Tw: paniekaanval en flauwvallen
Pov: Robbie
Vandaag is het zover. De eerste dag op de middelbare. Ik ben echt heel zenuwachtig, maar ik ben blij dat Matt en ik in dezelfde klas zitten. Ik heb mijn rooster bekeken en zie dat we vandaag alleen kennismaking hebben dus ik neem alleen een etui en een schrift mee. Met men rugzak op men rug zeg ik gedag tegen mijn moeder. Waar mijn vader nu is vast weer ergens aan het zuipen. Ik stap op mijn fiets onderweg naar de plek waar ik heb afgesproken met Matthy. Het is nu 7:46 en we hadden om 7:45 afgesproken. Hij is echt nooit laat wat ik raar vind. Na een paar minuten zie ik hem toch aankomen fietsen. Hij ziet er moe uit. "Hey Matt waarom ben je zo laat?" Vraag ik aan hem. "Nee kwam iets tussen sorry" zegt hij snel. Ik kijk hem vragend aan maar besluit toch op mijn fiets te stappen. We fietsen naar school en praten over koetjes en kalfjes. Daar zijn we dan voor onze nieuwe school. We doen onze fietsen in de rekken. "Klaar voor?" Vraag ik aan Matthy. "Ja opzich wel" zegt hij. We lopen samen naar binnen. ik kijk op mijn mobiel lokaal 106. Oke ik laat het aan Matthy zien. Hij knikt. "Kom we gaan erheen" zegt hij.
We staan voor het lokaal de deur staat open en we lopen naar binnen. Ik zie best wel veel kinderen. "A hoi jullie moeten Robbie en Matthy zijn" vraagt een man aan mij. Ik knik. "Leuk ik ben mnr. Voetbal jullie zitten naast elkaar achter die twee daar" hij wijst naar twee jongens eentje heeft een beetje oranje haar en de andere heeft blond haar. Matthy en ik lopen naar onze plekken. Onze mentor geeft biologie. We komen bij onze plekken aan. "Hoi ik ben Koen" worden we meteen begroet door die oranje harige jongen die dus Koen heet. "Ik heet Milo" zegt de blonde. "Hey ik ben Robbie en dat is Matthy" zeg ik omdat ik weet dat Matthy heel nerveus is stel ik hem zelf even voor. "Hai ik ben Raoul" hoor ik opeens achter mij. "Ow hoi ik ben Robbie en dat zijn Koen Milo en Matthy" zeg ik tegen Raoul. Opeens rent Matthy weg zonder iets te zeggen. De andere jongens kijken mij raar aan en ik haal mijn schouders op. Ik besluit echter hem aan te rennen.
Pov: Matthy
Ik maak mij klaar voor de eerste dag school. Ik ben echt heel heel heel nervous. Als ik naar mijn moeders kantoor loop voel ik mij licht in mijn hoofd. Ik hoor een piepend geluid en zie zwarte vlekken. Alles word zwart en ik val neer. Als ik bijkom bedenk ik mij dat ik dit al lang niet meer heb gehad. En waarom was mijn moeder er niet bij? Ik blijf nog even zitten zodat ik even kan wennen. Als ik me weer iets beter voel loop ik haar kantoor in en zie dat ze er niet is, ze is vast weer op haar werk . Ik krijg opeens hele erge hoofdpijn dus ik besluit naar beneden te gaan voor een paracetamol. Ik voel me echt niet goed maar ik kan Robbie niet zomaar in de steek laten. Ik pak nog even wat rozijntjes voor wat energie. Ik trek men schoenen snel aan en spring op men fiets. Ik race voor mijn leven naar de afspreek plaats.
Ik zie Robbie al staan. ik ben echt veel te laat. Ik zwaai naar hem en hij zwaait terug."Hey Matt waarom ben je zo laat?" Vraagt Robbie. Ik heb geen idee hoe ik erop moet reageren. "Nee kwam iets tussen sorry" zeg ik snel zodat we het gesprek over dit onderwerp kunnen beëindigen. We fietsen verder naar school.
