Hersenscan

18 2 0
                                    

Nick bleef wachten in de gang en hij dacht de hele tijd over de situatie na. Na een dikke 20 minuten, ging de deur open. Er kwam één van de dokters naar buiten. Nick ging er meteen naar toe en vroeg wat de resultaten van de hersenscan was.

Hierop antwoorde de dokter:"Ze heeft een hersenschudding maar we denken dat het goed met haar zal komen".

"Maar een hersenschudding, betekent dat ze niets meer zal herinneren?" Vroeg Nick snel.

"Ze zal zich niks meer herinneren van vorig jaar en dit jaar".

"Dus ze weet niet wie dat ik ben".

"Nee, waarschijnlijk niet".

De dokter ging er dan van door en Nick ging weer zitten op één van de stoelen in de gang. Hij zat in een tweestrijd. Er kwamen allemaal herinneringen van hem en Amber in zich op en ook een planetje dat hij zelf waagde om te proberen want als Amber toch niks meer wist kon hij haar wijs maken dat hij al haar vriendje sinds dit jaar was. Als hij dit niet deed en hij zou zeggen dat hij een vriend is en op haar is dan zou ze misschien wel nee zeggen. Hij wist het echt niet. Dat slechte plannetje bleef maar in zijn hoofd zweven. Hij bleef wel een halfuur zo zitten en hij wou Amber nog een zien. Dus besloot hij nog snel even een kijkje te nemen. HIj deed de deur open en ging naar binnen. Maar net als hij dit wou doen kwam er een dokter in de gang aan en zei dat hij deze kamer niet meer mocht betreden omdat ze in onderzoek was. Nick baalde er van en ging weer weg. Hij pakte de lift naar beneden en ging het ziekenhuis uit. Hij ging op zijn fiets en reed er van door. Toen hij thuis aankwam ging hij naar zijn kamer met een bord waar kip en aardappelen op was. Hij ging op zijn kamer eten want hijhad echt geen zin om benden te eten want hij zag er sip uit en hij wou niet dat zijn mama er achter ging vragen.

De volgende dag was het weer school maar hij voelde zich echt slecht en hij had koorts dus Nick bleef vandaag thuis. Hij vroeg aan zijn vriend ruben of hij voor hem notities kon pakken en voor de rest van de dag lag hij in zijn bed. Hij dacht aan Amber en de tweestrijdt die hij had. In de namiddag ging het beter en hij dacht eens een toertje te gaan fietsen. Hij ging naar de garage, deed hem open, pakte zijn fiet en deed de poort weer toe. Onderweg zag hij het park waar hij met Amber heen was gegaan. Hij stopte daar even en wandelde er een tijdje. Hierdoor kwamen nog meer herinneringen naar boven. Hij probeerde die herinneringen weg te stoppen en er niet aan te denken want hij werd er nog droeviger van. Hij ging zich proberen op te vrolijken door eens in een winkeltje of zo binnen te stappen en misschien iets te drinken. Hij zag wl een aantal leuke boeken en koopte uiteindelijk het boek:'Ice river'.Het leek hem wel een leuk boek en het zou hem misschien een beetje kunnen afleiden omdat het een fantasieverhaal is. Hij had ook nog een sleutelhanger gekocht en een pet. Als hij alles had afbetaald ging hij even iets drinken op café. Dit liet hem ook weer even denken aan Amber maar hij probeerde aan iets anders te denken. Na het drankje ging hij weer naar huis. Hij ging zijn nieuwe spulletjes opbergen en las nog even in zijn nieuw boek. Het was ondertussen al avond en hij ging gaan slapen. Hij kreeg aan nachtmerrie. Hij droomde dat Amber het niet redde en dat hij haar nooit meer terug zag...

SweetheartsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu