"ye mak,,Eva ok je kt sini..semua bjln lancar mak ayah xpaya risau ya..waalaikumusalam.." kta Eva kmudian menutup tponnya..scara x sedar sudah setahun dia bkhidmat d bndaraya ni..ada jg prasaan rndu d kg halaman dia yg jauh d negeri lain tu..tp apakn daya..bgtu la bila hdup merantau apatah lg mnjadi pnguatkuasa undang2x spti dia..ni smua akn mnjadi kekuatan utk dia trus bjaya.."vuuuuuu..titttt tittttttt.." bunyi knderaan bsar sdg parking kt area rumah Eva tu.."ehh ,,lori dr mana plak mlm2x ni? ada org pindah ke?" tnya Eva sndiri kmudian bgun dr katilnya dan menuju ke tingkap utk melihat lori dr manakah itu..kelihatan sebuah lori sdrhana besar parking d depan rumah Eva tu d sertai 3 org pkerja tgh punggah turunkan brg2x berat binaan.."hmm..rmh ni dh lama kosong..nk renovate ke? " kta Eva sndirian smbil masih melihat dr tingkap bilik nya..smbil tu Eva jg melihat kt 3 org pkerja tu.."cehhh..pndtang asing lg..ni lah masalah company skg.." getus Eva..stelah selesai punggah brg..mreka pun naik balik ke lori dan bgerak pergi tglkn area perumahan tu..
**********
esok hari nya spti biasa Eva pun bgerak ke tmpt kerja nya..tgh ready nk drive kluar rumahnya Eva ternampak yg pkerja2x asing 3 org smlm tu dh mula renovate rumah kosong depan dia tu.."ohh awal juga mreka ni start keja ya..hmm mgkn tu jg la majikan skg byk guna mereka ni.." kta Eva sndiri kmudian pergi bertolak tglkn kawasan tu dan menuju ke balai imegresen..smpai kt pejabat nya..terlihat bbrpa kakitgan yg agk busy dgn sesuatu.."Midah,,pe hal rmai yg tkejar2x ni? something happen?" tnya Eva kt kawan kerja dia ni.."ohh hmmm..mreka terlibat dgn sekatan jln raya hr ni..sbb tu agk busy dgn preparation mreka tu.." jawab Midah.."ohh mmg mcm tu ke kalau nk roadblock or operasi?" tnya Eva lg.."hmmm rasanya klau operasi lg lah kelam kabut..kna cek btul2x persiapan dan kna alert sbb operasi x mcm roadblock..kdg x sikit juga pndatang haram ni yg buat jenayah..so pnah jg blaku perlawanan smpai kejar2x dgn tembak menembak.." jawab Midah..Eva pn trasa gerun dgr jawapan tu..apa lg sbb dia tau yg anggota imegresen x d bekalkn snjata api spti polis tp perlu berdepan dgn pndtang haram yg ganas mcm tu.."tp biasanya bila kes mcm ni tjadi hnya kt ops bersepadu je..bila imegresen dgn pdrm buat serbuan serentak..kalau ops imegresen je rasanya xda jg la extreme mcm ni sbb kta kn x d bekalkn snjata api.." jawab Midah lg buat Eva sdikit tenang tp dia masih bharap yg dia xkn d pilih utk sertai operasi masa akn dtg nnt..
********
stelah hbis masa btugas..Eva pun memandu la balik ke rumah dia..tgh nk masuk kt area parking dia tu..kt sna ada timbunan brg2x besi pembinaan d letak kt situ.."ishh pe hal plak ada besi2x ni..!! " getus Eva..kmudian dia kluar dr kreta nya dan pndang kiri kanan cari sapa letak bnda2x ni kt depan rumah dia..xlma muncul sorg lelaki wrga asing kluar dr rumah kosong tu.."hey,,encik..awk ke yg ltak besi2x ni depan rumah sy? sy nk masuk ni.." kta Eva kt lelaki tu.."oh ok sory kakak pegawai..kami kasi pindah skg.." kta lelaki berkulit hitam dan berambut keriting tu..kmudian dia masuk dan pgl 2 org lg kawan dia..slepas tu mreka bertiga pun agkt la brg2x tu.."korg ni..x blh tau suka hati je letak brg depan rumah org lain..mehh sni passport korg..sy nk tgk.." kta Eva cba nk takutkn pndtang asing ni..tkjut dan cba merayu la jg 3 org ni sbb mreka mmg xda sebarang dokumen sah..
YOU ARE READING
'' SEKARANG TAK LAH BERANI SANGAT KAN ?!! ''
Fantasy*SEGALA CERITA DAN MATERIAL DI DALAM HANYALAH SEKADAR REKAAN DAN FANTASI SAHAJA * Eva pegawai imegresen yang berani cuba membanteras pendatang haram tetapi bertemu dengan geng pendatang haram yang jahat dan ganas....