Setelah kejadian di hospital itu, hubungan antara gemini dan fourth menjadi semakin akrab dan rapat. Terkadang mereka keluar bersama , dinner bersama bahkan tidur dibilik yang sama. Fourth berasa , gembira kerana hubungan nya dengan gemini bertambah baik dan dapat meluangkan masa bersama orang yang disukai. Ya orang yang disukai. Fourth sudah meminati gemini sejak awal gemini memunculkan diri sebagai actor. Dan ketika dia diberikan peluang untuk menjadi manager pengganti gemini dia tersangatlah merasa bahagia sehingga terlompat-lompat di atas katil. Walau sikap Gemini dingin padanya. Tetapi pearth sabar menanggapi nya.
🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍
Suatu hari disaat mereka berdua sedang menikmati ice cream di taman dekat agensi. Mereka terlihat sepasang pasangan gay dan disitu sean berkata
"ewww... Tak ada tempat lain ke nak dating? Dah elok-elok ada perempuan nak jugak bercinta dengan lelaki. Kan fourth" gemini cuba meminta sokongan daripada fourth. Fourth hanya mampu tersenyum dan tersedar bahawa gemini adalah seorang homophobic dan sangatlah membenci dengan yang namanya LGBTQ. Bagaimana kah jika gemini mengetahui tentang dirinya? Adakah hubungan mereka akan berakhir? Dan jtu membuat fourth takut jika itu berlaku...🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍
Fourth sedang menemani abangnya makan tengah hari di cafe berdekatan dengan agensi, dia langsung tidak fokus dan memberi perhatian terhadap makanan di hadapannya dan juga manusia yang sibuk bercerita tentang kesehariannya dihadapannya.
"Fourth kau denga tak ni? Fourth?
Ohh fourth... Fourth to the earth~" seru p'nanon.
"eh sorry phi" jawab fourth
"ko dah kenapa fourth Mengelamun je dari tadi" tanya p'nanon
"takde lah...." Fourth menjelaskan segalanya termasuk lah yang dirinya risau jika gemini tahu tentang dirinya.
"What?! Kau suka gem?!" P'nanon reflek menjerit setelah mengetahui tentang itu. Orang-orang disekitar mereka menatap mereka dengan tatapan ganjil. Fourth dengan reflek menutup mulut abangnya menggunakan tangannya.
"Shhh phi... Diam la sikit... Orng tengok lah malu tau..." Marah fourth dengan kelakuan abangnya itu.
"Hehe sorry" katanya lalu membuat gaya meminta maaf pada orang di cafe tersebut.
"Tapi serius la fourth... Ko suka dia? Ko tau kan gem tu cam mana.. dia tu dah la fakboy homophobic pulak tu. Ko sanggup ke" tanya p'nanon meminta kepastian.
"Fourth tau... Sebab tu fourth kekalkan perasaan ini sebagai rahsia..." Balas fourth.
"Tak apa lah fourth... Phi paham.. walau apa pun keputusan fourth phi akan sokong sepenuhnya" kata p'nanon sambil mengusap rambut perang milik fourth dengan sedikit kasar.
"Terima kasih phi..." Fourth tersenyum hangat. Dia bersyukur kerana mempunyai abang yang sangat memahami dan sanggup menerima dalam apa jua keadaan. Memang dari kecil lagi abangnya sudah bertanggungjawab sepenuhnya terhadap dia. Itu dikeranakan ibu bapa mereka yang sentiasa bekerja diluar negara dan kurang memberikan masa terhadap mereka. Tetapi nanon selalu ada buat fourth disaat susah atau senang.🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍
Habis dah chapter 3 sorry ye sebab pendek lagi saya dah berusaha sedaya upaya nak panjangkan tapi tak boleh ...
YOU ARE READING
you? (Geminifourth)
RomanceGemini norawit seorang actor yang terkenal tetapi sayangnya dia adalah seorang Playboy dan fakboy yang menginginkan setiap wanita yang dijumpainya. Bermula dari anak datuk, pick me sehinggalah makcik makcik. katanya "takpa janji wanita.." sehinggala...