Het gesprek

44 4 1
                                    

Het laatste lesuur had ik geschiedenis, het vak met heel veel theorie,spijtig...

mevrouw linde begon de les, we hadden het over de Grieken maar door de vermoeidheid viel ik in slaap. Mevrouw Linde zag het.

Ze zei toen heel luid:"De Grieken sliepen ook heel veel!!!!"


Ik schoot wakker en mevrouw Linde wou me na de les spreken. Iedereen keek naar me ik was zo beschaamd dat ik helemaal rood werd. Ik had me echt voorschut gezet voor de hele klas. Eerste schooldag je bedoelt vast stomste schooldag ooit. Het belde ineens en ik moest natuurlijk naar mevrouw Linde gaan, m'n hart botste harder dan normaal, ik ben niet zo iemand die vaak een opmerking krijgt. Toen iedereen uit de klas was gegaan om naar huis te gaan, was het even stil. Toen plots mevrouw Linde begon te praten:


"Hoe komt het dat je in slaap gevallen bent tijdens de les?"zei ze met een hoge toon.


"Ik denk dat ik gisteren te laat gaan slapen ben."antwoorde ik verlegen op haar vraag.


Het was weer even stil, toen ze plotseling zei:"Ik deel op de eerste schooldag nooit geen nota's uit ,dus je hebt geluk. Ga nu maar voor dat ik mij bedenk".


Ik knikte en ging er snel van door naar de fietsestalling de grootste groep was al weg. Toen ik naar m'n fiets stapte zag ik die jongen van mijn klas zijn fiets zat naast de mijne. Ik werd er zenuwachtig van maar ik herpakte me en ging er naar toe ik voelde me nog altijd beschaamd van het dutje in de klas dus praatte ik nog niet met hem. We waren allebij onze sloten van onze fiets aan het openen;toen hij plots iets tegen me zei.


"Ben je te laat gaan slapen gister?"


"Ja"zei ik verlegen en beschaamd


"Heb je er een nota voor gekregen?"


"Nee,gelukkig dat ze de eerste schooldag nooit geen nota's uitdeelt"


"gelukkig dan,hoe noem je eigenlijk?"


"Amber"


"Jij?"


"Nick"


"Woon je hier ergens in de buurt?"vroeg ik vervolgens


"Ja, ken je de Hupelstraat?"


"Ja, woon je daar?"


"Jep en jij? Woon jij in de buurt?"


"Ja,ik woon twee straten verder dan de Hupelstraat. Ik rij in je straat opweg en van school."


"Dan kunnen we misschien samen fietsen."


"Oke, is goed."


We gingen uit de fietsenstalling met onze fietsen en gingen samen ervan door.

We babelde noch even over wat we in de zomervakantie allemaal hadden gedaan en we lachte vaak. Toen reden we in de Hupelstraat tot aan zijn huis, zijn huisnummer is 23.Ik nam afscheid en reed ervan door. Toen ik thuis kwam, vroeg m'n ma hoe het was geweest op mijn eerste schooldag.Ik legde uit wat er allemaal gebeurd was maar ik verteld niks over de nieuwe jongen en het dutje tijdens de les geschiedenis. Ik ging naar mijn kamer en pakte m'n boeken uit m'n rugzak. We hadden alleen een huistaak wiskunde. Na de huistaak roepte m'n ma me om te komen eten,we aten spaghetti bolognaise,dat was echt lekker!

Na het eten ging ik nog even op de computer en daarna ging ik naar bed en ik zette m'n wekker luider voordat ik optijd zou opstaan.

De volgende ochtend stond ik optijd op ik kleedde me aan, ontbijtte en pakte mijn fiets erbij. Ik ging tot aan het huis van Nick en hij kwam net uit de garage met zijn fiets.


"Hoi"zei ik


"Hey"


"Hoe gaat het?"


"Goed,met jou?"


"Goed"


"Zullen we gaan"


"Ok"


Hij deed nog snel even de garage dicht en daarna reden we weg. Tien minuten later kwamen we aan de fietsenstalling aan, we parkeerde onze fietsen en we gingen naar de speelplaats. Eenmaal daar ging de bel. We gingen naar binnen, we hadden eerst Engels. In de klas gingen we naar onze plaatsen en pakte we onze boeken. De les begon en tijdens de les zag ik Emmy de hele tijd naar Nick kijken. Zou ze op hem verliefd zijn.




SweetheartsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu