"Taekyung cepatlah masuk dalam bilik air, nanti lambat!"jeritku .Aku mulakan hariku dengan mandikan adik ku yang berumur 5 tahun, Lee Taekyung. Mana mak aku? Good question..
Mak aku dah seminggu tak balik rumah, katanya 'ade kerja'. Sejak ayah meninggal 5 tahun lepas,mak dah tak macam dulu lagi. Tiba2 jadi workholic. Aku pulak kat rumah kena jaga adik. Kesian Tae tak dapat kasih sayang seorang ayah dan mak.
Lepas hantar adik aku ke tadika, aku terus jalan kaki ke sekolah. High school? Semua orang fikir high school adalah tempat paling best. LOL. Aku kat sekolah takde pun seorang kawan.
Sebab? Mak aku bila naik pangkat mesti akan transfer ke tempat lain. Senang kata dalam setahun mesti pindah sekali .Bukan benda yang seronok, untuk pindah banyak kali. Hilang kawan dan segala-galanya..
~~~~
Sampai je dalam sekolah , aku terus cium lantai. Wae?
Sape lagi kalau bukan Kai. Entah apa masalah dia, tapi sejak aku pindah sini 5 Tahun lepas, dia ganggu aku, Entah ape masalah tak tahu.
Kai lah antara satu sebab aku takde kawan dekat sekolah, Of course semua orang takut nak kawan dengan aku sebab, pembuli suka kacau aku. Tak silap hari bulan dengan dia2 sekali kena buli.
So aku tak salah kan diorang sebab tak kawan dengan aku sebab kalau aku kat tempat diorang pun aku akan buat benda yang sama.
"Hai Yuna,"kata Kai sambil melambaikan tangan.
Ingat lawak. "Blah lah Kai!"balasku.
Sebelum keadaan lagi teruk baik aku masuk kelas.
~~~~
Fuh, Disebabkan hari ni aku takde kelas dengan Kai, Aku selamat dari gangguan dia bila nak makan,
Or tak...
"Hey Yuna,Mesti kau suka hari ni aku takde kelas dengan kau kan?"tanya Kai sambil duduk di depan meja aku.
" A'ah,"kataku selamba.
"Bosanlah takde kau, takde orang boleh kacau,"balas Kai dengan muka yang memang tak boleh blah.
"Oh..,"
"Eh cakaplah dengan aku ni, rase macam cakap dengan kayu tahu tak,"kata Kai yang dah mula dengan cara aku bercakap dengan dia.
Tiba2 aku rase ade cecair atas kepala aku or lebih tepat sup.Bila aku pusing ke belakang, geng2 Kai terguling-guling gelakkan kan aku yang Kai pulak buat muka inocent.Entahlah ape yang merasuk aku, aku tarik lengan Kai dan bawak dia pergi ke locker.
Sebaik sahaja sampai di depan locker, aku terus lepaskan tangan Kai "Eh, Apa masalah kau eik?! Dari kali pertama aku jejak sini, Asyik ganggu aku. Setahu aku , aku tak pernah pun buat ape2 kat kau. Kau fikir lawak ke?! Nak aku buatkan kau jatuh , tumpahkan makanan, ejek kau setiap hari. Dulu aku fikir, ohh maybe budak ni just nak gurau, gurau menda 5 tahun tahu tak!!"jeritku .Huh, dalam satu nafas aku cakap, Ha ha ha. Aku baru sedar ape aku cakap. Mulut Kai macam nak cakap sesuatu. Tapi macam biasa aku akan lari dulu.
~~~~
Sebelum balik ke rumah aku ambil adik aku dari tadika, dan dengar dia bercerita pasal kawan la, cikgu la. Macam-macam lah Taekyung. Aku pulak risau macam mana nak hadap muka Kai esok.Terkejut jugaklah bila aku nampak kereta mak aku parking dekat halaman rumah. Haih, ingat tak tahu jalan balik rumah dah....
" Mamaamamamaam! mama balik dah,"jerit Tae sebaik sahaja masuk dalam rumah.
" Tae!! Jangan menjerit-jerit lah. Mama pening kepala . Pergi naik atas mandi,"kata Mama sambil mengahalau Tae ke atas.
YOU ARE READING
Fate
FanfictionWe are born in one day. We die in one day. We can change in one day. And we can fall in love in one day. Anything can happen in just one day. «Fanfic Chanyeol»