Vracím se s dalším rozborem dalšího nesmrtelnýho bangeru, tentokrát od autora Jiřího Shelingera - Jahody Mražený. Vzpomněl jsem si na něj v průběhu psaní minulejch Slok v Kontextu, při více méně nevyřknutý vzpomínce na příčinu mýho prder-bolu po návštěvě domova důchodců v předškolním věku. Kdo si nikdy nechladil bolesti pytlem mraženýho hrášku/jahod, neni real.
Skupina The 1975 má s písničkou společný čísla (jakože to bylo vydaný v roce 1975, chápeš). Ovšem dodnes je svym funky beatem chytlavá, přežila témeř půl století a osobně jsem ji slyšel na několika pařbách, který moje studentská duše stihla vydrancovat. Jahody mražený doplnila flaška amundsenky a parta agresivně zpívajících studentů. Ze mě se stal master parketu (na drop jsem se sám dropnul) a velice rád na své zkušenosti vzpomínám. Nadčasovej text, kterej je tak nadčasovej, že ho pořád nepobírám, mi dává víru v to, že Jiří Shelinger si ještě na několika kalbách zahraje, protože se na něj dobře vibuje.
Jestli tě tvoje milá taky pustila k vodě, při svym villain arcu, kdy se vcítila do macechy ze dvanácti měsíčků, tak ti text bude připadat relatable. Pro nás normální smrtelníky, je tohle docela neobvyklý, ale myslim si, že nás to jednou asi každýho potká. Zpívat tuhle pecku třeba Helena Vondráčková, tak je to zaručeně česká lesbian theme - jde tvrdě. Zpátky k textu: Jiří není takovej bozo jako třeba Dalibor Janda a tak pochopí sings, který mu jeho milá dala. Ovšem stále chápu jeho complains o tom, že "Měla mi to říci rovnou, že jiného ráda má.".
+ Jiří Schelinger by napsal Rap God, ale Eminem by nikdy nenapsal Jahody Mražený
+ tancoval bych, dokud by mi neupadly nohy
+ "V igelitu ba-" hitlo
- Zapomněla vážení, na jahody mražený :(
- ojel bych to
- já nevim nějaký další minus, je to banger
overall - 9,5/10
ČTEŠ
Sloky v kontextu
Short StoryLidicky vitejte u serie clanku "Sloky v kontextu" - epicka, lyricka prehlidka textu ceskych perel. Eseje s rozborem textu vaseho oblibenyho bangeru nejen od Michala Davida. Urcite tento koncept nevznikl ve chvili, kdy jsem byl pod vlivem nejedne nav...