ADLICE - BAB 62💢

30.9K 764 43
                                    


ALICE mengemaskan coatnya lalu memakai kaca mata hitam. Alvin pula mengambil beg nya lalu mengisi dokumen serta perakam suara. Dia mengerling kearah Alice.

"You ready?" Alice menarik nafas dan hembus perlahan lalu berpaling kearah Alvin. Dia mengangguk. "Im ready." Ujarnya perlahan

Alvin mengangguk lalu berpaling kearah inspektor serta anak buah mereka. Dia mengangguk kearah inspektor. Inspektor mengangguk lalu mengarah anak buahnya untuk bergerak.

"Move!"

"Yes sir!"

Alvin dan Alice juga bergerak memasuki kereta.

MR ROBERT mengetap bibir apabila anak buahnya memberitahu bahawa rahsia mereka sudah terbongkar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


MR ROBERT mengetap bibir apabila anak buahnya memberitahu bahawa rahsia mereka sudah terbongkar. Anak buahnya berada di tepi dinding ketika Alice dan Alvin mengetahui segalanya.

"Shit!" Tempiknya lalu melempar gelas kaca ke atas lantai. Alex dan Addy terus berlari kearah Mr Robert.

"Kenapa uncle?" Tanya Addy perlahan. Mr Robert menghela nafas perlahan. "Takda apa. Uncle pening dengan kerja uncle."

Addy hanya mengangguk. Sedikit sebanyak dia agak pelik dengan pekerjaan bapa saudaranya. Mengapa anak buah bapa saudaranya seperti gangster sahaja?

"Daddy!" Mr Robert berpaling kearah suara itu. Kelihatan wajah Rebecca amat tegang ketika ini.

Rebecca menghampiri bapanya lalu berpeluk tubuh. "Kenapa daddy suruh anak buah daddy jaga Rebecca? Rebecca rimas la kalau ada orang ikut mcm ni! Apa daddy ingat daddy tu mafia ke smpai ramai musuh yang ekori Rebecca?"

Dahi Alex dan Addy berkerut dahi. Apakah smua ni? Tak faham apa yang terjadi dengan dua beranak itu.

"Well well. Cantik rumah uncle. Nampak mcm rumah bunian." Alex, Addy, Mr Robert dan Rebecca berpaling kearah suara lembut itu. Berkerut dahi Addy apabila melihat isterinya serta Alvin berpakaian serba hitam.

Dah mcam peguam pun ada. Nak-nak lagi si Alvin bawa beg kerja. Fuhhlamak.

Mr Robert mendengus apabila melihat tetamu yang tak diundang masuk tanpa kebenaran.

"Macam mana korang bleh masuk? Pengawal tak buat kerja ke!" Jerit Mr Robert. Berkerut dahi Addy. "Uncle, dia tu isteri Addy tau? Takkan la dia masuk kerumah uncle pun uncle nak mengamuk mcm ni?" Tanyanya lalu berpaling kearah Alice.

Alice hanya berpeluk tubuh dan menayangkan riak mendatar sahaja. "Sorry Mr Robert. My fault. Pengawal Mr Robert tidur tadi lepas kena sepak dengan saya. So.. im sorry." Ujarnya lalu menunduk 360 darjah.

Alice terus menepuk tangan Alvin. "Menunduk la. Tak baik la kurang ajar mcm tu dengan orang tua." Ujar Alice. Alvin mengangguk lalu menunduk seperti Alice. "We're sorry." Ujarnya dengan sinis.

Mr Robert mengepal tangan melihat Alice dan Alvin yang seolah-olah menganjing kearahnya. Addy dan Alex tidak faham akan situasi ini.

Kenapa mereka tu.. howt sangat? Nak-nak lagi si Alice..

ADDY : THE DARKNESS OF LOVE [C]Where stories live. Discover now