Pov: Matthy
Rob is net naar huis gegaan. Ik wacht nog even tot mama weer thuis is en ga dan naar boven. Ik ga even tandenpoetsen en nog even bij de meiden kijken. Ik klop op de deur en hoor Isabel zeggen: "Binnen."Ik kom binnen en zie dat ze het echt heel erg gezellig hebben. "Ik kwam even zeggen dat mama thuis is en ik op bed ga. Als er iets is moet je me maar wakker maken. Mama niet wakker maken, want die heeft haar slaap echt even nodig."
Isabel knikt. Ik loop nog even naar haar toe en geef haar een knuffel. Ik vraag grappend of iemand anders nog een knuffel nodig. De andere 3 meiden kijken elkaar even aan en zeggen dan tegelijk ja. Ik geef ze alle 3 een knuffel en wens hun een goeie nachtrust.
Ik loop de kamer uit en doe de deur dicht. Mama ligt al op bed, want alle lampen zijn uit. Ik loop nog even terug om te zeggen dat ze wel even zachtjes moeten doen.
Ze knikken allemaal en dan ga ik ook naar mijn kamer. Ik zit nog even achter mijn telefoon en ga dan slapen.
'Tijdskip naar morgen'
Als ik wakker word kijk ik op mijn telefoon en zie dat het 9 uur is. Mama is dus al naar werk en de meiden slapen denk ik nog. Als ik beneden kom zie ik inderdaad geen meiden zitten.
Ik app Isabel even dat ze maar naar beneden komen als ze wakker zijn en dat ik dan wel even ontbijt maak voor ze. Isabel is blijkbaar al wakker, want ik krijg gelijk een appje dat dat goed is.
Ik vraag wie er nog slaapt en blijkbaar slaapt er niemand meer en komen ze zo naar beneden. Ik stuur een duimpje en ga op de bank zitten tv kijken. Halfuurtje later komen ze naar beneden.
Ik vraag wat ze voor ontbijt willen. Lieke en Sophie willen gewoon yoghurt, Isabel wil een broodje hagelslag en Froukje hoeft geen eten, maar wil gewoon een kopje thee.
Ik vind het vreemd dat Froukje geen eten hoeft, dus ik app Koen even.
Gesprek met Koen
U: Heyy
Koen: Joo hoe gaat het daarr
U: Het gaat hier prima hoorr
Koen: Mooizo
U: Maar ik app even om te vragen of Froukje thuis ook geen ontbijt eet, want ze hoeft geen ontbijt hebben
Koen: Nouja uhm Froukje eet eigenlijk bijna niks, maar niet zeggen dat ik dit heb gezegt. Voor deze keer maakt het niet uit, maar ze heeft een eetstoornis dus eet eigenlijk bijna niks
U: Omg dat is echt heftig
Koen: I know, maar vanaf hier kan ik haar hoogtens een appje sturen met dat ze gewoon iets moet eten
U: Nouja kijk ik kan haar niet forceren en ik snap ook dat het gwn kut is als je vriendinnen erbij zijn dus misschien mowten we het deze keer maar hierbij laten
Koen: Ja weetje zolang ze wel gewoon middag eten eet vind ik het prima
U: Moet ik daar dan even op letten?
Koen: Ja doe maar
U: Oke is goed zie je vanavond ergenss
Koen: Ja laterssBack to eten maken
Ik zet het thee water aan en maak ondertussen eten voor de rest. Ik loop nog even naar de kamer om te vragen wat voor thee Froukje wil en of ze er suiker in heeft.
Isabel heeft inmiddels de tv op een andere zender gezet en ze zijn aandachtig aan het kijken. Ik vraag Froukje wat voor thee ze wilt. Aarbei wilt ze en ze heeft geen suiker in haar thee.
Ik ga terug naar de keuken en maak het verder klaar. Ik zet alles op een dienblad en breng het naar de kamer. Ik vraag de andere meiden of ze nog wat te drinken willen, maar ze hoefen niks.
Ik heb zelf al ontbeten dus ik ga bij de eettafel zitten aangezien zij op de bank zitten. Ik vraag of ze allemaal lekker geslapen hebben en iedereen zegt ja. Ik laat ze lekker eten.
Na het eten vraagt Isabel aan mij of ik hun vanmiddag misschien naar de stad kan brengen. Ja dat kan wel zeg ik. Ik vraag of ze nog geld mee moeten hebben. Isabel zegt voorzichtig of dat kan.
Ik zeg: "Tuurlijk kan dat schat, Froukje, Lieke en Sophie hebben jullie zelf geld of zal ik voor jullie ook wat meegeven." Lieke en Sophie hebben zelf geld en Froukje vraagt eerst wel aan Koen.
Froukje belt Koen gauw even en Koen maakt gauw even wat geld over naar haar rekening. Ik geef Isabel 40 euro mee voor kleding of andere dingen en eten.
Isabel zegt dat ze na het middageten eigenlijk naar de stad willen gaan. Ik zeg dat dat prima kan. Sochtens gaan ze eerst boven alles even opruimen. Als ze weer beneden zijn is het bijna 12 uur dus dek ik de tafel even.
Tijdens het eten let ik een beetje op wat Froukje eet en app het na het eten even door naar Koen. Na het eten breng ik de meiden naar de stad. Voordat we in de auto stappen zie ik dat Lieke het echt heel eng vind.
Ik fluister naar haar dat het goed komt en leg voorzichtig een hand op haar been. Ze kijkt me heel dankbaar aan. Als we er zijn zeg ik tegen hun dat ze noeten bellen als er iets is of als ze weer naar huis willen.
Isabel zegt dat ze dat zullen doen en ik geef hun allemaal nog even een knuffel en ga dan terug naar huis.
Nou dit was deel 6 alweer. Gaat snel, maar we zijn er nog lang niet. Tot het volgende deell. Laterss
JE LEEST
Thought i could trust you...
Fanfiction"Ik dscht dat we elkaar konden vertrouwen, dat blijkt wel weer." Nouja kortom je moet het boek lezen voordat je het gaat begrijpen