Daar staan we dan met onze fietsen in hand. Hier zitten we de komen 4 á 5 jaar. Alles racet door mijn hoofd tot de nieuwe klas naar de mensen naar mijn schooltijd. Ik begin mij te druk te maken dus probeer mijzelf een beetje te kalmeren door met mijn vingers te spelen. Het helpt en ik loop achter Robbie aan. Robbie laat het rooster zien om te laten zien welk lokaal we moeten zijn. Lokaal 106. We lopen door de gangen en komen eindelijk bij lokaal 106. We staan voor de deur. Ik begin echt te stressen maar ik laat het niet zien. Ik wil niet dat Robbie denkt dat ik raar ben ofzo. We lopen naar binnen."A hoi jullie moeten Robbie en Matthy zijn" zegt een oude man voor ons. Robbie knikt. "Leuk ik ben mnr. Voetbal jullie zitten naast elkaar achter die twee daar" hij wijst naar twee jongens eentje heeft een beetje oranje haar en de andere met blond haar. Ik en Robbie lopen erheen. Ik ben bang dat die twee jongens mij raar gaan vinden dus ik probeer zo min mogelijk te zeggen. "Hey ik ben Robbie en dat is Matthy" hoor ik opeens. Ik kijk op en zie dat Robbie ons voorstelt aan de twee jongens. Ik heb hun namen niet gehoord omdat ik te veel in mijn gedachtes zat. Ik ben blij dat ik het niet hoef te zeggen. Want wat nou als mijn stem raar gaat doen of als ze mijn stem irritant vinden of of ik word helemaal onrustig ik moet hier snel weg voordat ik midden in de klas een paniek aanval krijg.
Ik ren zo snel mogelijk uit het klaslokaal de wc in. Ik zoek een hokje en doe de deur dicht. Opsloot doen kan ik niet meer. Ik begin te hyperventileren en kan niks meer doen. "Matthy" hoor ik in de verte. "Matt" hoor ik nog verder. "Matthy luister naar mij" ik hoor een bekende stem maar kan niet plaatsen wie het is. "Ik leg mijn hand op jou borst en adem mee met het ritme dat mijn hand gaat Oke?" Hoor ik. Ik voel een hand op mijn borst en doe wat de stem zegt. Ik voel me al ietsje minder paniekerig. "Matt luister goed naar me" zegt de stem. Ik weet nu eindelijk wie het is. Het is Robbie. "Noem 5 dingen op die je ziet" zegt Robbie. Ik kijk om mij heen. "Ee-en wc, jij, wasbak en jou hhand" stotter ik uit. "Goed gedaan. Oke noem nu 4 dingen die je voelt" zijn stem is kalmerend wat mij meer rust geeft. "Stress, jje Hand, de vloer en hoofdpijn" ik word steeds meer rustiger. "Goedzo Matthy je hebt het goed gedaan" zegt Robbie. "Dankjewel" zeg ik. Ik moet nog even bijkomen. Hoe weet Robbie eigenlijk wat je moet doen als iemand een paniek aanval heeft. "Rob hoe weet jij wat je moet doen in deze situatie?" Vraag ik aan hem. Hij aarzeld even maar begint toch te vertellen. "Mijn moeder heeft er soms last van dus ik had opgezocht hoe ik dan moest helpen" dit is echt de liefste jongen waar iemand voor kan wensen.
Hola
Ik probeer zoveel mogelijk te schrijven maar doordat ik bijna naar school ga komen er sowieso minder hoofdstukken online. Ik hoop dat jullie dit boek al leuk vinden:) dankjewel voor het lezen
JE LEEST
Two broken souls //mabbie
RomanceDit verhaal gaat over de vriendschap tussen Robbie en Matthy. Er komen ook serieuze problemen voor in dit boek dus lees vooral het voorwoord.