Ariel Luthfi membuka pintu hospital, kaunter pertanyaan adalah destinasi pertama buatnya .
"Mm tumpang tanya kak , bilik melor tingkat berapa ye?"
" Tingkat 2 je cik "
"Terima kasih "
Dia menekan butang lif . Pelik apabila lif tidak terbuka . Mungkin rosak , terpaksalah menghadap tangga.
Setiap langkah dituruti dengan bacaan bismillah , takut juga si Hazim tu tiba tiba cekik sehingga tak cukup nafas. Tak ke naya.
Matanya meliar mencari bilik melor , akhirnya jumpa. Terus dia memulas tombol pintu itu.
" Assalamualaikum " Harapannya keluarga perempuan ni tidak lah sekejam yang dibayang.
Namun harapannya merosot semua sahabat perempuan ni baik mak ayah dia , perempuan lelaki semua memandangnya dengan pandangan tajam . Setajam mata pedang.
' Ah sudah mati la kau Riel mati' Dia meneguk air liur perlahan .
" Waalaikumsalam " Balas wanie, dari atas sehingga ke bawah dia pandang Ariel.
Wanie berlari mendekati Liyana dan berbisik .
" Yana , hensem gila mamat ni . "
" Wanie kau tu dah ada , tak yah nak menggedik eh, lain lah aku. "
" Eleh kau tu lagi dah ada tunang jangan buat pasal eh."
"Ish malas la layan kau "
Wanie kembali semula berhadapan dengan lelaki idaman malaya. Hati sudah cair namun dikeraskan juga.
" Kami dah nak balik baru nak sampai " Dia mengangkat kening sebelah .
" Sorry jalan jam sikit "
" Banyak alasan eh . Dah kami balik dulu , awak dengan Hazim tunggu sampai Lily sedar , tau apa nak buatkan?"
" Tau " Jawabnya sepatah
' Ergg nasib pelanggan je kalau tak dah lama aku cekik cekik perempuan pendek ni tak ada adab .'
Semua orang yang berada disitu meninggalkan bilik , masa untuk bekerja.
" Ariel kau meh sini "
' Mamat gila ni nak apa lagi, senyum Riel senyum ' Ariel hanya tersenyum fake
" Kau memang senga..." Tidak sampai beberapa detik , telefonnya berbunyi.
" Kau tunggu, aku belum habis lagi nak ceramah kau"
Hazim keluar dari bilik untuk mendapat lebih privasi. Sempat Ariel menunjuk buku limanya di belakang Hazim .
Dia terduduk , lagi sekali dia hairan. Apa yang bagus sangat dengan perempuan ni sampai ramai tak puas hati dengan aku .
Ariel bergerak ke katil Lily Aqisha masih lena tidur dibuai mimpi.
Dari atas sehingga ke bawah dia memerhati Lily .
' Cantik juga Lily ni , muka putih , badan not bad kempis , tinggi pun normal . Hati ? hmm '
" Kau usha apa ? " Sergah Hazim yang tiba mengejut terus Ariel melangkah beberapa tapak kebelakang.
" Tak , saya tengok buku ni ha buku"
'Ambil jelah tak kan nak bagi tau yang aku usha minah ni mati mati'
" Pandai pandai pegang barang orang letak balik " Sepantas kilat dia meletakkan buku itu.
" Aku dah nak gerak ni , kau tunggu Lily sampai dia sedar . Balasan siapa suruh letak kacang " Setelah Hazim keluar sempat Ariel menunjuk buku limanya di belakang Hazim . Geram sungguh
Dia mengambil semula buku yang dipegangnya.
' Catatan si gadis riang penulis Aryan ' Dia tersenyum sambil memandang wajah Lily, kenapa taasub sangat.
' Aku yakin kau mesti ada sebab sampai suka sangat dekat Aryan , hanya yang merasai akan merasa '
Sofa empuk menjadi perhatiannya , Kini dia tertidur dibuai alam mimpi.
YOU ARE READING
Misi Mencari Aryan
Romance" Saya tak boleh jatuh cinta dekat orang lain selain Aryan , sound weird but I can't " - Lily Aqisha " Saya boleh tolong awak cari Aryan , tapi dengan syarat be my wife and i will find him " - Ariel Luthfi Mencari Aryan , huh mustahil , takkan jumpa...