chapter 2

399 23 0
                                    

Kereta sport bewarna merah milik gemini meluncur laju di atas jalan raya. Entah kenapa setelah menerima berit tentang kemalangan fourth membuat hati sean tidak tenang dan otaknya bercelaru. Gemini tidak menghiraukan apa-apa yang mengganggunya dan terus melajukan lagi keretanya.

🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

Setibanya di hospital sean terus belari mencari p'nanon dan fourth. "P'nanon! Apa yang jadi dengan fourth? Mana dia? Bagi aku jumpa dia!" Berpuluh ribu soalan yang diajukannya kepada p'nanon.
"woi gemini norawit sabar lah" kata p'nanon penat digoncang oleh lelaki itu.
"Mana fourth p?" Soalnya lagi
"tu.." p'nanon menunjuk fourth yang sedang duduk di kerusi bahagian menunggu dengan tangannya yang berbalut.
"Fourth.." gemini berlari kearah fourth lalu memeluknya dengan erat. Fourth dan p'nanon terkejut dengan kelakuan gemini itu.
"Kau tak tahu betapa risaunya aku.." gumam gemini yang hanya dapat didengari oleh fourth. Fourth tersenyum lalu mengusap belakang gemini dengan lembut.
"Dah-dah la tu.... Kena langgar motor je pun..." Sampuk p'nanon.
"Hah! Motor?" Gemini terus meleraikan pelukan lalu memandang pearth. Pearth hanya memberikannya akward smile.
"Tadi saya nak bagi tau awak tapi awak dah peluk saya dulu" kata fourth. Gemini lalu sigap berdiri lalu menepuk-nepuk kemejanya belagak seperti tiada apa yang terjadi.
"Buang masa aku je..." Kata gemini dengan telinganya yang sudah memerah.
"Lagipun tak teruk pun kecederaannya. Esok saya dah boleh kerja balik-" tak sempat Fourth mahu menghabiskan ayatnya gemini memotong nya.
"Tak payah. Esok kau cuti je. Biar aku yang uruskan semua"
"ta-tapi-" fourth mencuba untuk membantah.
"Tak ada tapi-tapi kau rehat je esok. Lagipun aku dah menyampah tengok muka kau" katanya lalu pergi begitu saja meninggalkan fourth dan p'nanon yang keliru akan kelakuan gemini yang lain macam.

🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

'bang!!' Gemini menghepas pintu biliknya lalu duduk ditepi bucu katilnya.
"Dah kenapa dengan aku hari ni....?" Gumamnya lalu meremas-remas rambutnya.

🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

Heyoo... Sorry yang ni pendek sikit saya busy sikit ni... Lain kali saya janji buat panjang- panjang. Byerrrr

you? (Geminifourth)Where stories live. Discover now