan aku dan call abang Hali sekarang!!!
Solar: uh-ah.. ba-baik abang...
Solar menghantar signal kecemasan kepada Halililintar, berharap abang sulong meraka datang selamatkan mereka.
Blaze: Duri belakang kau!!
Duri: Apakah?!!
Boom!
YOU ARE READING
IT ALL FALL DOWN *Complete*
FanfictionGempa telah berubah.. dia tidak lagi sama macam dulu "Kau pergi boleh tak, aku rimas!" Kecuali dengan abang sulongnya.. "Jangan pergi abang..." . Apa yang telah terjadi yang membuatkan Gempa berubah? Korang baca laa kalau nak tahu Ehe~ . ♡ Malay lan...