4. Sourozenci

9 2 0
                                    

„Co tady děláš?!" vykřikla Cat v návalu zlosti. Její sestra stála u skříně a prohrabovala se ve věcech.

„Víš..." začala Cris, ale nestihla to dokončit.

„Ne, počkej, vlastně to nechci ani vědět prostě padej." Řekla Cat, popadla sestru za zápěstí a vystrčila na chodbu.

„Cat." Řekla odevzdaně Cris, ale to už jí Cat práskla dveřmi před nosem.

‚Co bych dala za Alanu.' pomyslela si Cat a podívala se na vytahaná trička na posteli.

Náhle se ozvalo zaklepání na dveře.

„Kdo to zase je!" zakřičela Cat a složila první tričko do skříně.

„Ále, jenom ta druhá část vrhu." Slyšela za dveřmi Cama. Cat se musela zasmát. Cam a Cris jsou dvojčata. Když byl Cam malej, tak se zeptal mámy, proč lidé mají jedno miminko, a psy víc. Lissa mu na to odpověděla, že miminko je moc velký a do bříška se vejde jenom jedno. A štěňátka jsou maličký, tak se jich tam vejde víc. Cam byl zmatený, nechápal jak to, že maminka měla v bříšku dvě miminka, a tak řekl, že se narodili určitě nějakému pejskovi. Od té doby říkaly, že Cam s Cris jsou oba z jednoho vrhu.

Mezitím, co si Cat vzpomínala, do pokoje vešel Cam.

„Co se stalo?" zeptal se opatrně.

„Nevim, jak tobě, ale mě vadí, když se mi lidi hrabou ve skříni." Cat měla pocit, že zlostí zčervenala.

„Jasně, ale myslim, že to byla přehnaná reakce." Cam vzal jedno tričko a pomohl jí ho složit.

„Neřekla bych." Odporovala Cat a uložila tričko, které jí bratr podával.

„Víš, neviděl jsem to všechno, ale jak Cris zírala na tvoje zavřený dveře... nevim, bylo mi jí i celkem líto." Přiznal Cam.

Cat zavřela skříň. Posadila se vedle Cama na postel a zadívala se do jeho zelených očí, které měli všichni sourozenci stejné. Cam poslední dobou nevypadal dobře. Vždycky to byl takový typ kluka, který poblázní nejednu holku. Krátké vlasy se stejnou barvou jako ty Catiny a zelené oči, které se dostávaly, až pod kůži dělaly svoje. A navíc to byl i sportovní typ. Byl strašně vysoký, a tak se asi v sedmé třídě zapsal na basketball. Hodně rychle to vypracoval na nejlepšího hráče a kapitána. Jeho tým se dokonce dostal do mezinárodní soutěže. Výhru dokazovala zlatá medaile zavěšená na zdi v jeho pokoji. Cam simoc přál jít na vysokou mimo ostrov. Přestože na ostrově byly dvě vysoké školy se všemožnýmzaměřením. Cam to odůvodnil tak, že se chce podívat do světa. Jejich otec mu ale řekl, že pokud chce mimo ostrov, musí si na to vydělat sám. Cam si našel brigádu, ale protože musí studovat, chodí na noční. Nyní byl bílý jako stěna a měl modré kruhy pod očima.

„Jak dlouho jsi dneska spal?" zeptala se Cat po chvíli mlčení.

„Pár hodin. Musel jsem se učit." Přiznal Cam. Cat to chápala. Oba její sourozenci měly krátce před maturitou. „A nezaváděj řeč jinam."

„Promiň, ale co chceš slyšet?" Cat se zadívala ven z okna a ucítila stud. Opravdu tak moc vyjela?

„Hele, já nevim, co máš poslední dobou proti Cris..." Cam chtěl evidentně pokračovat, ale přerušilo je Lissyno zavolání.

Oba sešly dolů. Celá rodina se shromáždila v obýváku, kde pan Keer zrovna zhlasoval televizi. Zrovna běžely zprávy.

„Dnes okolo třetí hodiny místního času bylo nahlášeno vloupání do jedné z budov Legacy Tale. Legacy Tale je jedna z nejvícefinancovaných vědecko- historických společností na celém světě. Soukromí zdroj ale zdůrazňuje, že nic nezmizelo. Ale lupiči prý ukradli a poté také smazali tajný dokument, jehož obsah může podle našich informací vážně ohrozit několik rodin po celém světě. Ale Legacy Tale ubezpečuje všechny, žese nemusí ničeho obávat, jelikož dokument obsahuje informace, které jsou pro běžné laiky k ničemu. Podlevšeho by si zloději na rozluštění museli najmout experta, kterých je na světě velice málo. Celá záležitost je samozřejmě v rukou vládních orgánů. O celé záležitosti vás budeme nadále informovat."

Pan a paní Keerovi si vyměnili ustarané pohledy.

„Ehm... fajn a pro tohle jste nás všechny svolali?" nechápala Cat.

„Zlatíčka moje, běžte nahoru." Vyháněla je hned zase Lissa.

„Mysleli jsme, že to bude zajímavější." Omlouval se jim Konrád. Oba rodiče ale vypadaly, jako by jim právě řekli, že se na jejich ostrov řítí atomová bomba.

Cam a Cris se vydali oba nahoru. Cat si nemohla nevšimnout, jak moc se Cris snaží nepodívat se na ní. Tvářila se ublíženě. Cat se také vydala pomalu nahoru. Cestou ale slyšela rodiče.

„Měli bychom jim to říct." Řekla paní Keerová.

„Neřekli, jaký dokument ukradli. Možná se nás to netýká." Uklidňoval ji manžel.

„Snad máš pravdu."

Dál už Cat neslyšela. Rozhodně ji to ale bude dál vrtat hlavou. Nezamířila však do svého pokoje, ale zastavila se před dveřmi své sestry.

Nemělo smysl to dál odkládat. Zaklepala. Když se nic nedělo, vešla dál. Crisin pokoj byl sytě žlutý. Na rozdíl od toho Catinýho, která měla pokoj hnědobílý.

Cris seděla na posteli a v ruce měla svůj foťák. To Cat nepřekvapilo. Cris fotila strašně ráda. Od fotek na dovolené, přes zábavné momentky po přírodu, bylo jí jedno, co fotí. 

Cris zvedla hlavu od displeje a podívala se na Cat. Jemně povytáhla obočí.

„Ehm... co děláš?" začala nenuceně Cat.

„Prohlížím si fotky z té dnešní akce." Řekla Cris a vrátila se k foťáku.

„Co bylo dneska?" zeptala se zmateně Cat.

Cris jí podala foťák. „Dneska byly na náměstí stánky."

„Aha." Cat si prohlížela fotky. Na většině z nich byla Cris s Thomasem v objetí. Ale pár působilo celkem profesionálně.

„Požádali mě, abych jich pár nafotila do novin." Vysvětlila Cris a vstala. Vyndala ze šuplíku pár obrázků. Cat poznala, že to jsou vyvolané fotky. Vzala si je a prohlídla.

„Páni jsou dobrý." Musela uznat, že její sestra opravdu fotit umí.

„Dík." Cris si je od Cat vzala.

„Hele promiň, že jsem tak vyjela." Omluvila se po chvilce Cat. Cris, která už zase seděla na posteli se na ní podívala. Zaryla se do ní zelenýma očima, ale neřekla ani slovo.

Cat se obrátila k odchodu.

„Počkej." Řekla Cris rychle a před Cat práskly dveře, které byly do teď dokořán.

„Páni, co to bylo?" řekla zmatená Cat.

„Asi průvan." Usmála se Cris.

„To je kravina, venku nefouká vítr a navíc tu není jediný otevřený okno?" divila se Cat dál.

„To je jedno. Hele stáhla jsem film, nekouknem se?" zeptala se Cris a zapínala notebook.

Cat chvíli přemýšlela. „Tak jo." řekla nakonec a skočila sestře do postele.

LegacyKde žijí příběhy. Začni objevovat