Chapter 4 ~ Beach Party..

85 13 4
                                    

"Esok kan kau nak pergi rumah aku , BBQ tu,"tanya Hana ketika sampai di kereta aku.

"A'ah, kenapa?"soalku.

"Tukar plan ,mak aku nak bawak Nana pergi sambut dekat Mcdonald. Memang taklah aku nak pergi, ada badut kat situ. Euww! So aku and Suzy rancang nak pergi pantai macam dulu-dulu. Paling penting sekali , aku nak kenalkan kawan kitaorang. ,"kata Hana. Ah yelah, aku pindah 5 tahun dah. Of course diorang ada kawan lain. Haha.

"Tapi kan, jejudo ni besar tahu. Pantai mana satu?"tanyaku. Pantai kat Jejudo ni bukan ada satu je and paling penting aku malas nak drive.

"Ah, sebab aku tahu kau ni pemalas. Apa kata kau tumpang Chanyeol. Lagipun rumah kau sebelah-menyebelah je kan,"kata Suzy. Jangan harap lah. CHANYEOL! Urgh!

"Weyh, tolonglah. Kau tahu aku tk boleh tahan dengan dia. Urghh! And kau ingat dia setuju ke nak bawak aku,"balasku.

"Chanyeol! Weyh boleh tak tumpangkan Yuna esok. Pergi pantai!" jerit Hana ketika Chanyeol baru mahu masuk ke dalam kereta. Instead, pusing ke belakang atau balas . Dia hanya tunjukkan 'OK' dengan jarinya. Mulut takda ke apa?

"Ha, problem solve,"kata Hana sambil tersengih.

"Dah dah, yuna kau balik rumah siap-siap barang . Pastu tidur . Jangan bangun lambat pulak. Ok"kata Suzy sambil menepuk-nepuk bahuku.Aigoo, tengoklah antara aku atau Chanyeol yang akan terjun keluar dari kereta sebab tak tahan dengan antara satu sama lain.

~~~

"Terima kasih omma, sebab tolong jaga Taekyung hari ni."kataku. Haih! nak dekat sejam aku tunggu si Chanyeol siap. Aku ingat aku dah bangun lambat, dia lagi lambat.

"No problem, sorry lah ye Yuna, Omma dah gerak dah Chanyeol. Tapi tak nak bangun,"balas Omma. "Ah, Omma keluar dulu ye, Omma nak bawak Taekyung jalan-jalan. Takut di bosan. Jangan lupa kunci pintu ya,"kata Omma yang sekarang sudah memimpin tangan Taekyung keluar dari rumah. Huh! tinggal aku dengan mamat ni je. Lambat lagi ke.

"Omma! Oh Omma! Omma tolong jap!'jerit Chanyeol dari atas. Apalah mamat ni nak pulak, omma dah keluar. "Omma! cepatlah!"jerit Chanyeol . Nampak gaya nya aku lah yang kena naik.

"Nak apa,"kataku sambil menolak pintu bilik Chanyeol yang sudah terbuka sedikit. Macam mana aku tahu? Ada nama dekat pintu and menda ni tak penting pun. Sekarang ni Chanyeol hanya pakai seluar jeans without tshirt! Urgh! Kalau aku tak benci dia, aku peluk dah dia sekarang ni. Dia ada abs!! Arghh!

"Dah habis tenung orang?"tanya Chanyeol sambil tersengih. Ahh, kantoi!

"Takda maknanya. Kenapa , melalak panggil omma. Omma keluar dah dengan Taekyung"balasku.

"Eleh, nak cover lah tu. Pandai je tukar topik,"balas Chanyeol yang sekarang tengah geledah almarinya.

"Cepatlah Chanyeol. Kau cari apa lagi?"tanyaku.

"Seluar mandi, " balas Chanyeol.

"Alah amik jelah Seluar pendek ke apa," balasku sambil mengangkat seluar yang bercorak yang ada atas sofa.

"Okay, Jom,"kata Chanyeol yang sudah ambil seluar itu dan sumbat dalam beg galas. Dan jalan keluar dari bilik. Haih, harap-haraplah dia dalam mood yang elok . Takda masa nak layan perangai macam. FUhh!!.

~~~

Sepanjang perjalanan, sunyi sepi. Cuma bunyi radio, Chanyeol hanya sibuk memandu and aku pandang tepi. Purgh, bosan gila. Nak mulakan conversation tapi aku percaya , akan berakhir dengan bergaduh. Hmm, Pasal Chanyeol tinggal dekat rumah omma still mystery. Ape yang Hana and Suzy kata dia pindah sini time aku pindah Seoul. Tapi, kenapa dia duduk rumah omma? Parents dia? Adik beradik? Hmm...

FateWhere stories live. Discover now