18. Bölüm Kuma

404 15 0
                                    

Akşam yemeğinde yemek yerken dedem başladı.

Emrehan,

Efendim dede?

Bizim torun nerde kaldı.

Yemek yerken kafamı sertçe kaldırdım kasrın ve annem bana bakıyordu.

Bir yerde kaldığı yok.

Nasıl yok.

Çünkü şuan düşünmüyoruz.

Bugün aşiret toplantısı vardı senin torun evleneli 9 ay oldu ama hala torun yok dedi korhanlara verdiğimiz Berfin bile hamileymiş.

Olabilir.

Emrehan senin kasrının çocuğu olmuyor sende bize söyleyemiyorsan kasrının üzerine kuma getirirz yeterki torun olsun. 

Bu beni delirten son damla oldu elimi yumuruk yapıp masaya vurup kalktım ayağa sandalyeyi ayağımla ittim.

Sizin derdiniz beni delirtmek falan mı ha ben sizin töre dediğiniz saçma sapan bir illetten kurtarmaya ve kendimi içine sokmamaya çalışıyorum siz beni içine alıyorsunuz sizin cehaletiniz gözünüzü boyamış kasrın benden sağlıklı ben istemiyorum ondan size kalmadı benim çocuk istemem bide utanmadan Kasrının önünde kuma diyonuz kuma yemin ediyorum delirecem dedim dedemde ayağı kalktı.

Kasrın ağlayarak içeri girdi anneme göz işareti ile kasrının yanına gönderdim.

Dedem: biz seni okuttuk avukat olacam dedin üniversitede tamam dedik aşiret demişti eğer avukat olsa başınızı ağrıtacak töreye karşı gelecek ben yapmaz dedim şimdi geçmiş töreyi kaldıracam diyor aşiret haklıydı biz Gürkan ve Devran gibi oku ve bize karışma diye okuttuk töreyi kaldırman için değil ve töre dediğin bir avukatın kalkacak demesiyle kalkmaz Emrehan çok kişinin ölümü olacaksın ve o ölenlerin içinde sende olacaksın dur töreye karışma bulaşma!

Benim andım var buradaki herkes şahit olsunki eğer bu töreyi kaldırmazsam yemin olsun kendi kafama kendim sıkacam hepiniz bilinki bu böyle kalmayacak ben doydum şimdi yiyebilen yesin afiyet olsun.

Sinirli adımlarla kasrının yanına gittim mutfak'ta sandalyeye oturmuş hıçkıra hıçkıra ağlıyor annem ve Farah ana başındaydı.

Kasrın!

Kasrın ayağı kalktı korkarak. Ona doğru ilerledim ve sarıldım sarılmamı beklemiyormuş gibi şaşırdı sonra sarıldı ağlamaya devam etti.

Onların boş töresine kimseyi kurban etmeyecem sülalesini büyütecekmiş benimle mi büyütecek gitsin Erkan, Ferman, Savaş 'a söylesin umrumda değil delirsin bakalım kim kimi delirtecek.

Kasrın: şimdi ne yapacaz?

Gel benimle dedim mutfaktan çıktım arkamda kasrın gidiyordu barbaros ağa arkadan bakıyordu merdivenden hızla yukarı çıkıp odaya girip sertce kapattım arkamdan kasrın geldi. Valizleri çıkardım.

Emrehan gidiyormuyuz?

Evet .

Nereye?

Gidecez etrafı yangına verme zamanı kıyafetlerini topla koy.

Bende valizimi açıp tüm evrakları içine koydum mesleğime dair bir dosya bile kalmamıştı birtane bile kıyafet almadım yanıma valizi kapatıp ceketimi alıp valizi alarak kasrında arkamdan geliyordu bizi gören herkes ayağı kalkmıştı.

Babam: oğlum nereye.

Cehennemin dibine töre tarafından öldürülmeye gidiyorum konağınızda, ağalığınız da, paranızda,malınız da, minnetinizde sizin olsun ben karımı alıp gidiyorum sıkıysa arkamdan gelin.

ANTEP'E ADALET BERDELHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin