"NO it's mean no. You tidur bilik you now." Ujar Alice yang sedang berpeluk tubuh dihadapan bilik hotelnya.Sedari tadi dia menghalau Addy supaya pulang ke biliknya sendiri. Addy senyum lalu meletakkan tangan di kedua sisi kepala Alice lalu merapatkan wajah mereka.
Alice mengemam bibir menahan malu apabila mata Addy merenung kearah mata bulatnya.
"Lupa ke daddy cakap ape tadi? Daddy kata tak bleh tidur asing kan?" Alice menjulingkan mata.
"Itu selepas i jadi Mrs Addy. But now i stil Miss Alice. So, please go back to your room now." Ujar Alice lalu menunjukkan jari telunjuk ke pintu bilik Addy.
Addy mengetap bibir. "Eleh sombong. Nak tidur dengan dia pun tak bleh. Tengok la lpas kahwin nanti bee takkan benarkan Alice tidur walaupun satu malam. Baru tahu langit tinggi ke rendah."
Alice memuncung sahaja dihadapan wajah Addy. "Takkan tak bleh rest langsung?" Addy senyum senget dan menggeleng.
"Sebab Alice menjauh sngat dengan bee sekarang kan? So terima lah balasannya. Orait darling?" Tanyanya lalu ibu jari mengusap bibir Alice.
Alice hanya mencebik. "Pergi la balik bilik sana.. dah lewat la bee.."
"Ewah? Halau nampak?" Alice senyum dan mengangguk laju. Addy mencebik. Dia menekup kedua pipi Alice lalu mencium sekilas bibir munggil gadis itu.
Tak boleh lama sangat. Bahaya untuk lelaki mcm si Addy ni..
Addy melepaskan pegangan lalu melangkah ke arah biliknya. Dia memusingkan badan kearah Alice. "Tapi nnti kalau bee mimpi buruk, bee cari bantal busuk bee smula okay?"
Alice menjeling sahaja. Tahu la dia bantal itu adalah dia..
"Yelah. Shuhh shuhh." Halau Alice dengan tangannya. Addy senyum dan menggeleng.
"Alice masuk bilik dlu. Baru bee masuk bilik bee.." Alice memuncung lalu menggeleng.
"Bee masuk la dlu. Bru la Alice msuk nnti.." Addy berkerut lalu menggeleng.
"Perempuan msuk dlu.. bru lah lelaki masuk.."
"Taknak la. Bee la masuk dlu. Alice nak tengok bee masuk dlu.."
"Alice msuk la dlu! Perempuan kena masuk dlu!"
"Taknak la! Orang nk tengok dia dlu!"
"Perempuan msuk dlu! Nanti kena culik mcm mana?!"
"Nak culik apanya kat sini selamat la!"
Terjerit terlolong mereka berdua saat ini. Perkara mcm ni pun nak dibuat gaduh.
"Err Miss Lavender.. can you slow down your voice? Because my son and daughter was sleeping right now.." ujar seorang penginap dari bilik sebelah mereka.
Alice menggigit bibir lalu senyum kearah wanita itu. "Ohmy im really sorry.. i will slow down my voice.." ujar Alice lalu menunduk sedikit kearah wanita.
Wanita itu senyum dan mengangguk. "Alright Miss and Mr. goodnight." Ujar wanita itu lalu masuk ke dalam biliknya.
Alice menghela nafas perlahan lalu berpaling kearah Addy. Terbeliak matanya apabila Addy btul-betul berada dihadapannya sehinggakan wajah mereka hampir bertembung.
"Degil kan? Patutlah daddy ckap Alice ni keras kepala.." bisik Addy perlahan sambil mengusap bibir Alice.
Alice sengih tak bersalah. "Sorry my other half.. ok-ok i masuk dulu okay?" Bisik Alice sambil mengusap tangan kekar yang menyentuh bibirnya.
Addy senyum dan mengangguk. "Goodnight my kitten.." ujar Addy lalu mencium lama dahi licin Alice.
Alice senyum simpul apabila dicium oleh Addy ahak! Addy melepaskan ciuman lalu merenung mata Alice.
"Goodnight my bee.." Alice menjinjit sedikit lalu mencium lama pipi Addy. Siap dengan bunyi pula tu.
"Mmuahh. Bye.. i masuk dlu tau.." ujar Alice lalu mengundur ingin melangkah ke biliknya. Addy senyum lalu melambai kearah buah hatinya.
Alice senyum lalu masuk ke dalam biliknya. Addy senyum dan menggeleng sahaja melihat pintu itu tertutup.
Baru sahaja dia ingin berganjak ke bilik, terbantut langkahnya apabila terdengar bilik Alice dikuak dari luar.
Dia berpaling ke arah itu lalu menjungkit kening apabila melihat Alice yang mengintainya dari pintu bilik dengan sengihan.
"Err nanti kalau bee mimpi buruk, datang je pada Alice tau? Alice ada je kat bilik ni.."
Addy sengih. Dia terus berdehem. "Nak tidur bersama cakap jela kan? Banyak bunyi pula dia.." ujar Addy lalu melangkah ke pintu bilik Alice.
Alice hanya senyum tidak bersalah. Diberi ruang supaya Addy memasuki biliknya. Setelah Addy berjaya masuk ke bilik Alice, dia terus mencempung Alice lalu mengunci pintu.
"Bee!" Teriak Alice lalu memukul perlahan dada Addy. Tersengih Addy dibuatnya.
"Bee jangan mcam-macam eh.. tidur je malam ni."
"Alaa takleh raba sikit ke?"
"Nope."
"Kiss chup chup?"
"Dangerous."
"Sentuh sikit?"
"Absolutely nope."
"Alice belai rambut bee?"
"Of course yes."
Bergema ruangan itu dengan gelak tawa mereka. Bukan main eh ketawa si Addy ni. Ko tamatkan jelah kontrak bilik sebelah Alice tu kalau mcm tu gayanya.
Panas pula hati author ni.
TBC🤍
VOTE AND COMMENT❤️
YOU ARE READING
ADDY : THE DARKNESS OF LOVE [C]
Romance🚫NO CENSOR STORY🚫 Jejaka yang terlampau bebas dengan kehidupannya akhirnya tersungkur setelah bertemu seorang gadis bandar. Difikirnya gadis itu polos kerana senyumannya namun ia adalah kesilapan yang besar. "Come, have a fun with me tonight?" -Ad...