Tw: flauwvallen, hint naar eetstoornis
Pov: Matthyas
Ik maak mij klaar voor mijn eerste dag school op mijn 4de school alweer. Ik ben zenuwachtig want op mijn vorige school ging het niet goed. Ik werd heel erg gepest. Mijn vader loopt naar mij toe en doet mijn rugzak op. "Kom mee Matthyas we gaan naar school toe" zegt mijn vader. Ik loop achter hem aan. Na even lopen zie ik de school al. Ik ben heel zenuwachtig. Ik voel me misselijk en duizelig. Oh nee ik denk dat ik weet wat er gaat gebeuren. "Papa, duizelig" dat zijn de laatste woorden die ik zeg voordat alles zwart word.
Als ik weer bijkom zie ik dat ik op een tafel lig. Ik kijk om mij heen en zie mijn vader en een onbekende vrouw. "Hey Matthyas je bent weer bij" zegt mijn vader. Ik krijg wat water en rozijntjes aangereikt door de onbekende vrouw. Ik heb wel vaker dat ik soms flauwval dus dit is niet nieuw voor mij. Ik drink mijn beker leeg en neem een paar rozijntjes. "Voel je je al beter of moet ik je ziek melden voor vandaag?" Vraagt mijn vader. Ik wil absoluut niet de eerste dag missen. "Nee ik voel me al beter je hoeft me niet ziek te melden" zeg ik. Mijn vader knikt. "Kom je mee naar je klas?" Ik sta op van de tafel en blijf even staan om te kijken of ik mij nog duizelig voel. Als ik me goed voel loop ik verder achter mijn vader aan. Eenmaal bij een klas aangekomen open ik de deur en word begroet door de juf. "O hey Matthyas kom maar naar binnen ik stel je wel even voor" zegt de juf tegen mij. "Iedereen dit is Matthyas hij is nieuw dus wees een beetje lief voor hem, Matthyas jij zit naast Robbie" er steekt een bruinharige jongen zijn hand op ik denk dat dat Robbie is. Ik loop naar mijn plek naast hem toe en ga zitten.
"Hoi ik ben Robbie" zegt de bruinharige jongen. Hij ziet er wel aardig uit. "Hoi ik ben Matthyas maar noem me maar Matthy" zeg ik zachtjes. Na een paar seconde begint Robbie weer te praten. "Hoezo ben je eigenlijk van school veranderd?" Ik word bang van de vraag. Ik voel de angst alweer. Ik geef een angstige blik. "je hoeft het niet te zeggen hoor" zegt hij op een gerust ellende toon. Ik glimlach naar hem als een bedankje.
Als de bel gaat betekent het dat school voorbij is. Ik zeg doei tegen Robbie en probeer mijn vader te zoeken tussen alle ouders door. "Hey Matthyas hoe was je eerste schooldag?" Vraagt mijn vader zodra ik naast hem sta. "Was wel oké er is een jongen die heel aardig hij heet Robbie, en de juf is ook heel aardig." zeg ik. "Oh leuk misschien kan hij wel een keer komen spelen" stelt mijn vader voor. Ik knik.
Eenmaal thuis aangekomen zie ik mijn moeder niet aan tafel zitten ik denk dat ze aan het werk is. "Papa is mama aan het werk?" Vraag ik aan mijn vader. "Ja die is pas laat thuis vanavond dus wat wil je eten?" Vraagt mijn vader. Ik heb geen idee ik hoef ook niks ik heb geen honger. "Weet ik niet ik heb niet zoveel trek" zeg ik. Ik loop naar mijn kamer toe en ga op mijn computer een spelletje doen. Ik mag iedere dag een half uurtje op de computer dus die tijd besteed ik nu. Na een half uur zegt mijn vader dat ik er weer van af moet. Ik besluit om in de speeldoos te zoeken wat te doen. Ik pak mijn kleur boek en kleur potloden en begin een flamingo in te kleuren. Flamingo's zijn mijn favoriete dieren. Ik kleur ze mooi roze in en maak de bomen groen met bruin en de bloemetjes paars en groen.
Na een uur roept mijn vader mij om te gaan eten. Ik heb nog steeds geen honger dus blijf naar mijn eten staren. Pasta mijn favoriet maar ik heb gewoon geen honger. "Matthyas ga je nog wat eten?" Vraagt mijn vader als ik al lang naar mijn eten staat. "Ik heb gewoon niet veel honger" zeg ik. "Oke gooi je bord maar leeg en maak je klaar voor bed" zegt mijn vader. Ik loop naar de keuken met mijn boord en leeg hem in de prullenbak. Ik loop naar boven om mijn pijama aan te doen en mijn tanden te poetsen. Als ik klaar ben pak ik een boekje en ga ik lezen. Als er op mijn deur word geklopt zeg ik dat diegene binnen mag komen. "Hey Matthyas ik kom je instoppen" zegt mijn vader als hij door de deur komt lopen. Mijn vader geeft mij een kusje op mijn voorhoofd en doet mijn deken goed. Hij knipt mijn nachtlampje aan en wenst me een goede nacht in dromenland. Ik pak mij flamingo knuffel erbij genaamd pinky en val zo inslaap.
854 woorden
Dit was Matthy's Pov ik word steeds meer hyper over dit boek! Ik heb zoveel zin om verder te schrijven
JE LEEST
Two broken souls //mabbie
RomanceDit verhaal gaat over de vriendschap tussen Robbie en Matthy. Er komen ook serieuze problemen voor in dit boek dus lees vooral het voorwoord.