Tw:word gepraat over mishandeling, alcohol gebruik.
Pov: Robbie
Mijn eerste schooldag in groep 5, ik ben heel nerveus. Als ik mijn rugzak opdoe met een cars auto erop om naar school toe te gaan loop ik naar mijn vader toe. Hij ligt weer op de bank te slapen. Zoals gewoonlijk. "Robje kom mee papa gaat niet mee naar je eerste schooldag" zegt mijn moeder. Ik geef een klein knikje en loop achter haar aan. Na eventjes lopen komen we eindelijk bij school aan. Ik krijg een kusje van mijn moeder op mijn wang en geef haar een kusje terug.
Als ik binnen kom zie ik juf lot staan. Zij was ook mijn juf in groep 3. "Hoi Robbie wat fijn om je weer te zien" wordt ik vriendelijk begroet door juf lot. ik hang mijn jas en tas aan de kapstok waar het naam kaartje Robbie boven staat. Als ik mijn plaatsje aan gewezen krijg loop ik er heen. Er naast staat een andere tafel met een onbekende naam voor mij. Ik ben hele goede vrienden met iedereen van groep 4 maar deze naam heb ik nog niet gezien. Op het kaartje staat de naam: Matthyas. Ik denk dat het een nieuwe leerling is. Als juf lot de klas aanspreekt dat we gaan beginnen word de deur open gedaan. Er staat en jongen met blond haar. "O hoi Matthyas kom maar naar binnen, ik stel je wel even voor" hoor ik juf lot zeggen. "Iedereen dit is Matthyas hij is nieuw dus wees een beetje lief voor hem, Matthyas jij zit naast Robbie" zegt juf lot. Ik steek mijn hand op om te laten weten dat ik Robbie ben. Als Matthyas naast mij een plekje neemt probeer ik een gesprek te beginnen met hem. "Hoi ik ben Robbie" zeg ik enthousiast. Ik krijg een lachje terug. "Ik ben Matthyas maar noem me maar Matthy" zegt de jongen zacht terug. "Hoezo ben je eigenlijk van school veranderd" vraag ik na een paar seconde. Matthy kijkt mij een beetje bang aan. Ik denk dat hij het er niet over wil hebben ."je hoeft het niet te zeggen hoor" stel ik hem gerust. Hij krijgt een lach op zijn gezicht en luistert verder naar juf lot.
Als de bel gaat zijn we klaar met de schooldag. "Hey Matthy het was leuk met je te praten tot morgen!" zeg ik tegen Matthy. "Vond ik ook tot morgen" zegt hij zachtjes. Als ik het plein over loop zie ik mijn moeder staan. Ik loop naar haar toe. "Hey Robje hoe was je eerste dag?" Vraagt ze. Ik vertel haar over juf lot en over Matthyas. "Dat is leuk vraag Matthy een keer om te komen spelen" zegt mijn moeder.
We lopen verder naar huis toe. Bij de deur doet mijn moeder de sleutel in de deur en opent de deur. Als ik binnen kom hang ik mijn tas en jas op. Ik schop mijn schoenen uit en wil naar mijn vader toe lopen maar ik zie dat hij een flesje bier in zijn handen heeft. Het is weer zover. Ik loop snel naar de gang en ren naar boven om in mijn kamer te verstoppen. Ik hoor mijn moeder nog wat schreeuwen en mijn vader ook. Als ik een knal hoor wordt ik bang. Ik verstop mij verder onder het deken van mijn bed. Na nog wat geschreeuw hoor ik de voordeur open gaan en dicht worden geslagen. Ik hoor voetstappen op de trap en verstop mij weer onder mijn deken. Als ik de deur open hoor gaan word ik banger. "Hey Robje je vader is even weg geen zorgen ik ben het" ik hoor mijn moeders gerustellende stem. Ik kom onder mijn deken vandaan en ren naar haar toe om een knuffel te geven.
649 woorden
hola,
Dit is het eerste hoofdstuk van mijn boek. Hoop dat je het een beetje leuk vond. Nou adios dan maar:)
JE LEEST
Two broken souls //mabbie
RomanceDit verhaal gaat over de vriendschap tussen Robbie en Matthy. Er komen ook serieuze problemen voor in dit boek dus lees vooral het voorwoord.