Ik werd wakker en wreef nog eens goed in m'n ogen toen ik plots zag dat het al 7u35 was. Ik verschoot en ik sprong direct uit m'n bed. Het was vandaag de eerste schooldag en ik wou zeker niet te laat komen. Ik had gelukkig m'n kleren wel al klaar gezet. Ik trok ze aan en ging dan heel snel naar de badkamer om m'n haar te doen.
Opeens riep mijn ma:"Schiet eens op, Amber. Straks kom je nog te laat op je eerste schooldag!"
"Ik kom, nog 2 minuutjes", zei ik gestresseerd.
Goed, nu had ik gewoon m'n oorbellen nog nodig en spurtte daarna razend snel naar beneden. Ik ontbeet snel en pakte daarna mijn rugzak die ik op de trap had laten slingeren. Ik zei in mezelf dat ik de volgende keer die wekker luider moest zetten want ik hoorde die gewoon niet in m'n slaap. Toen ik klaar was ging ik naar beneden. Ik sprong op mijn fiets en reed ervan door. Het duurde toch 20 minuten voor ik aan school aankwam. Gelukkig, net op tijd.
Ik ging m'n lessenrooster halen aan het secretariaat en ging vervolgens in de opgeschreven rij staan. Ik keek even rond me of ik Lyn, m'n beste vriendin, kon zien. Ik zag haar nog niet tot ik opeens op straat een fietser zag. Ik spitste mijn ogen om te zien wie dat was en het was Lyn. Ik zag haar spurten tot aan het secretariaat en ze kwam vervolgens bij mij staan. We gingen naar binnen, onze eerste les was chemie. De leerkracht noemde mevrouw Inge. Ze gaf ons plaatsen in het klaslokaal. Ik hoopte dat ik dicht of naast Lyn kon zitten. Toen begon ze iedereen een plaats te geven.
"Amber, jij zit hier, op de tweede rij in het midden."
Ik zat naast Julie. Volgens mij was ze nieuw, maar ik vroeg het toch eens.
"Hoi, ben je nieuw?", vroeg ik dus.
"Ja, m'n pa heeft een nieuwe baan hier gekregen, dus ben ik naar deze school verhuisd.", zei Julie.
"Wat doet je pa als werk?", vroeg ik nieuwsgierig
Julie had nog niet kunnen antwoorden toen plots de deur open ging. Er kwam een jongen binnen. Ik keek even goed naar hem en kwam tot het besef dat hij vast nieuw was want ik had hem nog nooit eerder gezien. Hij zag er best goed uit.
"Waarom bent u te laat?!"zei mevrouw Inge opeens op een heel strenge toon.
"M'n bus was te laat", zei hij.
Mevrouw Inge geloofde hem en zette hem vervolgens op de lege plaats voor mij.
Toen begon ze de les. Ik kon moeilijk opletten omdat ik nog best moe was. Na een tijdje belde het. Ik pakte m'n boeken en ging naar Frans. We kregen les van mevrouw Sylvie. Toen de les voorbij was, was het speeltijd. Ik ging Julie aan Lyn voorstellen maar tijdens de speeltijd moest ik de hele tijd aan die nieuwe jongen denken. Ik kreeg hem gewoon niet meer uit m'n gedachte. De dag vloog voorbij.
JE LEEST
Sweethearts
RomanceAmber is 16 jaar, mooi, slim en lief. Ze heeft een geweldige zomervakantie achter de rug en nu is het weer tijd voor het schooljaar en direct op de eerste schooldag leert ze een nieuwe jongen kennen die haar betoverd met zijn stralende bruine ogen...