Croissantjes

163 7 2
                                    


Pov: Robbie
Een irritant piepend geluid dreunt door mijn oren. Ik open mijn ogen en wen even aan het licht. Als ik goed om mij heen kijk zie ik dat ik in Matthy's kamer ben. Dat piepende geluid is er nog steeds. Ik zie Matthy's telefoon afgaan. Dat is dus dat irritante geluid. Ik doe zijn wekker uit en kijk of hij al wakker is. Hij ligt nog met zijn ogen dicht dus ik gok dat hij slaapt. Ik pak mijn telefoon om te kijken hoe laat het is. 08:37. Ik besluit op te staan en naar beneden te lopen. Ik ben Matthy dankbaar dat hij mij gister heeft geholpen dus ik besluit een ontbijten te maken. Ik ken zijn huis alsof ik al heel mijn leven er woon dus het word makkelijk om iets te maken. Ik loop naar de keuken toe en open een kastje. Ha precies wat ik nodig had. Er staat een blik met croissant deeg erin. Ik pak het blik en loop naar de koelkast om te kijken of hij jam heeft. Als ik alles heb begin ik met het uitrollen van het croissant deeg. Tuurlijk als een echte kok zijn ze perfect. Ze zien er een beetje uit als misvormde donuts maar dat maakt niet uit. Ik doe ze de oven in en zet de timer.

Ik scroll wat op mijn telefoon totdat ik wat geluid van boven hoor. Even later komt een chagrijnige Matt naar bendeden. Hij is niet zo'n ochtend mens. "Hoezo ben ik zo vroeg wakker" zegt hij jammerend. Ik grinnik een beetje. "Wat ruik ik?" Vraagt Matthy terwijl hij richting de oven loopt. "Ik heb croissantjes in de oven gedaan" vertel ik aan Matthy. "Oooo lekker" zegt hij enthousiast. Hij komt naast mij zitten en we praten wat. Na een tijdje gaat de timer af. Ik een richting de oven en pak de ovenwanten. Ik doe de oven open en bewonder mijn 'super mooie gelukte' croissantjes. Ze zien er goed uit. Ik haal ze uit de oven. Matthy is naast mij komen staan. "Die zien er heerlijk uit" zegt Matt. Ik en Matthy dekken de tafel. Ik zet jam en choco pasta op de tafel en Matthy pakt boter. "Serieus boter met jam?" Vraag ik vol afschuw. "Wat het is gewoon een heerlijke match hoor" zegt hij. Ik rol sarcastisch mijn ogen en we breken uit in een lachbui.

Als we klaar zijn met het lachen gaan we aan tafel zitten. In totaal zijn er 6 croissantjes. Ik pak een croissantje en smeer er wat jam op. Als ik al bijna klaar ben met mijn 3e croissantje is Matthy nog steeds op zijn eerste. Ik ben er ondertussen nu wel achter gekomen dat hij een probleem heeft met eten ik merk het aan alles. Hij eet vaak heel weinig en altijd licht in zijn hoofd. Ik probeer zo min mogelijk hem te pushen tot meer eten maar toch zorg ik ervoor dat hij altijd wel wat binnen krijgt. Voor zijn leeftijd is hij best mager. Ik zie dat Matthy zijn tweede croissantje pakt en smeert jam met boter erop. Nog steeds wie doet dat nou.

Alle croissantjes zijn op en de tafel is afgedekt. Gister was ik inslaap gevallen tijdens de serie dus kijken we die nu verder op de bank. We liggen onder een dekentje en ik zit een beetje tegen Matthy aan. Op een gegeven moment voel ik iets op mijn schouder. Als ik kijk zie ik dat Matthy op mijn schouder inslaap is gevallen. Ik doe de serie uit en kijk zachtjes wat YouTube verder terwijl ik Matthy rustig laat slapen. Het voelt zo vertrouwd zijn hoofd op mijn schouder. Na een tijdje begin ik ook langzaam moe te worden. Ik voel mijn oogleden dicht vallen en ik val inslaap. Met een goed humeur.

——————————
OMG sorry dat ik denk weet ik veel 3 of 4 of meer maanden niks meer heb geüpload ik was het een soort van vergeten sorry daar voor😭 maar ja ik wist niet heel erg meer waar het over ging maar ik heb geprobeerd het wel verder te schrijven nou ja veel lees plezier:)

Mvg, Bqnkjex

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Feb 04 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Two broken souls //mabbieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu