chapter 7

278 13 1
                                    

Hai guys. So sorry lama xupdate..
So chapter kali ni Ada sedikit kelainan sebab jujur idea dah Ada tapi lupa nak Salin. Sorry for the kesalahan Bahasa or typo. Hope you guys enjoy :)

🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

"Baik lah phi terima kasih.."
Mark baru sahaja keluar dari bilik itu.
Dia melirik jam tangannya. 12:40

Mark tersenyum sumigrah. Dia kemudian mengeluarkan handphone milik nya.

Gemini sudah berjanji dengannya untuk belanja dirinya mee kari kerana meninggalkannya makan seorang.

Sambil kakinya berjalan menuju ke lobby company tangannya ralit mengetik massage untuk Gemini.

Sambil kakinya berjalan menuju ke lobby company tangannya ralit mengetik massage untuk Gemini

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

*Ignore jam dekat phone tuuu

Gemini tidak membalas.

Dia mengacak rambutnya sedikit.
"Aduu makan sorang lagi la nii" mark mengeluh.

"Mark?"

Mark menoleh apabila mendengar seseorang memanggil namanya.

"Aw. Fourth"

Ternyata itu adalah fourth.

"Nak kemana" mark bertanya.
"Cafeteria dah masuk lunchtime"
"Oh Sama lah. Ni makan sorang ke?"
Fourth mengangguk.
"Kalau macam tu. Can we eat together?"
"Boleh je"
Mark tersenyum lebar.
Dia kemudiannya mengetik massage untuk Gemini lagi.
"Oke jom!"

🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

Handphonenya bergetar.
Gemini mengeluh. Mesti mark.

Sementara itu nanon sedang mengemas barang-barangnya Di atas meja dibantu ohm. Ohm adalah kekasih nanon yang merupakan seorang pelakon senior. Hubungan mereka pun sudah diketahui mum. Melihat kemesraan kedua lelaki dihadapannya itu membuat Gemini memutar Bola matanya. Dia kemudian membuka handphonenya. Satu massage Dari mark.

Pakin

'xpe lah gem. Aku dah Ada teman makan. Byee'

"Aw?"

Dia sedikit keliru dengan massage tersebut.

🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

Mark melihat fourth mengasingkan bawang dari nasi gorengnya.

"Aw fourth.. you tak makan bawang?"

Fourth menggeling

"Rasa dia tak sedap lepastu bawang putih boleh menyebabkan mulut berbau" fourth menjelaskan

"Ooo. Tapi tak elok membazir. Apa kata bagi bawang Tu kat I" mark menyodorkan pinggannya kedepan fourth.

Fourth melihat ya tidak yakin.

"Serious ni?"

Mark mengangguk beria.
Fourth memberikan bawang-bawang Yang sudah diasingkan tadi.

Mark kemudian menarik kembali pinggannya. Sambil menggaul Gaul nasinya dia berkata.

"Bagi I Rasa bawang ni ok je. And until bau mulut Pula.."

Dia mengeluarkan chewing gum dari pocket seluarnya. Dan menunjukkannya kepada Fourth.

"I Ada ni.." sambungnya lagi sambil mengedipkan sebelah matanya.

Mereka berdua terkekeh sesame sendiri.

Disi lain tanpa mereka sedari Gemini sedang memerhatikan mereka dengan tatapan tajam. Dihadapannya terdapat nanon Yang sedang menikmati makan tengah harinya. Ohm sudah meminta diri kerana Ada hal Yang perlu diselesaikan.

Gemini memerhatikan setiap gerak geri mereka.

'oh jadi itulah 'teman makan' Yang kau kata Tu mark!' dia berteriak Di Dalam Hari.

Tangannya dikepal erat.

Nanon Yang melihat itu memaling kebelakang. Apabila dia melihat mark Dan fourth dia mengeluh.

"Ai'gem" nanon memanggil tapi Gemini tidak mendengar.

"Gem.." sekali lagi dia memanggil.
Tiada respon.

"AI'GEM!" panggil nanon sedikit keras sambil menepuk kepala Gemini.

"Aduhh sakit la phi!!" Gemini mengelus kepalanya.

"Habis Tu Aku panggil ko tak dengar"

Gemini mengerucut bibirnya sambil mengelus kepalanya.

"Haih... ko ni kenapa gem. Ko kalau jealous cakap" nanon straight to the point

Mata Gemini membelalak.

"M-mana Ada!" Gemini menyangkal penyataan nanon itu.

"Mana ada apa? Kalau takde kau takkan tengok dorang sampai nak terkeluar biji Mata" nanon mengalahkan matanya kearah meja mark Dan fourth.

Gemini kehabisan kata. Tidak tau apa Yang mahu dijawab.

"Erm.. ma-mana Ada Aku jealous phi. Lagi pun buat apa Aku nak jealous"
Gemini Masih mencuba mempertahankan diri

"Haih sudah la.." nanon pasrah kemudian membuka handphonenya Ada satu notifikasi dari twitter.

Gemini kembali menyuap makanannya kedalam mulutnya.

Nanon membuka aplikasi twitter.

'mark.kpp update new post'

Dia menekan notifikasi itu Yang membawanya terus ke akaun mark. Melihat apa Yang baru Di post mark. Nanon sedikit tergelak.

"Kalau kau betul-betul tak jealous apa kata kau tengok ni." Dia kemudian menunjukkan skrin handphonenya kepada Gemini

Gemini Yang terkejut melihat post itu terus mengambil handphone nanon dari tangan si pemilik

Gemini Yang terkejut melihat post itu terus mengambil handphone nanon dari tangan si pemilik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

*ignore the view

Matanya membelalak. Tangannya dikepal lebih erat. Nanon Yang menyaksikan itu tersenyum sinis.

"Kenapa? Kau kata tak suka" nanon mencuba untuk mencabar kesabaran Gemini.

Gemini tidak tahu kenapa tetapi matanya sudah berapi-rapi melihat posting mark itu. Die kembali memandang mereka berdua . Terlihat mark sedang menunjukkan skrin handphonenya kepada Fourth. Mereka tergelak bersama.

Tangan Yang tadi dikepal mengetik meja agak kuat sehingga membuat nanon terkejut.

"Oi!" Nanon menegur
Gemini Masih sibuk memandang mereka.

'AI'SHIA MARKK!*

🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

you? (Geminifourth)Where stories live. Discover now