٢

7 1 0
                                    

Usai selesai solat subuh, Aleena terus bergerak turun ke kawasan makanan hotel

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Usai selesai solat subuh, Aleena terus bergerak turun ke kawasan makanan hotel. Hanya berpakaian pijama bercorak bunga bunga kecil berwarna kuning.

"Nak turun breakfast ke?" Suara dari bilik yang menghadap bilik Aleena.

"Aah" Aleena menjawab tanpa memandang wajah gerangan yang bertanya kerana sibuk memakai selipar tebal miliknya.

"Nak join sekali boleh?"

"Bo-tak yah!" Terhenti kata boleh nya saat kepala memandang ke arah orang yang bertanya.

Zarief mencebik sambil menyandar kan badan ke sisi pintu sambil memeluk tangan.

"Alaa, boleh laa. Saya sorang je ni. Tak kesian dekat saya ke?" Pujuk si jejaka yang ketinggian nya hampir mencecah 184 cm itu.

Aleena membuat muka toya. "Eh makan je pun, pergi je la sendiri."

"Saya nak bincang sesuatu dekat awak, hal penting ni. Boleh?" Soal lelaki itu lagi.

Aleena mengeluh, dia malas nak melayan semua benda ni.

"Nanti nanti tak boleh ke? Kejap lagi time keluar ramai ramai?"

"Takde privasi, sekarang eh? Kejap saya nak ambik fon"

"Ade saya cakap ya ke?"

"I dont care, saya tak mintak pun pendapat awak"

Aleena membulat kan mata bila dia dengar ayat tu. Urgh! Bikin stress aja! Lebih baik enggak breakfast!

Gadis itu terus berjalan ke arah lift, laju meninggalkan bekas kekasih nya yang merangkap kawan satu sekolah nya dulu.

"Eh eh, jangan la tinggal, nanti kena culik macam mana?" Zarief lari lari anak sambil menahan pintu lift yang hampir tertutup.

"Kena culik? Ada ke orang nak culik awak? Awak ni kecil sikit dari gajah kut" Aleena membalas sinis.

Zarief memegang jantung nya "Awak hurt feeling saya, how could you. Saya ni hensem,fit, comel hah tengok ni saya buat" dia memaksa aku melihat dia meniru scene kanak kanak.

"Tangan baby woshak~~ tengok ni tangan babyyy woshak"

"Are you seriously Zarief Iqbal Bin Zainal Ikram?" Aku menyoal kasar.

"You still remember my full name? Aleena NurWardah Binti Afshan?"

"Its just a name? Of course ingat, awak trash guy kut, RED FLAG TYPE" Aleena membalas lalu keluar dari lif apabila pintu dibuka.

Zarief tersenyum nipis "Red flag ramai orang nak kut, trash guy tu tak eh. Saya ni Pavillion guy"

Aleena menangguk laju, bersetuju dengan apa yang dikatakan oleh Zarief. "Of course Pavillion guy, tong sampah belakang Pavillion. Dah blah, jangan makan satu meja dengan saya."

Peluang Kedua | Hikayat Cinta KitaWhere stories live. Discover now