Sizde küçükken çok sevdiğiniz birseyi sonsuza kadar sizinle olmasını istermiydiniz? Mesela en sevdiğiniz oyuncaginizi ilk oyuncaginizin şuanda sizinle yanınızda olmasını istermiydiniz. Mümkünmüdur sevdigimiz şeyleri yanımızda saklamak. Çok sevdiğin bir insanı, güzel bir günü de saklamak olmaz mı? Adem dedem gibi sandıkta güzel günlerimi saklayamazmiyim?
Sahi o eski dışı yıpranmış, kuru bir tahtadan ibaret olan ama içine kocaman yılları sığdıran sandığın sırrı neydi?
Dedemin odasına girdiğimde dedem uyuyordu saatin kaç olduğundan habersiz, ne yaptığını bilmeyen ben içimde yanıp tutuşan kor bir alevle kendimi odaya atmıştım. Gözlerime odanın en karanlık ve kuytu köşesinde olan kahverengi olan eski bir sandığa takıldı. Tekerlekleri yavasca döndürmeye başladim ve o koca sandık karşımdaydi içini açıp bakmaya cesaret edemedim. Bir taraftan dedeme bakıyordum uyanmış mi diye. Uykusunda mirildaniyordu. Bende geri dönüp odadan çıktım yaptığımın yanlış olduğunu düşündüm.
Yatağa girdim ama hala aklimds o koca sandık var di. İlk defa görmüştüm ve acaba içinde ne vardı içimde ki merak gittikçe büyüyordu. Belkide sadece eski kıyafetlerdir diye düşündüm, hayır belkide bir sürü fotoğraftir, yada eski bir saattir? Yok saat olsa dedem kullanırdı neydi acaba o sandığın içinde olan şey?
İçimi kemiren bu merak beni hayal alemine götürmüştü. Ruyamda uçuşan dev sandıklar ve içinden çıkan kocaman yaratıklar görmüştüm.
Sabah gözlerimi açar açmaz asagıya indim dedem masada oturuyordu.
Beni görünce yüzünde kocaman bir gülümsemeyle bana baktı. Günaydın baharım dedi.
Günaydın dedecim.
Bugün biraz düşünceli gördüm seni dedi.
Evet düşünüyorum aslında gece de kötü bir rüya gördüm.
Öyle mi ne gördün bakalım?
Dev canavarlar dedım.
Oyle mi çok mu büyüklerdi bu canavarlar dedi gülumseyerek.
Evet büyüklerdi sandığın içinden cikiyorlardii!
Sandık mi farklı bir rüyaymış bu!
Dedee dedım heyacanli bir şekilde.
Efendım yavrum.
Sandıklar ne ise yararlar?
Ahh dedi iç çekerek, mazinin görünen bide görünmeyen kısmı var kızım, gözünle göremediğini yüreğinde taşırsın amma hem gözünle gördüğünü, yüreğinde hissetigini hem gönül sandığında hemde kuru tahtadan yapilmis sandıkta taşırsın...
Dedemin bu sözleri beni iyice meraklandirmisti...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DUŞİZE
Teen Fiction©Tüm hakları saklıdır. Urfanin akcali köyünde yaşayan 14 yaşındaki Baharın acılarla geçen hayatını ve Urfadan, Ankaraya uzanan bir Aşk hikayesini sizlere anlatacağım.. Oy vermeyi unutmayın sevgilerimle☺️ Tabiki bu güzel kapağı yapan @biryazaraday...