Yıldıza tıkla lütfen güzelim...
Başlama tarihi lütfen.
İlk kitabım varsa hatam şimdiden özür dilerim.Siyah renk saçlarını topladı Maysa.
Okulu bitmiş Mardin'e dönüyordu. Hemşirelik okumuştu İstanbul'da. Hızlıca kahvaltısını yaptı valizini alıp uçağa binmek için havalimanına gitti.
2 saat sonra
Maysa Mardin'e gelmiş uçaktan inmişti. Dedesinin gönderdiği araba ile konağa gitti. Cehennem gibi idi Maysa için Özbey konağı. Dedesi ve amcalarından az şiddet görmemişti Maysa.
Okumuştu babasına verdiği sözü tutmuştu. Onu terk eden babasına...
Annesiz büyümüştü yengeleri kuzenlerinin saçlarını örer güzel güzel giydirirdi. Oysa Maysa bilmezdi anne sevgisini baba şevkatini.
Maysa bunları düşünerek konağa gelmişti. "Geldik Maysa Hanım" ona seslenen şoför ile kendine geldi arabadan inip konağa adımladı.
Konağın kapısını çaldı Esma Hanım açmıştı Diyar amcasının karısı. Oda az yetimliğini yüzüme vurup ağlatmamıştı Maysa'yı.
"Hoşgeldin" " Hoşbuldum yenge dedem nerede?" Dedi Maysa cana yakın bir sesle kimseye kin tutmazdı. Ama ona yapılanları da unutmazdı.
"Salonda geç de hayde" "Ben dedemi göreyim" yengesi ile birlikte salona geçip dedesi ve amcalarını gördü özlediğini fark etti o an. Hepsi buruk kıvırarak bakıyordu. Maysa dedesi Mustafa ağaya adımlayınca Mustafa Ağa elini kaldırmış ve durmasını sağlamıştı.
Ardından içeri kuzenleri ve Murat amcasının karısı girdi ve Mardin'in en büyük aşiretinin kızı Dicle. Adar abisine baktı yüzü gözü mahvolmuştu belli ki dayak yemişti.
Onları incelemeyi bırakıp Mustafa ağaya döndü. "Otur Maysa" Maysa oturdu tekli koltuğa herkes oturunca Mustafa Ağa söze başladı.
"Adar abin kız kaçırdı dün gece. Bizde tek oğlan torunumuzun ölümüne göz yumamayacağımız için berdel istedik." Maysa anladı o an dedesinin onu neden bu kadar çabuk Mardin'e çağırdığını.
İçinde ki korku nefes almasını zorlaştırdı.
Maysa hışımla ayağı kalktı "olmaz dede ben daha yeni bitirdim okulumu çalışıp ayaklarımın üzerinde durmak istiyorum." "İsteyeceksin akşam istemeye gelecekler git hazırlan" o an anladı Maysa hayatının bittiğini... Fakat diretmeye devam etti. "Olmaz dede evlenmem ben!" "Evleneceksin kuzeninin hayatı sana bağlı" Maysa hıçkırarak ağlamaya başladı. "Yapma dede etme eyleme ben daha yeni okulumu bitirdim izin ver anama verdiğim sözü tutayım." "Ehh yeter ve de get hazırlan akşama gelecekler." Dedi Mustafa Ağa.
Biliyordu zaten itiraz etse de berdel olacaktı. Sustu birşey diyemedi. Kuzeninin ölmesine göz yumamazdı zaten. Onun yüreği buna el vermezdi.
"Kiminle olacak?" Korkuyordu alacağı cevaptan. "Ömer Ağa ile" işte birkez daha korku benliğini kapladı. Mardin'in zalim ağası. Biliyordu cehennemi yaşatacaktı ona. Son kez baktı ev ahalisine belki itiraz eden olur diye ama içinde biryerlerde buna kendi bile inanmıyordu.
Arkasını dönüp hızla odasına çıktı duşa girdi. Kalbi korkudan küt küt atıyordu. Korkuyordu Ömer Ağa'dan zalimdi kimseye acımazdı. Onun gibi bir yetime niye acısın ki diye düşündü. Hıçkıra hıçkıra ağlamaya devam etti. "Daye... Daye al benide yanına dayanamıyorum."
10 dakika sonra
Banyodan çıktı biraz daha kalırsa kafayı yerdi düşünmekten.
Kıyafetlerini seçti saçını topuz yapıp hafif makyaj yaptı dolabında ki tek elbiseyi giydi başka elbisesi yoktu. Dedesi kısıtlardı onu sadece bol pantolon giymesine izin verirdi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İlk Aşk
ChickLit*Berdel kitabı olsa dahi hiçbir şekilde kuma veya kadına şiddet yoktur! *"Ben o aileden kız almam" dedi Ömer. *"Kalbime de hayatıma da hoşgeldin güzel gözlüm" dedi Ömer. *"Hani tek damla gözyaşıma yakardın Mardin'i Ömer Ağa senin yüzünden ağlıyorum...