7. sayfa

239 1 0
                                    

onlar insanlar gibi bencil değildir. Doğaya kaçmak, inzivaya çekilmek gerekiyordur mutsuz olmamak için, depresyonu, ataleti ve isteksizliği yenmek için...

Toplumlar ve kültürler düzeyinde bile çeşitli sevgi biçimlerinden, daha doğrusu sevgi olduğu zannedilen paternlerden söz emek mümkün.

       Pek çok toplumda ve kültürde sevilebilir ya da diğer bir deyişle sevilmeye layık bulunan erkekler işi gücü olan, para sahibi, etrafına faydası dokunan, güçlü olan, sözü dinlenen, sorunları çözebilen, güven veren, taşkınlıkları olmayan, toplumun huzurunu bozmayan, örflere ve âdetlere çok da ters düşmeyen, inancı toplumsal inançları dışına taşmayan, sorumluluk bilincine sahip, yardım seven, paylaşmayı seven, mütevazi ama özgüvenli, ailesine bağlı, dostları, arkadaşları ve akrabalarıyla ilişkileri verimli kişiliklerdir.
Bu özelliklere sahip bir erkeği sevmek herkes için kolaydır. Tabiri caizse: "Gel de sevme böyle erkeği..."

  Aycak burda üzerinde durulması gereken nokta bütün bunların sevgiyle hiç ama hiç ilgisinin olmamasıdır. Sevgiyle hiç bir bağı olmayan bu niteliklerin karşılığında sevgi satın alabiliyor olduğuna inanmak, fazlasıyla düşündürücü değildir de nedir?

                       Erkeğin ve kadının sevilmeye layık olmak uğruna sahip olması gerekiyormuş gibi görünen
      bu nitelikler aslında onaylanmak, takdir edilmek, başarılı olmak, etkilemek, ikna etmek,

Müthiş psikoloji Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin