3. Bölüm: Fırtına Öncesi Sakinlik

2.1K 64 6
                                    

Kapak tasarımı somurttkanyuz aittir...

#Ani
Sabah güneşin ilk ışıkları odama dolarken, gözlerimi yavaşça açtım. Hafif bir serinlikle karışık odaya yayılan sıcaklık, uyku sersemi bedenimi sarıyordu. Yavaşça doğruldum ve ayaklarımı yataktan sürüyerek yataktan çıktım.

İlk adımlarımı attığımda halıdaki yumuşaklık, ayaklarımı nazikçe kucakladı. Odanın sessizliği, içime huzur veren bir melodi gibi çalıyordu. Adımlarım sessizce odadan koridora geçti ve evin içindeki sessizliği bozmadan ilerledim.

Banyoya girdiğimde serin su, yüzümü canlandırdı. Yavaşça avuçlarımla suyu yüzüme serptim ve gözlerimi kapatıp bir an için içsel bir sessizlik içine daldım. Su damlaları yüzümden süzülerek, beni güne hazırlayan bir ritüele dönüştü. Suyla işimi bitirdiğimde kurulanıp banyodan çıktım.

Giyinme odasına geçtiğimde, gardırobumun kapısını açtım. Renkli ve çeşit çeşit giysiler arasında seçim yaparken, bugün nasıl hissetmek istediğime karar verdim.

"Bugün amcamın eşiyle tanışacağım gün olduğuna göre en güzel olduğum anda olmalıyım!"

Rengarenk, çiçekli bir elbise seçtim, üzerime giydim ve aynanın karşısına geçtim. Aynada kendimi izlerken, içimde anlamlandırmadığım bir enerji fışkırmaya başladı. Gözlerimdeki uykulu ifade yerini canlılıkla dolu bir gülümsemeye bıraktı. Saçlarımı taradım, makyajımı hafifçe yaptım ve kendimi tamamlanmış hissettim.

Odadan çıkıp mutfağa geçtiğimde, taze kahve kokusu beni karşıladı. Mutfakta annemi bulamasam da uyandığını işaret eden kahvaltı masası ve kahve kokusu yetiyordu. Kahve makinesi hışırtısı eşliğinde fincana kahveyi doldurdum ve ilk yudumu aldım. Sıcaklığı dudaklarımı okşarken, içime enerji yayıldı. Yavaşça bir dilim ekmek aldım ve kahveyle birlikte tatlı bir kahvaltı keyfi yaşadım.

Gözlerim penceredeki manzaraya kaydı. Güneşin yükseldiği, doğanın uyanmaya başladığı bir sabahı izledim. Kuşların cıvıltıları ve hafif rüzgarın esintisi, içime huzur ve neşe getirdi.

"Günaydın Ani Hanım!"

Annemin sesiyle gözlerimi pencereden çekip yüzüne baktım. Kahve bardağını kaldırıp Ermenice "Günaydın anneciğim. Kahve ortağım babam nerede?" diye merakla sordum.

Annem kapıdan çekilip yanıma geldi. Elini omzuma koyup "Amcanı almaya gitti. Birazdan yengenle beraber burada olurlar." Dedi.

Sevinçle yerimden kalkıp "Akşama burada olacağını söyledi ama gel gör ki sürpriz yapacakmış!" dedim.

Annem onaylayıp eliyle kahvaltı masasına işaret etti.

"Hazırlıkları tamamlamama yardımcı ol bakalım."

"Tabii ki, anneciğim! Hemen kalkıyorum!"

Kahvemden bir yudum daha alıp annenin yanına tezgaha gittim. Tezgahın üstünde rengarenk meyveler, taze sıkılmış portakal suyu, taze ekmek ve peynirler vardı

Annem "Bugün özel bir kahvaltı hazırlayacağız, onun için her şey en iyisi olsun!" diye uyarınca güldüm.

"Aman anne, sanki yengeme tost yapıp eline kahvaltı diye vereceğim!" diye isyan ettim.

"Beklerim."

Annemle uğraşmayı rafa kaldırıp heyecanla gülümsedim ve "Ne yapacağız?" diye sordum.

Annem bana görevleri sıraladı. Önce taze çay demlemem gerekiyordu. Çaydanlığı hazırladım, suyu döktüm ve demlemesi için beklemeye başladım. Bu sırada annem, taze meyveleri yıkayıp doğruyordu. Bir tabağa renk renk meyveleri yerleştirirken, ben de mutfak tezgahının yanına geçtim ve sebzeleri hazırlamaya başladım.

SAHİP | TÖRE-BERDEL +18Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin