SEL TAHANAN

10.8K 70 4
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

esok nya Eva pun lapor diri kt balai imegresen dn kmudian bjmpa dgn atasan dia.."bdasar dr apa yg sy siasat dlm tpon dia,,sy jmpa bbrpa group whatsapp yg berisi info2x tntang operasi pihak polis dan imegresen..tmasuk la info2x roadblock yg d buat pihak bkuasa..sy jg dh list kn penama2x yg sertai grup2x tu tuan.." kta Eva pd ketua atasan dia.."hmmm..bgus..tp klau cuma grup roadblock dan dan operasi rsanya msih x ckup utk pndakwaan..sbb group2x mcm ni bersepah ada d mana2x..melainkan..ada terdapat bukti kebocoran maklumat operasi sblm ia d jalankan...kmu ada jmpa mcm tu?" tnya Ketua atasan Eva.."hmmm..maaf tuan,," kta Eva.."haihhh...xpa lah..kta ttp akn truskn operasi utk banteras wrga asing dn bnteras kegiatan jenayah mreka..baiklah kmu blh truskn keja kmu.." kta atasan Eva.."hmm..tapi tuan mcmna kalau.." kta Eva terputus.."kalau apa Eva?" tnya ketua dia.."ehh hmm..xda apa2x lah tuan..maaf.." kta Eva dan kmudian kluar dr blik pejabat ketua dia..sbnrnya Eva nk buka mulut cerita psal vdeo lucah yg dia jmpa kt tpon Musran..tp dia plih utk diamkn diri krna dia fkir bg nya tu mgkn adalah hal peribadi dan aib Musran..lgpn jika group roadblock x blh jd bukti pndakwaan..apalah erti utk vdeo lucah yg blh d dapati mudah kt internet tu..

***********

"ehh Eva, awk x kuar mkn ke? " tnya Midah rakan kerja Eva ni.."ehh dh lunch time ke?..rsanya maybe nnt la kot..sy pun still blm lapar ni.." kta Eva.."ohhh ye lah..klau mcm tu sy nk kluar dlu..ohya, si Musran masih ada kt sel tahanan tu..Tuan Malik ckap sruh bebaskn dia nnt,,nnt awk tlg bebaskn dia lah ya..bg skali tpon dia yg kna rmpas hri tu..blh?" tnya Midah.."ohh dia d bebaskn ke?..hmm baiklah..nnt sy pg sana.." kta Eva.."yaa,,sbb xda bukti pndakwaan yg ckup,so dia bebas lah..ye lah..thanks Eva..sy nk gerak dlu ye.." kta Midah kmudian kuar tglkn balai imegresen tu..masa2x tgh hari mcm ni mmg sunyi la balai imegresen ni..smua pegawai2x yg berada kt tgkat 2 akn kluar makan tgh hari..hnya kt tgkt bawah bahagian kaunter khidmat pngguna sj yg ada kakitgan bkerja sbb kaunter x blh d biarkn kosong.."hmmm sunyi jg tmpt ni..tgl aku sorg je.." kta Eva smbil melihat sekeliling pejabat tu..slama ni bila lunch time Eva pun mmg akn kluar makan or balik rumah dia utk brehat..tp hr ni dia rasa mcm malas nk kluar..

"oh ya,,nk bebaskn si Musran tu plak,,sikit lg lupa.." kata Eva sndiri kmudian bgun dan mngambil tpon Musran dan kluar menuju ke sel tahanan kt hujung blok tgkat 2 tu..sel tahanan ni berupa bilik kosong dgn sbuah meja je kt dlm tmpt para pegawai soal siasat tahanan2x mreka..smpai kt sna Eva pun buka pintu dan masuk..terkejut Musran bila tgk Eva masuk kt situ..slama ni hnya pegawai lelaki yg garang sj masuk utk siasat dia..skg masuk pgawai cantik yg putih manis ni..ternganga kjap Musran .."En.Musran kn?.." tnya Eva .."iya kakak pegawai.." kta Musran.."hrini Encik d bebaskn dgn jaminan pihak bkuasa sbb xda bukti2x kukuh utk pndakwaan encik..nah ini tpon encik yg kami rampas..encik blh ambil smula.." kta Eva smbil phatikan Musran.."hmm ini rpanya si Musran tu..mmg tipikal pndtang asing.." kta Eva dalam hati..Musran ni org nya tggi besar..kulit gelap dgn rambut yg agk keriting serabut..dgn pkaian yg agk lusuh dan byk kesan cat dan kotoran..tipikal pkerja buruh binaan.

'' SEKARANG TAK LAH BERANI SANGAT KAN ?!! ''Where stories live. Discover now